Chapter 6 ~ Unbelievable

45 7 0
                                    

Kenapalah Mama macam ni. God! Kenapa susah sangat nak dapat mak yang normal. Mama yang dulu.

"Why me!!!!"jeritku. Semasa sampai di taman permainan. Jauh jugak aku jalan.

"Gila apa, jerit malam-malam,"tanya lelaki, lain dan tak bukan Chanyeol. 

"Kenapa ikut aku, pergilah balik," Aku mengeluh. Seriusly malas dah nak gaduh malam ni. Chanyeol tak balas apa-apa, tapi dia still ikut aku dari belakang. huh, biarlah dia. Asalkan tak ganggu aku. Aku terus duduk di kerusi. Haha, baru rasa tadi teman Tae main kat taman. Kenapalah hidup aku tak pernah aman. Huh.

"Dari tadi mengeluh, kau okay tak ni?"tanya Chanyeol yang ada di sebelah aku. Eh eh, bukan selalu Chanyeol cakap aku dengan baik. Macam ni, bukan tadi bukan main moody ke?

"Okay, dah biasa. Bukan tak biasa gaduh dengan mama,"kataku. 

"Oh, dahlah jom balik. Tak kesian kat Taekyung ke?"kata Chanyeol. Sebaik sahaja aku dengar nama Tae.  Aku tinggal Tae . Arghh, mesti mama marah dia. 

"A'ah, jomlah," Aku kata dan terus jalan laju ke rumah.

~~~

Bila aku sampai dalam rumah. Sunyi. Aik, mana Tae? Mama? Bila aku masuk bilik Tae , rupanya dia dah tidur. Nasib baik tak melalak ke apa. Mati-mati ingat mama pergi marah Tae. Kejap, mana mama pergi. 

"Pergi kerja lagi lah tu,"bisik aku sendiri.

Whatever lah Mama, asalkan ma bahagia.

~~~

Masuk sahaja dalam sekolah, macam biasa riuh-rendah. Budak lelaki macam biasa lepak depan loker,perempuan sibuk bercakap. Haih, kadang-kadang rasa nak lari dari semua benda ni. Rimas pun ada datang sekolah. Rela duduk rumah jaga Taekyung.

"Yuna, kenapa kau termenung depan pintu?"tanya Hana dari belakang.

"Hey, baru sampai?"tanyaku dan jalan perlahan, Hana dan Suzy jalan di sebelahku.

"Taklah, tak sampai lagi,"kata Hana.

"Ha.ha.ha kelakar,"Aku pura-pura gelak. Hana boleh jadi comedian, seriusly. -.-

"Kau okay tak ni Yuna, lately ni  kau selalu termenung,"kata Suzy. "Kalau kau ada masalah, cerita lah,"sambung Suzy.

"Macam biasa aku gaduh dengan mak aku, tapi kali ni aku rasa seriuslah,"

"Kenapa,"tanya Hana dan Suzy, serentak.

"Lepas gaduh, aku keluar rumah sekejap. Bila aku balik Ma dah takda, pelik lah jugak. Aku pergi cek bilik, barang Mama, baju semua takda,"aku cerita. Muka Hana dan Suzy nampak sangat terkejut. Aku lagilah, panik aku malam tu. Aku try jugak fikir positive, mungkin Ma nak bercuti lama,malas nak ulang-alik ambil baju, tapi nak dekat dua minggu tak balik.

"Weyh, serius ke?"tanya Hana.

"Tak kan mak kau tinggal, kau dengan Taekyung macam tu,"kata Yuna . "Nanti dia balik lah tu,"Suzy pujukku.

Kalau tak?

"Yeah, nanti mak aku sejuk, dia balik lah kot,"kataku untuk sedap kan hati sendiri. Tapi aku tak rasa macam tu.

~~~

"Kakak!"jerit Taekyung. Jeritan Taekyung menghentikan lamunan aku. Haih, tak habis-habis termenung. Bebelku sendiri.

"Bila Tae sampai,"tanyaku dan membuka pintu untuk Tae.

"Lama lah jugak, kak tak dengar ke? Tae panggil banyak kali,"kata Taekyung sebaik sahaja aku duduk di kerusi pemandu. 

FateWhere stories live. Discover now