10.KAMUSAL CEZALANDIRMA

70 7 1
                                    


Usulca son kısmı söylediğinde, kıdemli kız Yue Zhishi'nin omzuna hafifçe vurmuştu. Kız mikrofonu itene kadar Yue Zhishi yanlış giden bir şeylerin olduğunu anlamamıştı.

Daha sonrasında sürekli özür dilemeye başladı, ama kız bunun o kadar büyük bir şey olduğunu düşünmüyordu.

''Birçok insan bunu farketmedi.''

Arka planda başka bir şarkının çalmasıyla beraber şovun yarısını bitirdikten sonra ara vermişlerdi, tam o anda Yue Zhishi'nin karnı guruldadı. Ancak ondan sonra Chen Yushan* Yue Zhishi'nin hiçbir şey yemediğini hatırladı ve, ''Ah, sana yemek getirmeyi unuttum.'' dedi. Ve çantasından akşam yemeğini çıkardı. ''Benimkinden biraz ister misin?''

*:Chen Yushan kıdemli kız dediğimiz kişi.

Kapağı açtı. Kutunun içinde kuzu ve havuçla doldurulmuş yarı saydam köfte, tavada kızartılmış karides ve acılı soğuk erişte vardı- Ama Yue Zhishi bunların hiçbirini yiyemiyordu. Bu yüzden reddetti, ''Sorun yok, Chen Yushan. Zaten sıra arkadaşımdan bana yemek getirmesini istemiştim.''

Kız onun sadece kibar davrandığını düşündü, bu yüzden eline bir çatal verdi. Yue Zhishi'nin çoğu yemeğe alerjisi olduğunu kabul etmekten başka seçeneği kalmamıştı.

Tam olarak neye alerjisi olduğunu açıkça söylemedi- Song Yu evdeyken ona sürekli hayatını tehdit etme olasılığı olan alerjisinin detaylarını başkalarına anlatmamasını söylemişti.

''Anladım.'' Kıdemli kız onun bu sözlerinden sonra geri adım atmıştı. ''Okul açılış töreninde seni o zaman görmüştüm. Çok korkutucuydu, ciddi bir şey olmaması iyi bir şey.''

Evet. Gege'nın orada olması iyi bir şeydi, diye düşündü Yue Zhishi.

Şov sonunda bittiğinde, kız onun eline bir elma koydu, Yue Zhishi minnettar bir şekilde elmayı aldı.

Bireysel gece çalışmasının başlamasına on dakika kalmıştı. Temizlikle görevli olan yerleri silen nöbetçi öğrenciler harici birçok insan çoktan yerlerine oturmuştu. Yue Zhishi sırasına doğru koştu ve nefes nefese bir şekilde Jiang Yufan'a, ''...Çok yoruldum.'' dedi.

Önündeki kişi, Hu Xuan, arkasını döndü. ''Le Le, az önceki yayınını dinledik!'' Baş parmağını kaldırarak onay işareti yaptı ve İngilizce, ''Harika!'' dedi.

Yue Zhishi başlangıçta çok mutluydu, ama sonra sırasının üstüne çöktü. ''Ama bugün büyük bir hata yaptım.''

''Hah, biz öyle demezdik.''

3.grupta oturan çocuk sözünü kesti ve açıkça alay etti, ''Biz öyle demezdik diyen kim? Onu duydum. Yue Zhishi, şarkı söylerken sesinin çok güzel olduğunu düşündüğün için mi bilerek mikrofonu açık tuttun?''

Bu açıkça saldırı karşısında Yue Zhishi'nin biraz kafası karışmıştı. Genellikle insanlarla arasındaki ilişki iyiydi ve kimseye karşı kin beslemiyordu. Bu saldırının neyin nesi olduğunu anlayamadı.

''Zhang Chen'i görmezden gel,'' dedi Jiang Yufan. Gözlerini odanın o tarafına çevirdi. Ve açıkladı, ''O deli. Senden hoşlanan bir kızdan hoşlandığı için sana söyle davranıyor.''

Yue Zhishi sordu, ''Sınıf 3-11'deki kızdan mı?''

Jiang Yufan'ın yüzü küçümsemeyle doldu. ''Evet. Zhang Chen'in bunu nasıl anladığını bilmiyorum. Önceden sürekli sınıf 3-11'e giderdi ve kıza tıpkı bir Tanrıça gibi davranırdı. Bildiği bir sonraki şey ise, kızın onun yerine sana itiraf etmesi. Asıl sinirli olmaması garip olurdu.''

Lovely AllergenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin