SIRI - CHAPTER 7

31 1 0
                                    

TAJUK: SIRI (kesinambungan mystery the doll)
PENULIS: REVILINE JAMES WANG
GENRE: SERAM
PART: 7


'Lux apa jadi?? Apa benda Lux merepek ni?'

'Mommy Jen, Luliana sakit mom! She is not feeling well!'

'Lux, i think you need go checkup.'

'Mommy!!! Fikir Lux sudah gila?'

Puan Jen hanya menggelengkan kepala, dan pegang bahu Lux , supaya Lux bertenang.

'Bukan, mommy Jen, bukan mahu katakan, Lux kurang siuman.tapi..'

"Argh! Sudah! Semua orang mula fikirkan Lux gila, sedangkan, kita baru sahaja sampai disini."

Puan Jen hanya mampu berdiam, dia tidak mahu masa lampau sudah berpuluh tahun dibangkitkan kembali, dan Puan Jen cuba sebaiknya mungkin ,untuk tenangkan Lux.

'Lux, mommy Jen sebenarnya , tidak mahu benda yang berlaku kembali dan menghantui kita lagi.'

'Apa jadi dahulu Mommy Jen??'

'Sebenarnya, Mommy bukan Mommy Jen yang sebenarnya.'

Airmata Puan Jen berlinangan dipipi begitu deras, sehingga satu perkataan tidak keluar dari mulut Puan Jen, dia hanya mampu menangis dengan teresak-esak.

'Mommy!! Bagi tahu siapa sebenarnya Mommy!!?'

Lux mengenggam kedua tangan Puan Jen dengan kasar sekali.

'Lux Mommy Jen sakit! Lepas!!!'

" Please let me know Mommy Jen."

Lux menangis teresak-esak sambil memukul dadanya.

'Mommy janji kepada Tuan Kelvince, tidak akan bongkar cerita ini! Tapi semakin Mommy simpan, semakin banyak perkara yang berlaku.'

'Just tell me the truth!!!'

"Arggg!!!! Okey!!! Maafkan saya Tuan, saya tidak dapat lagi menyimpan rahsia ini."

IMBAS KEMBALI DIMASA LALU

Fatin hairan keadaan rumah kucar kacir,kemudian dia pun mengemaskan rumah, dan terkejut nampak darah, kemunculan Yenyen membuat Fatin takut.

"HAHAHA ! kau keluar dari rumah ini sebelum aku kasih mati kau !! ".

Kemudian Fatin pun berlari tanpa pedulikan anak-anak Kelvince duduk dirumah .

Roy bangun dari tidur, Roy memanggi-manggil Fatini tetapi Fatin sedikit pun tidak mempedulikan Roy , Roy dengan malas bangun dari katil.

Yenyen dengan berpakaian sexy seperti patung membersihkan rumah .

" Siapa kamu ??"

"Saya perkerja baru baru tuan ."

Yenyen tersenyum manis, seperti mengoda.

" Mana Fatin !!?"

"Sudah saya halau.Hahaha !"

Terus wajah Yenyen bertukar buruk sebelah dan giginya yang berulat dicela-cela, Roy berlari masuk ketandas, kemudian dia muntah..

Yenyen berjalan perlahan-lahan diHadapan dan berkata kepada Roy.

"Tuan tuala nah ."

"Yen ! Kau buat apa dengan menyamar jadi begini !! Apa kau mau ?? jawab bodoh !"

"Uncle ,Uncle "

Merinda dan Ken memanggil-manggil Roy dari luar pintu tandas .

mereka memegang mangkuk untuk minta makanan.

SIRI (kesinambungan mystery the doll musim baru)Where stories live. Discover now