hoofdstuk 4

81 1 0
                                    

Precies 10 minuten later staat Katy voor de deur. Ik doe de deur open en geef haar een knuffel. We lopen naar binnen en ploffen op de bank neer. 'Hoe was het bij de dokter?'
'Ging wel ik moest gelijk Door naar het ziekenhuis om en scan te laten maken.' Floep ik eruit. 'Watt?? Weet Jayson het?' Ik schud mijn hoofd en kijk de andere kant op. 'Waarom niet?' Ik haal mijn schouders op en staar de andere kant op. Katy komt naast me zitten en slaat een arm om me heen. 'Het komt egt wel goed.' Ik kijk lach naar haar en sta op. Gelijk gaat er een steek Door mijn knie. Katy ziet het komt gelijk naar me toe. 'Gaat het? Ga ff zitten!' Ik schud mijn hoofd maar ze duwd me al op de bank. 'Het gaat egt wel weer.' Ik kijk haar zo overtuigend mogelijk aan. Ze zucht maar volgt me tog naar de deur.

Zuchtend laten we ons op de bank vallen. We hebben nu drie uur geshopt en ik voel mijn knie erger dan ooit tevoren. Ik gooi de vele tasjes die ik in mijn hand had op dd grond en pak de afstandsbediening van de tv. Ik zet een film op en loop naar de keuken om popcorn te pakken. Speciale popcorn die van mijn dieet mag. :( en van Katy ' s dieet natuurlijk. Ik loop naar de kamer en laat me weer op de bank neervallen. 'Wanneer ga je het tegen Jayson zeggen?' Ik haal mijn schouders op. 'Als ik de uitslag heb ofzo.' Ze knikt en focust zich weet op de film.

'Hooi Jayson.'
'Hooi schattie' zegt hij pesterig. Hij weet dat ik het haat om zo genoemd te worden ik heb zelf ook geen idee waarom. Ik lach naar hem en plof op zijn bank neer. Hij lacht en trekt me op zijn schoot.
'Hoe gaat het met je knie?'
'Goed.'
'Linn wees gewoon eerlijk tegen mij oké.' Hij kijkt me doordringend aan.
'Oké ik heb er nog best veel last aan.' Hij slaat een arm om me heen.
'wanneer krijg je de uitslag?'
'vrijdag.' Hij knikt en kijkt me aan. 'als het erger word ofzo moet je egt gewoon zeggen hè!' ik knik en sta op.
'Ik ga maar weer is. ik ben moe..' 'blijf je hier slapen?' Hij kijkt me ondeugend aan. ik grinnik en knik naar hem. ik plofte weer op de bank neer en keek hem aan. 'maar ik ga wel egt slapen.' hi J trok een pruillip maar ik negeer het gewoon. 'Ik moet morgen weer naar school.'

gevecht tegen kanker!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu