geçmiş bölüm 2
Arkadaşlar bölümü okurken aralarda konular la ilgili yorumlar yaparsanız sevinirim çünkü benim için fikirlerinizi ve yorumlarınız çok önemli.
Ateşoğlu konağın da sabah olurken kimsenin dün gece olanlar den haberi yoktur .
Asmin mirxan artık her anlamda Boran Ateşoğlu nun karısı olurken bütün gece uyuyamayan Asmin sabah erkenden kalkıp hazırlanıp aşağı iner sabah namazını yeni bitiren Zana yade ise Asmin nin Boran nın odasından çıktığını görür bir süre ses etmeden Asmin ni izleyen Zana yade nin dikkatini Asmin yavaş adımlarla merdiven ler den inmesine gidince kalkıp Boran nın odasına doğru gidip kapıyı yavaşça açarak içeriye bakmaya başlar ken gördükleri karşısında şaşkına uğrar çünkü Boran nerdeyse yarı çıplak bir şekilde yatakta uyuyor dur .
Zana yade kapıyı yavaşça kapatıp ellerini gökyüzü ne kaldırıp dua etmeye başlar.
Zana yade" Sana binlerce kez şükürler olsun Allah hım benim bu akılsız oğluma akıl verdiğin için ve doğru yolu gösterdiği için ,
Zana yade namaz kıldığı yere dönüp iki rekat şükür namazı kılar Ken sevinçten gözlerinden yaşlar akmaya başlar çünkü en büyük duası kabul olmuştur oğlu karısını kabul etmiştir bugün herkese hayırlar dağıtacak kurbanlar kestirecek tir .
Ama Zana yade nin bilmediği bir şey vardır o da oğlunun bu evliliğe koyduğu şarttır.
Asmin yavaştan kahvaltılıkları masaya taşır daha kimseler uyanmamıştır ama birazdan herkesler uyanır erkekler işe çocuklar okula gidecek tir.
Asmin tandırın başına geçerek yaptığı hamura şekil verip sonra da tandırın sıcak duvarına yapıştırır bir süre sonra ekmekler pişerken Asmin sıcacık tandır ekmeklerini de alıp masaya koyar tam mutfağa geri dönecek ken Zana yade nin gözü yaşlı bir şekilde kendisini izlediğini görünce durup yavaş adımlarla yanına gider .
Asmin" Amojne ne oldu neden gözlerin yaşlı bir şey mi oldu ,
Zana yade" Oldu ya oldu bu Zana kadının en büyük duası kabul oldu benim güzel bukem ,
Zana yade Asmin nin elinden tutup yanına oturttur .
Asmin karşısında ki kadının bazı şeyleri anladığını anlar önce ne yapacağını bilmeyerek utanıp başını öne eğer sonra hemen kendini toplar ve eyilip Zana yade nin elini öpüp anlına koyar .
Zana yade karşısında kendisinden utanan gelinine bakarak eliyle Asmin nin çenesini tutup kaldırıp gözlerini içine bakıp konuşur
Zana yade" Benim bahtı kara yüreği yara güzel bukem utanma benden ben de senin anan sayılırım kızım ,
Zana yade nin sözleriyle Asmin nin gözlerin dolarken Zana yade kollarını açınca Asmin hiç düşünmeden o kollara sarılıp ağlamaya başlar dün gece den beri gözünde biriktirdiği bütün yaşlar Zana yade nin göğsüne akar .
Zana yade kolları arasında ki gelinin hıçkıra hıçkıra ağlamasıyla ne ye uğradığını şaşırır.
Zana yade" Keçamın ne oldu neden ağlıyorsun yoksa hii ,
Zana yade nin aklına çok vahim şeyler gelirken korkuyla hemen Asmin ni kendisinden çekip gözlerini içine korkuyla bakmaya başlar
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ömre Bedel
General FictionÖmre bedel di onların hikayesi Zinar Miran" Sen benim kızım Ronim din Roni gün ışığı demek ama sen Roni Miran sen benim gün ışığımı söndürdün sen beni babanı öyle bir karanlığa attın ki kör kuyular dan farksız bir karanlığa düştüm ben , Roni Miran"...