السابق.
نظرت لها بعدم فهم. ولكن توسعت عيونها بصدمها حينما. اخرجت تلك "القداحة" من جيبها. وبدات. تتجه لفاطمه التي اصبحت تتعرق بشده.. همست لها"غدير "بغل.:
يلا نقول نهاية حُب تعيسه....نظرت فاطمه بفزع ل" غدير"التي اتجهة. للستائر. وبدات تُشعلها.. والحريق. بدا يعلو. بالمكان...
نظرت لها.. فاطمه بصدمه ودموع...:
لالا.. خااااااطر... خااااطر..اصبح الدُخان بكل مكان.. لم تعد "غدير" تراه شي حته....
اما فاطمه... فاايقنت انها النهايه حقاً
التالي
*******☆بنفس الوقت بمكان اخر☆********
يجلس اسفل منزلهم بعدما بارك. لخاطر وبتبقه بجانبه"حسن"..:
وبعدين يـ علي. خلاص كدا..تنهد وهو يمسح وجهه بأرهاق:
مش عارف انا تايه اووي. ولكن معاها بالاقي نفسي التايهه مني.لاني ببساطه.. بكون معاها علي العاشق... ولكن من غيرها انا سيئ اووي. وشكلها خلصت بجد. حكايتنا خلصت. خلااص... وا... اييه ده..اشار للدخان الذي يخرج من شقة "خاطر" قبض الخوف علي قلبه.....
ايه ده يـ علي الشقه بتولع..
نظر امامه عددت لحظات ومن ثم.استوعب الموقف.. كما. وكأنه صُعق بجهاز كهروبائي...... ركض هو وحسن.. واتصل"حسن "بالمطافي..... وفجاه صرخت" سلمي"بخوف.:
فاطمه يـ خاطر فاطمه فوق. والحريق ال..توقف عقله عن العمل حته قلبه توقف.. تتصارع انفاسه بشده ويتعرق.. عيونه متحجره. ينظر للدُخان.. وكأن العالم. صامت حاوله... لا يُفكر بأي شي غيرها... لا يقدر علي التحرك لا يُريد مواجهة انه من الممكن ان يكون خسرها حقاً... بعض الحقائق تَكون مؤلم. ولكن لا مفر من الواقع.... لم. ترمش عيونه. حتي..
اما عن خاطر فاالان يشعر بالخذلان من نفسه. لم يقدر علي حمياتها كيف؟..
افاق الجميع علي صوت المطافي والاسعاف.... وكل هذا طبعا بعد محاولة الجميع بأطفاء النيران... ولكن لم يكون هُناك فائده... انطفت النار وانطفى معاها قلوب الجميع.... تحدث احد رجال الاطفاء:
في جُثة فوق. والواضح انها بنت... وا.. هما هيطلعوها علي الترولي. اهو...مالذي اشعر به كأن قلبي يخرج.. من مكانه..
وفجاه خرجو. وهو يحملو تلك الجثة الهامده. معاهم.. دون روح. اقترب الجميع بخوف... وتحدث "خاطر " برعب:
سلمي هوا هوا حد تاني كان مع فاطمه؟اجابته بدموع:
لالا ياخاطر حته شهد مش هنا هي وجوزها.. و..قاطعهم. صوت صراخ علي..:
فااااطمه.. فاااطمه. لا يافااطمه لاا ارجوكِ بلاش بلاش تسبني كدا.. ارجوكِ ملحقتش اشبع منك. ومن حُبك ارجوكِ فااطمه.. حببتي ابوس ايديك بلاش يحصل فينا كده مكنش دي نهايتنا كانت نهايه تانيه.. لا عشان نحاول نرجع لبعض. تاني. قولتلك قبل كدا لو موتي كان. احسن.. بس انا غلطان واسف بس متمشيش .. انا انا من غيرك هموت... انا مستعد اعيش اكتر في عذاب. بس في قُربك. لان بُعدك دا موت. وانتِ كدا بتموتني. ان. انا منفعش اكون من غيرك.مينفعش حياتي مش هتكمل ومض عايزها تكمل..انا.مهزوم يافاطمه مهزوم.. يلا يافاطمه... يللاااااا بقاااا يللاااااا.. يا.......
سُحب لغيمه سودا كاما حياته.. تماماً.
أنت تقرأ
فرصه آخرى للقلب
عاطفيةعندما يكون العشق اطول من عُمر العاشق... ويُقربه القدر مِن مٰن يعشق.. يبدو وكأن الامر. اجمل من ما نتخيل ولكن. عندما يكون للقدر راى اخر.. فامن الممكن ان تختلف الاوضاع ويُصبِح كل شئ راساً على عقب... ويُحركهم القدر.. كما يُريد.... فهل سيتغلب العشق... ا...