Yazar: EN6677
Daha önce değerlendirmesini yaptığım bir kitap "Vannahara". Şimdiki bölüm ise yazarın konu bakımından güncelleme yaptığı yeni versiyonu ile ilgili.
Sadece içerik anlamında konuşacağım bir bölüm olacak.
↪ Kitabı ilk okuduğum dönemde belirli bir özgünlüğü olduğunu hemen sezmiştim. Gerek işleyiş biçimi, gerekse anlattığı hikaye ve karakterleri ile... Şimdiki versiyonda da bu özgünlüğü koruduğunu açıkça söyleyebilirim.
Geçen okuduğumda betimlemeleri gayet başarılıydı evet ama hemen karakterimizin olaya atılması ile bitmişti ilk bölüm. Bence bu versiyonda da sorun yoktu ama hem geçtiği evren hem de karakterimiz hakkında bir ısınma, bu versiyona göre azdı.
Şimdiki halinde özellikle nasıl bir toplumda yaşadıklarını ve bu toplumun onları neye dönüştürdüğünü daha iyi hissedebiliyoruz.
Üstünden biraz zaman geçtiği için önceki halini tam hatırlamıyorum ama özellikle başkarakterimiz Cihan'ın ruh halini bu haliyle daha içten görebiliyoruz bence. Batı Antapolis'in onun karakterinde ne gibi değişimler yaşattığını ve onu bekleyen gri yolu...
Aynı şekilde diğer karakterlerin de bir nebze daha açıldığını söyleyebilirim.
---
Bir önceki değerlendirmenin aksine şu anda yayımda olan tüm bölümleri okudum, bölümler daha kısa gibi geldi. Art arda sıkmadan gidiyor ve içine çekiyor.
(Önceki hali de böyleydi bu arada, sürükleyiciydi)
Ama bu halinde olaylara biraz daha sindirerek geliyor gibiyiz, yukarıda da bahsettiğim gibi özellikle karakterlerin dünyasına daha fazla yer açılmış ve bu haliyle de gayet güzel.
Sadece birkaç yerde atlama gibi yerler dikkatimi çekti.
Mesela burada dersteyken bir anda kantinde beliriyorlar. Bu tarz geçişlerde bir sembol/emoji ile yeni bir sayfaya geçtiğimiz belirtilebilir.
Son olaraksa bir yerde anlam hatası olabileceğini düşündüm.
Ödül parası yukarıda euro olarak geçiyor ama "elli bin lira" olarak belirtilmiş. Devamında ise dört bin euro ekstra olarak geçiyor, küçük bir anlam hatası olmuş.
🟣
Bir önceki değerlendirmeye baktığımda hâlâ güçlü yönlerin çoğunlukta olduğunu emin bir şekilde söyleyebilirim. Hatırladığım kadarıyla özellikle betimlemeler konusunda bir tık daha ilerlemiş.
Sayfa düzeni ve akıcılık ise hâlâ yerinde.
Önceki haliyle hatırladığım kadarıyla karşılaştırmaya çalıştım. Özgünlüğünden hiçbir şey kaybetmemiş ve yeni güncellemelerle daha güçlü geri dönmüş.
Benim için hâlâ lotus kitap olarak yerini koruyor ve bilimkurgunun çılgın sayfalarına yelken açıyor.
Kalemine, emeğine sağlık ❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 2
Non-Fiction✔Başvurular açılmıştır. "Boş Sayfa" konsepti ikinci kitabıyla tam gaz devam ediyor. ✨ Şartlar güncellendi, yeni sürprizler geldi. 📖 Peki Boş Sayfa konsepti nedir? Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. ❤️Kapak tasarı...