Yazar: sadeceyylul
Tür: Fantastik ✨
Anlatım, dil bilgisi ve hissiyat olarak üç kısımda değerlendireceğim. Hissiyat kısmı spoiler içerir.
↪ Kendi içinde de üç başlığa ayırdığım anlatımda bana göre olumlu-olumsuz yönlerden bahsedeceğim. İlk olarak sayfa düzeninden başlayalım.
Okurun ilgisini ve dikkatini çekmek için karakter kartı vb. yapmayı şahsen doğru bulurum. Giriş kısmındaki kartları da çok sevdiğimi söyleyerek başlamak istiyorum. Emeğine sağlık ❤
Sayfa düzeninin içine baktığım zamansa yer yer aşırı uzun paragraflarla karşılaşıyoruz. Wattpad için kısa-orta paragraflar kullanım için en ideal olanlarıdır. Çünkü uzunluk işin içine girdiğinde okuru sıkabilir ya da keskin geçişlere yol açtığı için karmaşaya sebep olabilir.
(Devamına akıcılıkta değineceğim)
Aynı durum diyalogların yazımı için de geçerli. Normal metinle ya iç içeler ya da art arda sıralandıklarında başlı başına bir paragraf gibi görünüyorlar. Uzun paragrafların bir sebebi de bu durum.
Bu sebeple ilk tavsiyem sayfa düzenini yeniden gözden geçirmen olacak. Diyaloglar arasına boşluk bırakılabilir ve sahne geçişleri içeren paragraflar bölünebilir. (Akıcılıktaki unsurlarla beraber)
Not: Kalın ve italik yazının yerinde kullanımı sayfa düzenine hoş bir hava getirmiş.
Betimleme olaraksa hoş betimlemelerinin olduğunu söylemeliyim lakin kullanımını az buldum. Elbette fazla, gereksiz uzun betimlemeler okuru sıkabilir ancak birkaç sahnede kesinlikle yoklukları hissediliyor.
Mesela papatya tarlası kısmı gayet hoş betimlemelerle süslüyken özellikle savaş sahnelerinde çok yüzeysel bir anlatım görüyoruz. Mekan ve karakterin iç dünyalarını anlatan betimlemelerine daha fazla ağırlık verilebilir.
Gözüme takılan bir diğer husussa yukarıda bahsettiğim diyalogların söyleyeninin belirsizliği. Özellikle ortak taht için konuşulan kısımda hangi varis bunu söyledi gibi bir belirsizlik var.
Akıcılıkta ise benim gördüğüm tek durum anlatımda da bahsettiğim paragraflarla ilgili. Aşırı uzun paragraflar bir süre sonra okuru tik yapıp sıkabiliyor.
Bir de özellikle ilk bölümlerde çok fazla zaman atlaması görüyoruz. Yıl atlamalarından değil de özellikle gün içindeki sabah, öğle, gece gibilerden bahsediyorum. Aynı paragraf içinde bir satır önce öğlenken bir satır sonra akşam olduğu yerler var.
Böyle geçişlerde ileriki bölümlerde olduğu gibi sembol/emoji kullanılabilir. (Bahsettiğim durum özellikle ilk bölümler için geçerli)
Genel anlamda baktığım zaman geliştirilmeye açık bir anlatım görüyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 2
Non-Fiction✔Başvurular açılmıştır. "Boş Sayfa" konsepti ikinci kitabıyla tam gaz devam ediyor. ✨ Şartlar güncellendi, yeni sürprizler geldi. 📖 Peki Boş Sayfa konsepti nedir? Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. ❤️Kapak tasarı...