Bab 18

679 42 4
                                    

Pada waktu petang begini keadaan jalan raya yang begitu sesak dan jem sangat biasa untuk dikawasan tengah bandar Kuala Lumpur ini. Pada waktu petanh begini pula adalah waktu orang sibuk balik dari bekerja.

Dan aku berada di dalam kereta berduaan dengan dia, keadaan suasana didalam kereta terasa begitu canggung dan kekok. Sudahlah sepi radio pulak tidak dibukanya. Aku rasa macam duduk dalam sangkar bersama seekor singa. Aku mengeluh berat dan sengaja untuk berbual dengannya.

"being serious. I ask you again encik tengku arzhel."

"you nak bawak i pergi mana ni?" Aku bertanya sekali lagi kepadanya. Sesekali tangan mengurut betis kaki yang sakit pakai heels kerana belari tadi. Kalini nada aku normal. Tidak terlalu lembut tidak terlalu keras.

"makan" sepatah arzhel menjawab. Matanya memberi fokus kepada pemanduannya.

"i tak lapar" sekali lagi aku mencuba nasib.

"are you sure mariposa?" Arzhel menjongketkan kening sebelahnya.

Lampur isyarat bertukar merah. Dan kini dia memberikan tumpuan sepenuhnya pada lilith.

"yes-"

krukkk... krukkk...

Tak sempat aku menghabiskan ayat perut aku sudah mengeluarkan bunyi yang tidak enak didengar. Aku mengigit bibir bawah dengan perlahan kerana menahan malu. Aku berpaling ke tepi memilih untuk memandang ke arah tingkap untuk cuba menyembuyikan wajahku yang sedia kala sudah membahang.

Mana tak laparnya kalau dari semalam aku tak jamah sebarang makanan. Hanyalah minum sebotol air mineral di evant tadi. Disebabkan terlalu gelisah jadi bagi aku makan adalah tidak penting saat itu.

Arzhel tersenyum sinis mendengar bunyi tersebut. Apabila lampu isyarat bertukar hijau dia memandang kembali ke hadapan. Sempat matanya mengerling ke arah perempuan yang berada disisinya.

"hm aku dengar ada bunyi konsert orang lapar pulak." Arzhel ketawa mengejek. 'tak lapar konon habistu sampai berbunyi perut tu bukan kira lapar ke' arzhel berkata didalam hati. Dia cuba menahan untuk tidak senyum dihadapan lilith.

"I nak tidur. Mengantuk. Dah sampai kejutkan." Terus aku aku bersandar rapat pada pintu dan melelapkan mata. Cuba untuk pura-pura tidak dengar dengan ayatnya.

_____

"weh orang tua ni kerja apa je sampai boleh duduk dekat rumah banglo besar macam ni weh" noah bertanyakan kepada rafael setelah menjumpai data tentang lelaki yang bernama Engku Liam Asael itu. 

Terganga dibuatnya kerana terkejut apabila melihat tempat tinggal lelaki tua tersebut. Padahal pekerjaannya hanyalah part time bodyguard ni sebuah sekolah. Kelakar kan?

"Perdadangan manusia. Menjual organ manusia. Menyeludup dadah yang memberbahaya di dalam Malaysia. Boss kepada dua buah kelab malam terkemuka di Kuala Lumpur." Tangan rafael menyelak dan membaca isi fail yang mengandungi butiran tentang engku liam asael.

"Bapak dia orang tua ni boleh tahan eh" noah berkata sambil mengaru didagunya. Rafael hanya menganggukkan kepalanya.

"Tapi sebelum dia buat kerja kotor ni..."

"Macam mana dia boleh dapat duit yang banyak untuk mulakan bisnes kotor ni? Bukan ke dia pernah muflis teruk dulu? Sampai semua pekerja dia berhenti notis 24 jam? Semua berpunca dari dia yang hutang begitu banyak dan pecah amanah hampir mencecah 2 juta?" Noah memusingkan kerusinya dan menghadap ke arah rafael.

Rafael yang sedang menyandarkan badannya pada meja dihujung belah kanan yang agak jauh daripada noah. Rafael menutup fail tersebut dan melangkah ke arah noah.

He's Arzhel | OG Where stories live. Discover now