(Gambar hiasan semata-mata)
Zin & Fateha telah mendirikan rumah tangga hampir 5 tahun tetapi masih belum dikurniakan cahaya mata. Berumur 33 tahun & 25 tahun, mereka berdua telah mencuba pelbagai cara dan perubatan malangnya masih belum berjaya. Suatu hari melalui media sosial, mereka menemui iklan berkenaan seorang bidan urutan yang dikatakan telah berjaya membantu ramai pasangan mendapat zuriat. Setelah berbincang, mereka bersetuju untuk bertemu bidan ini & mencuba nasib.
Setelah tiba di rumah bidan itu, mereka disambut oleh pasangan orang tua. Memperkenalkan diri sebagai Pak Midun & Mak Midah, mereka berasal dari Tanah Jawa & telah lama memberi perkhidmatan urutan bagi memudahkan wanita untuk mengandung. Susuk tubuh mereka berdua agak berbeza. Pak Midun kelihatan tua seperti umurnya, tetapi rupa Mak Midah agak muda jika dibandingkan umurnya. Setelah berbual ringkas, Zin & Fateha merasa lega. Mak Midah merupakan bidan mengurut yang dimaksudkan didalam iklan media sosial itu, jadi Zin tidak keberatan untuk membenarkan Fateha berubat. Sebagai seorang suami, dia tidak merasa selesa jika membenarkan lelaki lain menyentuh tubuh isterinya, walaupun bagi tujuan perubatan. Pak Midun pula akan mengurut Zin untuk menguatkan tenaga batinnya. Mak Midah mula menerangkan mengenai sesi perubatan & syarat-syarat yang pasangan itu perlu ikuti. Antara syarat perubatannya adalah Fateha perlulah habis tempoh haidnya dan berada dalam keadaan paling subur. Sesi urutannya akan dilakukan selama beberapa hari berturut-turut pada waktu petang selepas Asar.
Setelah berbincang, Zin & Fateha bersetuju & akan datang untuk sesi urutan itu pada minggu hadapan kerana Fateha sedang dalam keadaan haid ketika ini. Ketika ingin keluar rumah, mereka melihat kelibat seorang India tua sedang asyik menyapu daun kering di laman rumah Pak Midun. Mak Midah kemudiannya memberitahu bahawa India tua tu adalah Rama, seorang gelandangan yang diambil menjadi pembantu mereka untuk melakukan kerja-kerja remeh disini. Fateha agak tidak selesa dengan kehadiran Rama, lebih-lebih lagi cara Rama memandangnya. Tetapi dia tidak memberitahu Zin mengenainya kerana khuatir suaminya mungkin membatalkan hasratnya untuk mencuba urutan perubatan pasangan tua ini. Harapan untuk menimang cahaya mata mungkin akan menjadi lebih pudar jika mereka membiarkan peluang ini berlalu.
Tiba hari pertama sesi urutan perubatannya, Zin & Fateha tiba di rumah pasangan bidan itu seperti yang dijanjikan. Mak Midah membawa Fateha ke pondok urutan bersebelahan rumah utama di laman itu manakala Zin akan menjalani proses urutan di rumah utama bersama Pak Midun. Fateha melihat dalaman pondok urutan itu mempunyai kawasan ruang tamu yang agak luas untuk memudahkan kerja urutan dilakukan. Ditengah-tengahnya ada sebuah tilam nipis yang agak lusuh diatas hamparan tikar mengkuang. Di hujungnya terdapat pintu menghala ke bilik air. Di dinding bersebelahannya terdapat lagi sebuah pintu yang tertutup & sebuah sofa kayu usang. Mak Midah mengatakan yang bilik itu merupakan bilik stor simpanan barangan Pak Midun. Mak Midah menyuruh Fateha untuk membuka pakaiannya termasuk tudung serta pakaian dalam & memakai kain batik yang disediakan untuk sesi mengurut. Dalam keadaan kekok, Fateha menurutkan sahaja lalu melucut pakaiannya. Dia agak segan untuk menunjukkan tubuhnya walaupun dihadapan orang sejantina dengannya. Sepanjang waktu itu Fateha merasakan ada sepasang mata memerhatinya dari dalam bilik stor tersebut. Setelah Fateha menyarung kain batik dan duduk di atas tilam menghadap Mak Midah, Mak Midah memulakan upacaranya dengan berkumat kamit membaca potongan ayat & mantera yang tidak difahami Fateha & menghembus ke ubun-ubun kepala Fateha beberapa kali. Dengan setiap hembusan, keadaan Fateha menjadi berbeza. Tindakbalas tubuhnya berkurangan seolah-olah dalam keadaan tenang & khayal. Tanpa disedari, dirinya telah dipukau oleh Mak Midah. Setelah memastikan Fateha berjaya dipukau, Mak Midah membisik sesuatu ke telinga Fateha sebelum beredar dari tempatnya & bersandar di dinding berdekatan membiarkan Fateha keseorangan di tilam itu.
YOU ARE READING
Ku Kandungkan Zuriat India Tua Itu
General FictionKompilasi cerita2 karangan aku ikut minat aku hehehehe 😋 Kisah gadis / wanita melayu di tala India tua smpi bunting. DISCLAIMER: Gambar2 yg disertakan hanyalah hiasan semata-mata utk menyedapkan jln cerita & imaginasi. Takde kene mengena langsung d...