Yazar: -oreki
Tür: Aksiyon/Gizem 🗝💥
Künyede genç kurgu olarak bahsediliyordu ama içerik olarak genelde okul, öğrenci vs. olur genç kurguda. Kitapta ise genel atmosfer olarak gizem ağırlıkta gibi ve yer yer aksiyonla harmanlanmış. Bu sebeple iki tür emojisi koydum. (Aralarında seçim yapmadım, ikisi de ağır biçimde yansıtıyor)
Not: Eğer tür konusunda farklı bir görüşün varsa lütfen belirt. Aynı fikirdeysen de keşfedilme açısından etiketlere eklemeni öneririm.
Ayrıca yer yer yetişkin içerikler olacak gibi. Bu sebeple yetişkin içerik uyarısını açmanı öneririm.
Anlatım, dil bilgisi ve hissiyat olarak üç kısımda inceleyeceğim. Hissiyat kısmı spoiler içerir.
↪ Öncelikle anlatım konusunda bir hayli etkilendiğimi söylemeliyim. Wattpad kitaplarında gördüğüm kadarıyla özellikle anlatımda (elbette dil bilgisi de var) ciddi pürüzler olur lakin bu kitapta ayırdığım üç başlık içinde hiçbir sıkıntı görmedim. Daha detaylı bakmak gerekirse sayfa düzeninden başlayalım:
Kısa-orta paragraflar ve yerinde bölünmüş diyaloglar... Bu tanım benim Wattpad için gördüğüm en uygun sayfa düzeni. Uzunluk işin içine girince hem okur sıkılabilir hem de geçişlerin karışma tehlikesi gün yüzüne çıkabilir. Bu sebeple bir hayli tehlikeli görürüm. Bu kitapta ise böyle tehlikelerin bahsi bile geçmiyor.
Not: Kalın ve italik yazının uyum içinde kullanılması da sayfa düzenine başka bir artı getiriyor.
Bir de bölüm başı görseller ve o gazete... Özellikle gazete konusundaki yüz ifadelerim şu şekildeydi: 😍🤩
Hepsi birbirinden harika olmuş, emeğine sağlık. ❤
Betimlemeler, bir hayli başarılı. Özellikle karakter betimlemeleri bir hayli detaylı... Akış ve yazarın betimleme yeteneği ise okunmalarını kolay kılıyor, gözü rahatsız etmiyor.
Akıcılıkta ise tek cümle söyleyeceğim: Su gibi akıp gidiyor.
Not: Üç ana başlık böyleydi, bir de okurken kafama takılan ve anlam hatası olduğunu düşündüğüm yerler var. Sadece iki yerde kafamın karıştığını söylemeliyim bu arada.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Sayfa | Vol 2
Non-Fiction✔Başvurular açılmıştır. "Boş Sayfa" konsepti ikinci kitabıyla tam gaz devam ediyor. ✨ Şartlar güncellendi, yeni sürprizler geldi. 📖 Peki Boş Sayfa konsepti nedir? Her türden kitabın eleştirisini bulabileceğiniz bir eleştiri kitabı. ❤️Kapak tasarı...