අටවන දිගහැරුම...

395 58 22
                                    

නහස් කුහර තුලට දැනුනු තමාට සමීපම කුයිලය වූ මහසොහොන් කුයිලය සුමුදුගේ නාස් පසාරු කරමින් හමා යද්දී කාල තමා ඉදිරියේ වූ එක් උසකින් ම යුතුව වර්ධනය වී තිබුනා වූ ගස් සමූහය දෙස නෙත් අයාගෙන බලා සිටියේ ය.

හඹා ආ විශාල සුලගත් සමග එකිනෙක ඇතිල්ලෙමින් පැවති ගස් මහා බලවන්තයකුගේ පැමිණීම කියාපාමින් හුන්නේ ය.

" මහ එකා..."

කාලගේ මුවින් පිට වූ වදන් සුමුදු පෙරට වඩා තැතින් ගැන්වීමට සමත් වූයේ මහ එකා කෙරෙහි සුමුදුගේ සිතෙහි වූ අසීමිත බිය නිසා ය.

" මයෙ මැණිකෙ මං උබට කියන්නද මයෙ මිතුරා ගැන..."

" හ්...හා "

මහ වනය තුළින් එන ඇග කිලිපොලා යන ශබ්ද මෙන් ම සීතල සමග ඇති වෙමින් පවතින බිය යටපත් කරමින් සුමුදු හූමිටි තැබුවේ කාල මුල පුරණ කතාව ඇසීමේ අරමුණිනි.

" හොදට අහගනින් මයෙ මැණිකෙ...."

කාලා තමාට තුරුලුවන් සුමුදුව තව තවත් තම දෑත් අතරට සිර කරගනිමින් තම කතාවට මුල පුරන්නට වූයේ ය.

" මයෙ මැණිකෙ අහලා ඇති නෙ.. දුටුගැමුණු මහරජතුමා ගැන.. හ්ම්ම්..."

" ම්ම්... අහලා තියනවා..."

සුමුදු තමාට වඩා උස කාල දෙස හිස ඔසවමින් බලා පැවසුවේ ය.

" හ්ම්ම්... රජතුමාගෙ මහා සේනාවෙ හිටියා... ගොඨයිම්බරයි, ජයසේනයි කියලා යෝධයො දෙන්නෙක්... දෙන්නා ගජ මිතුරො... ඒත් දවසක් තියන රාජකීය උත්සවයක දි වාසනාවටදෝ අවාසනාවටදෝ ජයසේනයා දකිනවා ගෝඨයිබරයගෙ රූමත් බිරිදව.... "

" ඉතිං..."

" අහං ඉදපල්ලා මයෙ මැණිකෙ..."

සුමුදුගෙ සියුමැලි කම්මුලක් මිරිකමින් කාල සිනාසුණෙ ඔහුගේ මුහුණේ කලාතුරකින් දැකීමට හැකි සිනහවෙන්  පුරවගනිමිනි.

" හුම්ම්..."

" ඉතිං.... කරටි කැඩෙන්නම හොදට සප්පායම් වෙලා ඉන්න ජයසේන යනවා ගෝඨයිබරයගෙ බිරිඳ ගාවට... ඕක දකිනවා ගොඨයිම්බරයා.... ජයසේනයන්ගේ හිතේ උපදින පිවිතුරු වූ ආලෙ... එදා ඒ කටම සාප කරනවා.... ගෝඨයිබරය හිතන්නේ ජයසේනයා තමන්ගෙ බිරිඳ උදුරගන්න හදනවා කියලා... ඉතින් ගෝඨයිබරය ජයසේනයට යුද්දෙකට ආරාධනා කරනවා.... "

කාල.... (Yizhan)Where stories live. Discover now