Selamm, "Boş Sayfa" projesinin ikinci kitabı ile sizlerleyim. ✨
Aslında ikinci bir kitaba geçmek pek aklımda yoktu lakin gelecek planlarım ve konseptte yaşanan küçük değişiklikler bu durumu gerekli hale getirdi.
Kısaca değişen durumlardan bahsedeyim:
↪ Şartlar
↪ Ekte yer alan sürprizler
↪ Tahammülüm
Belki de benim için en önemli olan tahammülden başlayalım.
⚫ "Vol 1" kitabından aldığım pek çok önemli ders var elbette ama en önemlisi başvuranlarla ilgili oldu. Bana herkesin düşündüğüm gibi bir niyet taşımadığını ve tabiri caizse iki yüzlü olduklarını gösterdi.
O kadar belirtmeme rağmen Boş Sayfa'yı sadece bir tanıtım kitabı, beni de sadece okur sayısını arttırmak için bir araç olarak görenler oldu. Eleştiriye bakmadı, baktıysa da söylediklerimi ciddiye almadı. Bu duruma ne kadar sinirlendiğimi sizlere anlatamam çünkü hem emeğimden oldum hem de bekleyen isteklere yazık oldu. Bu tarz kişiler yüzünden onları daha çok beklettim.
Bu sebeple aldığım ilk ciddi karar şudur: Bu seriye sadece kendini geliştirmek için gelenler alınacaktır. Her istek bırakana tamam demek yok.
Ayrıca bu bölümde zaten yazan şeyleri bana tekrar tekrar soran kişilere cevap bile vermeyeceğim. Elbette kafanıza takılan yerleri sorabilirsiniz lakin zaten açıkladığım şeylere değinmek sizin hakkınızda iyi düşüncelere sahip olmamı engelliyor. Bu tavır bana doğal olarak bölümü okumadığınızı, okuduysanız bile yarım okuduğunuzu düşündürüyor.
Eğer bir sorunuz varsa bu satıra yorum olarak yazabilirsiniz.
Not: Önce "Sık Sorulan Sorular" bölümüne bakmayı unutmayın.
🟡 Gelelim şartlara ve künyeye.
❕ Öncelikle kitabınız benden önce bir eleştirmen/eleştirmenler tarafından değerlendirildiyse künyeye yazın. Değerlendirilmediyse bile belirtin.
❕ Ek şartımız ise şu: İsteği bıraktığınız tarihte bu kitapta yer alan bölümleri ve "Tavsiyeler ve Röportajlar" kitabının en az 25 bölümünü oylamanızı istiyorum. Oylamaya sondan başlayabilirsiniz.
Not: Ben isteğinizi onaylayana kadar oy şartını yapmayın.
Not: Künye kabul edildikten sonra oylama işlemi 2 gün içinde bitmelidir, bitmediği taktirde listeden çıkarırım.
❕ İstediğim son şey ise özen. "Vol 1" ile fark ettiğim şeylerden biri de şu oldu: Değerlendirmesini yaptığım kitaplar kısa bir süre sonra yayımdan kaldırıldı.
Burada düzenleme anlamında bahsetmiyorum, elbette eleştiri sonrası düzenlemeye alınması normal ancak bir kitabın en az üç ay boyunca hiçbir haber verilmeden kaldırılması kusura bakmayın ama benim eleştirinin bir hiç uğruna olduğunu gösterir.
Kitabınıza güvenin; buraya nerede eksik, nerede güçlü olduğunu söylemem için geldiniz ki ben de bunu yapacağım.
Künyeyi bırakırken de sizden aynı özeni istiyorum, aslında özünde sizden ne istiyorum biliyor musunuz? Saygı. Bana ve yaptığım şeye saygı istiyorum, "Vol 1" de çoğu kişiden bu saygıyı göremediğim için istemesem de önlemler aldım. Emeğimin heba olmaması ve gerçekten hak edenler için...
Künyeye gelecek olursak da yeni künyemiz şöyle:
Künye
Kitap Adı
Yazar
Tür (Birden fazla türü yansıttığını düşünüyorsanız belirtin)
Konusu (Açıklamayı kopyalamayın onu zaten okuyorum)
Şartları kabul ettiğinize dair bir söz
Not: Yığılmaların önüne geçmek için ayda 5 istek alacağım. Eğer sınırı aştıysa gelecek ay için başvurun.
---
Evet, şimdi gelelim sürprizlere...
İlki, değerlendirme sonunda çeşitli kriterlerden geçen kitapları Instagram hesabımdan post ve reels olarak paylaşacağım.
Elbette reels konusunda ahım şahım bir tecrübem yok ama elimden geleni yapacağım. Yazarın eğer Instagram hesabı varsa onu da etiketlerim ❤
İkinci olaraksa beni yakından takip edenler biliyordur. Wattpad'de iki muhteşem gruba üyeyim.
İlki eleştirmen ittifakı olan kitap_doktorlari
İkincisi ise tasarım haklarını savunan Thrasymachus_
İki grubunda birbirinden özel çalışmaları mevcut ama sürpriz ile ilgili olanları şöyle:
"Okyanusun İncileri" ve "Keşfedilmeyi Bekleyen Yıldızlar"
"O.İ" bizlerin değerlendirme esnasında beğendiğimiz ve pek çok yönden hazır olduğunu düşündüğümüz kitapları tanıttığımız bir proje.
"K.B.Y" ise Thrasymachus editörlerinin ayrıca değerlendirmeye aldığı ve uygun gördüğü taktirde paylaştığı bir projedir.
Editörlerden birisi de benim ve onlara sunulan bir hakkı kullanıyorum: Wattpad'de gerçekten keşfedilmesi gereken yıldızları bulun ve bize önerin.
Ben de değerlendirme esnasında bu kumaşı gördüğüm kitapların yazarlarına bir teklifte bulunacağım. Elbette editörlerin şartları olacak. Detayları kitabın ilk bölümünden öğrenebilirsiniz. 💮
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 2
Non-Fiction✔Başvurular açılmıştır. "Boş Sayfa" konsepti ikinci kitabıyla tam gaz devam ediyor. ✨ Şartlar güncellendi, yeni sürprizler geldi. 📖 Peki Boş Sayfa konsepti nedir? Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. ❤️Kapak tasarı...