Ez ızmana zıtirk bum mı te di
tu Lı erde bu çıto mı nediBen gökte yıldız dım seni gördüm
Sen yerde beni nasıl görmedin.
(mirxan konağı)Asmin yaşlı gözlerle doğup büyüdüğü
Mirxan konağına bakarken aldığı nefes içine sığmaz olur yıllar önce elleri ayakları kan içinde abisi tarafından kovulduğu konağa bugün kendi ayaklarıyla geri dönmüştür .Asmin yağmurun altında durup dakikalar dır doğup büyüdüğü konağa bakarken Asmin nin yengesi Esma çocuklarına bakmak için dışarı çıkınca terastan dışarıda yağmurun altında durmuş Asmin ni görünce şoka uğrar ken hemen koşup aşağı iner kapıyı açıp Asmin nin yanına giden Esma üzeri sırılsıklam gözleri yaşlı Asmin ne bakarken ne diyeceğini ne yapacağını bilemez.
Esma" as Asmin ,
Asmin üzeri sırılsıklam gözleri yaşlı yengesine bakarken konuşmaya çalışır.
Asmin" Ye yenge be ben geldim
Esma şaşkınlık içinde Asmin nin haline bakar.
Esma" Ho hoş geldin de bu bu ne hal Asmin ne oldu sana ,
Asmin üzerine buz gibi yağmur yanaklarından sıcacık yaşlar akarken başını iki tarafa sallayıp içini yakan ateşi söndürmeye çalışırken abisi Ferzan mirxan da karısına bakmak için dışarı çıkınca karısı nın sokakta yağmuru altında bir kadınla konuştuğunu görünce dışarı çıkar .
Ferzan" Esma Ne yapıyorsun burda ,
Asmin arkasından gelen sesle dönünce gözleri yıllar sonra abisi Ferzan mirxan nın kendisi gibi kara gözleriyle le karşı karşıya gelirken acıyla karışık bir tebessüm eder
Asmin" A abi
Ferzan mirxan yıllar sonra sesini duyduğu gözü yaşlı kardeşini görünce şok içinde yutkunur .
Ferzan" Se sen Asmin ,
Asmin" abi abim ,
Ferzan mirxan yıllar sonra karşısında üzeri sırılsıklam gözleri yaşlı kardeşini görünce hem şaşırır hem de öfkelenir .
Ferzan" Se sen ne yapıyorsun burda,
Asmin yanağından akmaya devam eden yaşlarla abisinin yanına gidip tam karşısında durur .
Asmin" Be ben geri döndüm abi ,
Asmin nin sözleriyle Esma şok içinde kalır ken Ferzan kardeşine baka kalır
Esma" Ne ,
Asmin acı dolu gözlerle abisine bakar.
Asmin" Bitti abi bitti ,
Asmin nin dedikleriyle Ferzan şoka uğrar ken Asmin yaşlı gözlerle elini abisine uzatır.
Asmin" tut elimi abi bu sefer tut elimden bırakma beni atma beni dışarı yapma bunu bana ,
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ömre Bedel
General FictionÖmre bedel di onların hikayesi Zinar Miran" Sen benim kızım Ronim din Roni gün ışığı demek ama sen Roni Miran sen benim gün ışığımı söndürdün sen beni babanı öyle bir karanlığa attın ki kör kuyular dan farksız bir karanlığa düştüm ben , Roni Miran"...