4| Kelas

9 2 0
                                    

Part 4
Tiba-tiba loceng pun berbunyi. Kring....kring....kring...'weh...dah loceng....jom kita gerak pergi kelas masing-masing...hari ni orentasi sesi berkenalan....nanti balik baru kita berkumpul ok....' kata Shownu. 'Ok let'go!...' kata Minhyuk bersemangat. Mereka semua pun berjalan ke kelas masing-masing.

Pov Shownu
(Kelas Perniagaan)

Shownu pun melangkah masuk ke dalam kelas nye

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Shownu pun melangkah masuk ke dalam kelas nye. 'Wah...besarnya...banyak jugak yang minat perniagaan ni....orang yang minat duit jer yang suka kelas ni...hermm' bisik Shownu sorang-sorang. Tiba-tiba 'betul sangat...orang yang minat duit jer suka kelas ni....macam saya...' kata perempuan di belakang nya. Perempuan itu berjalan di sebelah Shownu. 'Hai...nama saya Shuhua...jom kita duduk kat kat situ' kata Shuhua sambil menarik tangan Shownu.

Shownu malu-malu. Mereka pun duduk bersebelahan. 'Apa nama awak? ' kata Shuhua. 'Nama saya Shownu...' kata Shownu. 'Ouh...berapa umur awak...' kata Shuhua. 'Umur saya 23 tahun...' kata Shownu. 'Umur saya pulak 20...nampaknya awak tua dari saya...' kata Shuhua. Shownu mengangguk. 'Umur awak sama dengan adik bongsu saya...dia kelas detektif...' kata Shownu. 'Ouh....kenapa awak pilih kelas ni...awak minat duit jugak ye...sama macam saya....' kata Shuhua.

'Tak lah...saya dulu ada belajar subjek perniagaan jadi kat universiti pun pilih subjek yang sama jer lah...' kata Shownu. 'Awak ade adik-beradik tak? Saya ada 6 beradik...saya yang bongsu...' kata Shuhua sambil tunjuk 6 jarinya. 'Saya ada 7 beradik...dan saya yang sulung yang paling tua...' kata Shownu. Lecturer pun masuk.

'Hai saya adalah lecturer kamu semua...nama saya En. Jake....kamu semua masuk kelas ni untuk jadi usahawan yang berjaya pada masa hadapan...jadi kamu semua mesti belajar bersungguh-sungguh untuk mencapai cita-cita kamu...' kata En. Jake. 'Baiklah En. Jake!! ' kata satu kelas. 'Sekarang kamu semua boleh mulakan sesi orentasi....' kata En. Jake.

Pov Wonho
(Kelas Sains Sukan)

Wonho masuk ke dalam kelas nya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Wonho masuk ke dalam kelas nya. Wonho nampak kebanyakan pelajar adalah lelaki manakala perempuan hanya ada 5 orang sahaja. Pelajar lelaki disitu semua berbadan tegap sama seperti Wonho. 'Kelas ni tak ramai orang...best lah macam ni...' kata Wonho sambil berjalan ke kerusi. Wonho duduk di barisan 3 paling tepi belah kanan. Lelaki disebalah nya menegur Wonho.

7 Handsome VampireWhere stories live. Discover now