dit stuk is geschreven door chemo2
Pov Joke
Samen lopen we de gangen door op weg naar afdeling kinderoncologie.De strandwandeling heeft Linn goed gedaan, ze ziet er zo ontspannen uit. We komen aan bij de wachtruimte. Kleine en grote kinderen lopen door elkaar. De ene heeft een sonde in haar neus de ander een kaal hoofd en weer een ander zit in een rolstoel. Wat opvalt is dat hier niet zoals in een gewone wachtkamer alles stil is, nee er wordt gekletst, kindermuziek staat aan en het is gezellig. Kinderen spelen met elkaar ook al zijn ze "ziek". Of nee zo mag ik niet denken!De verpleegster roept ons samen binnen. Eerst wordt er bloed geprikt en gewogen en gemeten. Zuster=z Linn=l Joke=mZ Het duurt even voor de bloeduitslagen er zijn maar de dokter heeft ervoor gezorgd dat U niet hoeft te wachten. Omdat het op dezelfde afdeling is komt zodadelijk de annastasist en de chirurg om de beurt naar U toe. U kunt dus in deze kamer even wachten dan bel ik even de annastasie afdeling op.L Oké was dat vandaag?? Maar wat doen die dan??J Wacht maar af liefje,het is een gesprek. Ik weet het komt nu dichtbij maar alles komt goed. Denk eraan we moeten het ondergaan, je hebt geen keuze. En stapje voor stapje komt het goed.Dan gaat de deur open en komt de annastasist binnen.A=annastasist L=Linn J=JokeA Hallo als alles goed is ben jij Linn.L Ja dat klopt.J Hoi ik ben Joke, de moeder van Linn.A Weet je wat ik ben en wat ik doe? L Nee niet echtA Ik ben een annastasist, ook wel een slaap dokter genoemd. Wat ik doe is mensen die iets ondergaan, wat pijn kan doen, in een diepe slaap brengen zodat ze er niets van voelen.L Oké A Nu heb je 2 mogelijkheden om in slaap te komen, met een maskertje op je mond waar een lucht uit komt waarvan je gaat slapen, of via een infuus. Via de port-a-cath gaat nog niet omdat je die nog niet hebt.L Oké en dan voel ik niets dus? En als ik bang ben?A Ben je bang dat is niet erg, er zijn meerdere mensen bang om onder narcose te gaan. Er is een dvd en hier heb ik wat folders. Lees ze eens en als je vragen hebt hier staat een nummer bel maar naar mijn assistent die weet ook veel en anders bel ik je terug. L+J knikken.A Oké gaan we nu over naar de onderzoeken. Eerst naar het hard luisteren, dat klinkt gezond, dan gewicht en lengte om de berekening te maken hoeveel verdoving je mag hebben en daarna kijken we even hoe fit je bent.Linn doet alles zoals de annastasist het zegt en alles is goed. Joke kijkt mee. Eigenlijk best wel interessant wat er nog allemaal bij komt kijken.Dan gaat de annastasist weg en laat weten de chirurg te bellen voor het volgende gesprek.
JE LEEST
gevecht tegen kanker!
Romancelinn is 17 jaar heeft een leuk vriendje en er ligt een carrière als model voor haar open. heel haar leven loopt perfect totdat ze met klachten naar de dokter gaat. ze krijgt te horen dat ze een ernstige ziekte heeft. . . ze vecht hard. maar hard gen...