UR 18

4.1K 215 14
                                    

Stereng kereta dihentak kuat beberapa kali sebelum kepala dilabuhkan di situ. "I know something is wrong with him" bentak Tengku Fai tiba-tiba sesaat mata menoleh kearah Tengku Nadim dan Megat Zimr berselang.

"SHIT" sekali lagi stereng itu di tumbuk kuat sehingga terdengar bunyi hon dikawasan hospital.

"I should have not let him race" Tengku Fai mula menyalahkan diri sendiri. Megat Zimr dan Tengku Nadim hanya diam melihat Tengku Fai yang seperti tidak waras.

Tengku Fai sudah menganggap Hakeem seperti adik sendiri walaupun beza umur mereka hanyalah satu tahun. Tetapi semua masalah yang dia hadapi Hakeem Rafei lah tempat dia meluah perasaan.

"I should just let him take the lead" kian kendur suara lelaki itu. Mata ditahan sebaik mungkin dari mengeluarkan cecair hangat.

"For god sake if anything happen to him I won't forgive myself" marah dia lagi.

"Nothing going to happen and stop talking shit" Megat Zimr mula bersuara. Berang dia sekarang melihat Tengku Fai yang tak habis-habis menyalahkan diri sendiri.

Ditepuk-tepuk belakang lelaki itu supaya lebih tenang lantas mereka bergerak ke bahagian emergency.

Pintu kecemasan terbuka pantas beberapa orang doktor dan nurse bergegas masuk kedalam. Tidak sempat mereka bertanyakan apa-apa pintu bilik itu ditutup kembali.

Selang beberapa minit menunggu dihadapan emergency room suara teriakkan wanita terdengar.

"Ya allah ya tuhan anak aku" langkah Puan Sri Amina kian longlai saat dia tiba di tempat menunggu.

Esakan dia kuat menyelubungi kawasan berdekatan. Hampir dia jatuh terduduk Tengku Nadim sempat menyambut wanita berumur lalu disandar badan lemah itu pada sofa.

Kuat tangan Tengku Nadim digenggam Puan Sri Amina. Mata yang berair memandang Tengku Nadim yang sedang bercangkung dihadapanya.

"Aa..aaa..anak umi nadim" nafas Puan Sri Amina tidak teratur air mata tidak putus dari mengalir.

"Hakeem kuat umi dia mesti bangun untuk umi" cuba untuk menyalurkan semangat buat wanita ini walaupun dia tahu dalam keadaan sekarang sukar untuk perfikiran positif lagi-lagi melibatkan darah daging sendiri.

Langkah Tan Sri Hamdi pantas apabila melihat isterinya lemah longlai tidak bermaya disofa sebelum dia mendakap seluruh badan kecil itu.

"Abang...aaaa...anak ki..taa tol..tolong saya ab...bang" diusap-usap belakang badan isterinya supaya lebih tenang.

"Sayang hey hey tarik nafas ya allah" cuak Tan Sri Hamdi seraya isterinya mula tercungap dan sukar bernafas.

"He will be fine" wajah isterinya dilap perlahan bagi menghilangkan sisa air mata.

"He loves you, sayang"

"He wont leave us kan abang?" Sangkut bicara Puan Sri Amina hidung dia tersumbat hanya mulut membantu pernafasan.

"He wont" dikucup perlahan dahi si isteri lalu melangkah beberapa tapak kearah Tengku Fai yang tegak berdiri tepat di hadapan pintu.

Wajah ketakutan Tengku Fai berubah apabila Tan Sri Hamdi menepuk bahunya beberapa kali. Mata merahnya menjadi santapan Tan Sri Hamdi. Dia lemah di depan lelaki ini.

Tanpa menoleh terus dipeluk Tan Sri Hamdi, tubir mata terus melimpahkan air yang bertakung. Pelukan dileraikan tatkala Tengku Fai lebih bertenang.

Hampir satu jam mereka menunggu akhirnya pintu wad kecemasan itu terbuka luas.

ur the dream | cWhere stories live. Discover now