Part 6
Tiba-tiba Hyungwon rasa seperti nak minum darah...kulit nye bertukar menjadi sejuk. 'Hyung! Tengok tangan aku ni....aku rasa minum darah sekarang ni....' kata Hyungwon sambil tunjukkan tangan. 'Alamak!! Kesan ubat tu dah hilang....' kata Shownu dan terus memandang adik-adiknya. Wonho, Minhyuk, Kihyun, Jooheon dan IM juga mengalami rasa yang sama seperti Hyungwon. 'Korang semua tahan perasaan nak minum darah korang tu....Hyungwon bak sini kunci kereta tu...biar aku yang drive....' kata Shownu.Hyungwon pun menghulurkan kunci kereta dengan menggigil. Shownu terus membuka pintu kereta. 'Dah...korang cepat masuk ke dalam kereta...' kata Shownu. Mereka semua pun masuk ke dalam kereta dengan tergesa-gesa. Shownu terus mula drive keluar dari kawasan universiti. 'Arghhh....aku tak boleh tahan...' ngerang Kihyun dan terus mengigit lengan nya. 'Arghhh....' ngerang yang lain sambil menutup matanya.
Shownu nampak adik-adiknya menjadi semakin teruk terus drive kereta dengan lebih laju. Lama-kelamaan kereta mereka dah semakin jauh dari kawasan manusia. Mereka semua beransur pulih seperti biasa. 'Korang dah ok ke? Kita dah nak sampai rumah ni....' kata Shownu sambil pandang ke hadapan. 'Dah ok dah....Wonho hyung...kau dah ok ke? ' kata Jooheon sambil memegang bahu Wonho. Wonho mengangguk perlahan.
Sesampai ni rumah, Shownu parking kereta di hadapan rumah dan keluar dari kereta. Adik-adiknya keluar dari kereta bersama-sama. Mereka masuk ke dalam rumah dan terus berkumpul di ruang tamu. 'Shownu hyung...kenapa hyung jer yang ok...' tanya IM sambil duduk di sofa. 'Ubat tu kan aku yang simpan so aku tahu bila kesan ubat tu akan hilang....sebab tu aku kata kalau korang dah mula rasa tak selesa macam tadi...korang kena cepat-cepat cari aku....kesan ubat akan hilang bila-bila masa jer....sebab tu korang kena sentiasa berhati-hati....' jelas Shownu.
Mereka semua mengangguk. 'Hyung sebenarnya aku dah lama nak tanya kau....dari mana hyung dapat ubat tu...' tanya Wonho. 'Ubat ni...Eomma dan Appa yang bagi kat aku....suruh simpan...diaorang kata guna ubat ni bila kita nak keluar berjumpa dengan manusia....resipi ubat ni Eomma dan Appa ade bagi kat aku sebelum mereka pergi....' kata Shownu. 'Habis tu kenapa hyung tak bagi tahu kita tentang ni...kenapa sorokkan daripada kitaorang...' kata Minhyuk.
'Korang masa tu kecik lagi...aku manalah boleh nak bagi tahu korang...tapi sekarang kau dah tahu kan....' kata Shownu. 'Hyung pasti...perkara ni jer yang hyung sorokkan daripada kitaorang...' tanya IM. Shownu mengangguk. 'Hyung masih tak nak bagitahu perkara yang dia sorokkan....' kata IM dalam hati. 'Dah lah...korang pergi lah mandi...nanti kita makan malam....' kata Kihyun. Mereka semua pun bersurai.
Pov Shownu
(Bilik tidurnya)
Shownu meletakkan begnya di atas meja...terus berjalan ke bilik air dan mandi. Selepas 15 minit, Shownu keluar dari bilik air dan memakai pakaian nya. Shownu duduk di atas katil dan memikirkan kata-kata Hyungwon di universiti tadi. 'Bau pelik...kuku tajam...rasa benci...rasa musuh...aku rasa betul lah diaorang tu kumpulan Werewolf yang Eomma dan Appa lawan dulu...aku kena cari tahu....' kata Shownu.Shownu terus mencari di satu biliknya yang Eomma dan Appanya pernah tinggalkan. 'Kat mana ye kotak yang Eomma pernah bagi kat aku dulu tu...seingat aku Eomma pernah simpan kotak tu dalam bilik aku ni..tapi kat mana...macam mana aku boleh lupa...aduh...' kata Shownu sambil mencari di setiap pelusuk biliknya. Shownu cuba ingat kembali masa Eomma nya simpan kotak tu.
Flackback
(Shownu berumur 10 tahun)
Eomma dan Shownu pergi masuk ke dalam bilik Shownu. 'Shownu sayang...kotak ni Eomma nak Shownu jaga elok-elok dan jangan jatuh ke tangan musuh kita...Shownu tahukan siapa musuh ketat kita....' kata Eomma. 'Shownu tahu...Eomma ni kotak apa....penting sangat ke? ' tanya Shownu.'Shownu...isi kotak ni...sangat-sangat penting untuk Shownu dan adik-adik Shownu...isi kotak ni akan mengubah kehidupan Shownu dan adik-adik...jadi kotak ni hanya boleh dibuka selepas Shownu dan adik-adik mencecah umur 20 tahun...ingat yang Eomma cakap buka bila korang semua dah berumur 20 tahun...faham tak? ' kata Eomma.
YOU ARE READING
7 Handsome Vampire
VampireVampire adalah makhluk mitos. Tak kesemua manusia mempercayai kewujudan vampire. Manusia mengatakan bahawa vampire adalah seekor makhluk penghisap darah dan kejam. Tetapi tidak semua vampire kejam seperti yang diwar-warkan oleh manusia. Ada satu ku...