Vannahara 🌃

115 18 8
                                    

Yazar: EN6667

Tür: Bilim kurgu 🌃

Not: Kitapta yetişkin içerikli ibaresini açık göremedim, ilk bölümlerden hissettiğim kadarıyla bazı yetişkin unsurlar  (şiddet vb.) görünecek kitapta. Onu açmanı öneririm.

Ayrıca etiketlerde tür olan bilim kurguyu ve bağlantılı olanları çok göremedim, keşfedilme açısında ekleyebilirsin. 

Anlatım, dil bilgisi ve hissiyat olarak üç kısımda inceleyeceğim

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Anlatım, dil bilgisi ve hissiyat olarak üç kısımda inceleyeceğim. Hissiyat kısmı spoiler içerir. 


↪ İlk olarak anlatımı bir hayli başarılı bulduğumu söylemeliyim. Değerlendirmede bahsettiğim üç ana başlıktan da alnının akıyla geçti ve Wattpad'de okuduğum iyi kitapların arasına girdi. 💮

Şimdi başlıklarla detaylı olarak bakalım:

Sayfa düzeni benim Wattpad için en uygun bulduğum düzende yazılmış: kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünmüş diyaloglar.

Uzunluk işin içine girince okurun sıkılması ve geçişlerin karışması durumu oluşabiliyor. Bu sebeple uzun paragrafları tehlikeli bulurum. Bu kitapta ise böyle bir tehlike yok.

Not: Genelde bölümün görsel vb. ile desteklenmesi olayını yapıcı bulurum. Elbette bu kişisel bir görüş, bu sebeple not olarak geçiriyorum. Ara ara bölümlere renk katması için bağlantılı olan görsel/gif kullanılabilir. Elbette son karar ise daima yazara aittir. 

Betimlemeler ise bir hayli başarılı. Ne bizi hasret bırakacak kadar az ne de usandıracak kadar fazla. 

Akıcılığı ise bir cümle ile tanımlayabilirim: Su gibi akıp gidiyor.


↪ Dilbilgisi ise tıpkı anlatımda olduğu gibi bir hayli başarılı. Sık yapılan ve gözü rahatsız eden hatalardan bir hayli uzak. Ben kitabın beş bölümünü okudum ve bu bölümlerde sadece iki hata gözüme ilişti.

 Ben kitabın beş bölümünü okudum ve bu bölümlerde sadece iki hata gözüme ilişti

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

İlki unvanlar ile ilgili. Akrabalık kullanımı haricinde abi, dayı, teyze vb. büyük harfle başlamalı diye biliyorum. Burada Nazif karakteri gerçekten abileri değil galiba. En azından okurken böyle düşündüm; ileride bu bilgi olabilir diye de soru işareti koydum, emin değilim çünkü. Eğer akrabalık bildirmiyorsa büyük harfle başlamalı.

İkinci ve son olarak ise "tamam" virgülden sonra büyük harfle başlamış burada

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

İkinci ve son olarak ise "tamam" virgülden sonra büyük harfle başlamış burada. Sanırım bir klavye hatası, başka bir yerde görmedim çünkü. 

Bu iki durum haricinde gözüme takılan bir yanlış yoktu, bir okur olarak böyle özenli bir dil bilgisi için teşekkür ederim. 💜

Buradan sonrası spoiler içerir. Kitabın yetişkin unsurlar taşıdığını bir daha hatırlatıyorum. 


↪ Hissiyat kısmı kitapla ilgili kişisel görüşlerimi içeriyor. Okurken neler dikkatimi çekti, temposu nasıldı gibi uzayıp gider bu bölüm.

İlk olarak bilim kurgunun yozlaşmış toplumlarından birisi Batı Antapolis. İnsanların yardım etmeyi, merhametli olmayı unuttuğu; önemli olanın sadece kendilerinin olduğunu düşündüğü çarpık bir toplum... Yazarın da dediği gibi "Batı Antapolis zayıf kalplere göre değil." Bu çatışmayı başarılı bir şekilde yansıtıyor.

Hareketli bir şekilde başladı ve hareketli bir şekilde devam etmekte. (İlk bölümde küçük bir zaman atlaması olduğunu da belirtmeliyim)

Bir anda fazlaca karakterle tanıştığımız için hafif bir kafa karışıklığı yaşadım ama 3. bölümden sonra yerli yerine oturdu. 

Kendine has terimleri ve yeniden kullanışları var, mesela "makine" kelimesi.

Özetle içerik konusunda kendine has bir özgünlüğe sahip.

---

Gelelim daha kişisel yorumlara... Yukarıda zaman atlaması var demiştim ya oradaki pembe saçlı kız far görmüş tavşan gibi kalmamı sağladı. Cihan'ı bile kandıran bir oyunculuk ve beklentimi u dönüşüne sokan bir karakter... 😮

Diğer yandansa o Mehmet Uçlu'ya bir sözüm var: Matematiği anlarım da beden ve müzikten nasıl düşük aldın. 😅 

Beden dersinde şınav, mekik filan mı istediler de yapamadın; peki ya müzik? Şarkıyı tersten oku filan mı dediler sana? Bizim burada 100 verip geçiyorlar ondan soruyorum. 😂

🟣

Başarılı bir kurgu fikri ve onun kadar başarılı bir anlatım, dil bilgisi. 

✅ Reklam faaliyetlerine ağırlık vermeni öneririm. Kurgunun yüksek bir potansiyeli var ama saf potansiyel yükselmek için yeterli değil ne yazık ki.

 Bu arada ilk bölümde bahsettiğim sürprizlere de uygun buldum. "Keşfedilmeyi Bekleyen Yıldızlar" ve "Okyanusun İncileri" için... 

Eğer sen de kabul edersen istersen bakabilirsin, K.B.Y ayrı bir değerlendirme yapıyor söyleyeyim. 

Merhametin ve adaletin her zaman bizlerle olması dileğiyle... Kalemine sağlık güzel yazar. ❤

 ❤

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.



Boş Sayfa | Vol 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin