TAJUK: SIRI (kesinambungan mystery the doll)
PENULIS: REVILINE JAMES WANG
GENRE: SERAM
PART: 6Mencari makna mimpi yang tersembunyi
Dan Luliana tersenyum sinis memandang Lux abangnya dengan penuh makna.
Lux cuba untuk bersuara, tetapi gagal, Luliana terus menghampiri Lux...
Shhh...!!!
"Luliana, kenapa kau cuba untuk merampas kebahagiaan bersama Clash?"
Luliana mendengar bisikan suara dari sekelilingnya.
"Arggh!! Sudah!!! Sudah!! Aku tidak sanggup lagi, setiap hari mendengar bisikan kamu! Keluar!! Siapa kamu!!"
"HAHAHHAHA!!! Satu hari nanti, kamu pasti aku binasakan! Dia milik aku."
Airmata jatuh tanpa disedari. Lux berjalan dihadapan cermin. Dia terkejut akan dirinya bertukar sebagai Luliana, dia melihat sekeliling kamar tersebut ,Luliana telah habiskan masa detik-detik sedang bertarung sakitnya.
"Arghh!!! Sudahhh!! Bunuh lah aku, jika itu yang kamu mahukan."
Luliana melihat cermin, dan dia senyum sambil nyanyi lagu bertajuk aku bukan jodonya. Hanya airmata yang mampu menemani kehidupan harian Luliana.
Ini salahku
Terlalu memikirkan egoku
Tak mampu buatmu bersanding nyaman denganku
Hingga kau pergi tinggalkan aku
Terlambat sudah
Kini kau t'lah menemukan dia
Seseorang yang mampu membuatmu bahagia
Ku ikhlas kau bersanding dengannya...Luliana memandang cermin dan dia mula tidak tenang , suara berbisik-bisik kedengaran seperti Clash bersama wanita lain sedang bermesra.
"Cukup!!! Cukup!!!"
Luliana mencari ubat penenang, Tangan mengeletar sambil membuka penutup botol pil tersebut.
"Shit!! Ubat pun habis. Arghh. Mommy Jen, Brother Lux! I need you, please help me."
Luliana menjerit dan mencederakan dirinya sendiri, Tanpa disedari tubuh badannya sudah tercalar dengan tambahan bekas luka-luka sebelumnya.
Beng!!!
Pintu ditendang dengan kuat..Clash sudah berdiri dihadapan Luliana.
"You!! Apa you buat ni!! You i janji i takkan tinggalkan you, walau bagaimana pun."
"Lepas!!!"
Luliana menarik gunting yang terletak dimeja makeup, Clash cuba untuk merampas gunting yang ada digenggaman Luliana, sehingga tangan Clash terkena.
"Arghh!!!"
Luliana masih tidak mempedulikan dan terus bertindak lagi ganas,seperti tidak menyedari dirinya siapa.
"LULIANA!!"
Clash menarik gunting yang ada ditangan Luliana.
"Jangan! Lepaskan tangan I, I tak tahan lagi hidup seperti ini Clash."
Clash terus melemparkan gunting yang dirampas daripada tangan Luliana, dia terus memeluk Luliana.
Brakk! Pintu dibuka seperti ditendang.'clash mana janji kau? You cakap mahu bersama dengan i selepas wanita ini sakit!?Kenapa dia?'
Clash seperti keliru dan dia melepaskan pelukannya, Dan Luliana Nampak seperti tidak percaya apa yang berlaku didepan mata,Luliana sangat terkejut dengan kedatangan Nadia tanpa diundang.
"Kamu berdua cakap apa ni"
"You dengar dulu apa I cuba terangkan."
"Terangkan apa lagi?"
YOU ARE READING
SIRI (kesinambungan mystery the doll musim baru)
TerrorClash seorang yang penyayang dan sangat manjakan istrinya, dan Clash mendapat tahu istrinya tidak akan hidup lama, kerana punya penyakit kanser tahap 4 , setelah 3bulan istri Clash meninggal dunia, keluarga Clash memberi cadangan supaya Clash harus...