Bab 6

759 41 6
                                    

Lampu isyarat bertukar merah.

Mata aku tertacap pada sebelah kanan. Terdapat seorang ayah dan anak gadisnya yang anggaran usianya 5 Tahun. Ayahnya mendukung anak gadisnya yang mahu melintas. Melebar sungguh senyuman gadis itu ketika dapat didukung oleh ayahnya.

Seketika music yang terpasang pada waktu ini ialah Daddy Issues ( Remix ) By The Neighbourhood.

'aih lagu ni dah kenapa waktu macam ni juga' Aku berkata sendirian.

Go ahead and cry, little girl
Nobody does it like you do
I know how much it matters to you
I know that you got daddy issues
And if you were my little girl
I'd do whatever I could do
I'd run away and hide with you
I love that you got daddy issues
And I do too

Daddy stuck around, but he wasn't present
Cheated on your mom but she never left him
First, I didn't get it
Now I understand he broke her heart
Left money in her hand

So everything got paid for, she made sure
You and your brother had way more
Then she ever had growing up
But when you told me the whole story
I felt like throwing up

I could see it on your face, it was rough
Left the bad taste on your tongue
And she didn't even take any drugs
She would rain all day, couldn't wait for her Sun
To shine and you were made her shine
There when she cried you saved her life

Serta merta aku teringat kisah pada 6 tahun lepas, ketika itu aku berumur 21 tahun. Ia memberikan aku trauma yang sangat besar.

-Flashback, Enam Tahun Lepas-

"Kau memang anak tak guna! Kau layak mati! Kau dengan ibu kau sama je dua-dua suka menyusahkan aku tahu tak! Aku tak pernah ada anak macam kau sial! Kau pembawa suir dalam hidup aku!" Sambil dia mencengkam bahagian belakang kepala aku dan mendongakkan kepala aku menghadap muka si dia. Sungguh sakit saat ini, aku tidak kisah tentang anggota badan aku cuma yang sangat sakit ketika ini adalah hati aku.

Ayah. Ye, dia ayah aku, andai dia tahu aku jugak tidak berharap untuk wujud didunia ini. Adakah aku layak dipersalahkan Ya Allah.

Orang selalu kata "My first love, My first hero. Always my dad." tetapi aku tidak. Ayah aku adalah lelaki pertama yang menghancurkan aku sebelum sesiapa melakukannya. Sakitnya. Salah ke aku membenci dia? Kejam ke aku? Aku benci saat ini. Aku benci perasaan ini!

PANG!

Dia melempang aku dan menghentam kepala aku pada bahagian bucu meja belajar aku. Lantas kepala aku tertoleh ke tepi. Aku dapat merasa darah yang bercampur dengan air liur didalam mulutku. Aku terlalu kyusuk termenung schingga aku lupa yang aku bersama dia dan sekarang dia belasah aku bagai nak mati. Aku dapat merasa sesuatu cecair sedang mengalir pada dibahagian dahi dan kepala aku sudah berpinar. Kemungkinan kerana hentakan yang kuat.

Tenagaku sudah hilang untuk melawan dia. Aku penat.

"Lepaskan aku sial! Sakitlah gila! Eh aku pun tak minta ada bapak macam kau lah! Kau tahu tak hari-hari aku mintak dekat Tuhan supaya kau mati! Bodoh! Jantan tak guna, jantan tak kenang budi! LELAKI SEMUA SAMPAH!" Aku menjerkah ke arah muka dia. Tangan aku ligat memukul tangannya yang mencengkam rambutku.

"DASAR ANAK TAK KENANG BUDI! SEPATUTNYA DARI DULU LAGI AKU BUNUH KAU SIAL! SEPATUTNYA AKU BAGI JE PAK LONG KAU TU JAGA KAU, SENANG TAK PAYAH MENYUSAHKAN AKU! INI SEMUA SEBAB MAK KAU YANG TAK GUNA TU! DIA TAK BAGI AKU KASI KAU DEKAT ORANG LAIN AND NOW LOOK KAU MENYUSAHKAN AKU!"

Sambil dia bercakap dia menendang bahagian perut aku. Terasa sangat senak. Cukup! aku tak mampu menahan lagi rasa sakit ini.

Aku bangun lalu aku melawan dia. Aku menolak dia sehingga dia jatuh tersungkur ke belakang. Aku capai segala benda didepan mata aku dan aku campakkan pada dia.

He's Arzhel | OG Where stories live. Discover now