En ze leefden nog lang en gelukkig...

20 5 11
                                    

De dag erna pas werd, ontdekt dat het kleine prinsesje weg was. De koning liet het land ondersteboven keren op zoek naar het meisje, maar ze was nergens te vinden.

De koningin was sinds die nacht heel verward, alsof iemand haar dierbaarste herinneringen had gewist. De dokters wijdden het aan het traumatische verlies van haar pasgeborene, maar wij weten wel beter.

De soldaten van de koning botsten in hun zoektocht wel op een raar, verlaten huisje in het woud, waarvan niemand de eigenaar leek te kennen. Het huisje was ontdaan van alle bezittingen behalve een spinnenwiel waarop nog een laatste gouden spoel zat.

Als Repelsteeltje had geweten dat zijn vaders vloek niet verder rijkte dan het koninkrijk waarin hij geboren was, dan was hij veel eerder verhuisd

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Als Repelsteeltje had geweten dat zijn vaders vloek niet verder rijkte dan het koninkrijk waarin hij geboren was, dan was hij veel eerder verhuisd.

Ach ja, gedane zaken nemen geen keer en hij had zijn kleine beetje geluk gevonden.

In een naburig koninkrijk hadden zijn 'echte' talenten hem de baan van hof kleermaker opgeleverd.

Glimlachend keek hij rond in zijn atelier waar elke vierkante meter bedekt was met een prularia uit zijn families verleden, hun familie verleden.

Tot die rust plots verstoord werd. 'Papa, papa kijk is wat ik gemaakt heb' Een klein meisje met gouden haren en nogal lange vingers stormde het atelier binnen en toonde hem haar zelf gemaakte borduursel.

'Ik ben er zeker van dat de koningin het prachtig zal vinden,' antwoordde hij.

'Denk je?' Ze fronste haar neus op de meest schattige manier.

'Daar ben ik zeker van,' verzekerde hij haar.

'Maar het is niet in die goud draad die ze zo mooi vind,' pruilde ze.

Hij glimlachte en nam haar in zijn armen. 'Goud is ook niet alles en er zijn zeker zaken die goud je nooit kan geven.'

De GoudspinnerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu