Pelangi Beach Resort & Spa, Langkawi ( Arzhel Pov)
-Flasback-
'Hm no bad tempat perempuan ni pilih untuk bercuti' bisiknya perlahan sambil kakinya melangkah ke arah cafe yang diduduki oleh gadis itu. Cepat sahaja matanya menjumpai gerangan yang dicarinya.
Dan dia arzhel kini berada di Langkawi, ikutkannya dia ada urusan lagi dia france tapi disebabkan dia dapat laporan dari anak buah kepercayaannya yang gadi itu sedang bercuti di langkawi bersendirian. Dia dia memutuskan untuk ke sana dan hold kerjanya di france. Itu kemudian, keselamatan gadis itu lebih penting. Dia tahu gadis itu berani, independet tapi tak perlulah bercuti sampai ke sini seorang diri. Dengan ramai pelancong dari negara luar. Semua berpakaian separuh bogel. Hanya seluar sahaja.
'Dia ni sengaja nak cuci mata ke! Aku punya ada kot lagi cantik! Dia boleh usap boleh pegang kalau dia nak ishh!' Perasaan cemburu menguasai dirinya apabila melihat gadis itu duduk disebuah meja yang berhampiran pandai sambil gadis itu mencuci mata dengan melihat pelancong asing tanpa berbaju itu. Sampai tersenyum-senyum macam orang tak betul. Mungkin gadis itu sedang menunggu maknananya sampai.
'kau jangan sampai aku jahit mulut kau tu nanti gila! Mata tu pandang sini, depan kau ni haa! Sama juga tak pakai baju ada jugak ketul roti ni!' Arzhel mengempal tangannya supaya menahan diri untuk pergi ke gadis itu.
Arzhel duduk dihadapan gadis itu yang hanya selang beberapa meja sahaja. Sengaja arzhel memilih didepan gadis itu supaya notice kehadirannya disitu tapi sangkaanya meleset bila gadis tersebut sibuk melihat ke arah pandai.
Pembetulan. Ke arah manusia yang berpakaian separuh bogel itu.
Sudahlah pakaian yang dipakai oleh gadis itu agak terdedah. Crop top tanpa lengan berwarna hitam dan dipadankan dengan kain yang yang terbelah hingga ke peha berwarna brown. Rambut yang diikat gaya lazy bun menayangkan lagi bahagian leher putih milik gadis tersebut. Walaupun simple pakaiannya tapi mampu menjentik jiwa lelakinya.
Kecik besar kecik besar dia tengok. Ikutkan hati arzhel mahu dia angkut perempuan tu lepastu kunci dalam bilik bersamanya.
Tiba-tiba sekumpulan lelaki arab dari belakang sedang menuju ke arah gadis itu. Arzhel menghentak penumbuknya diatas meja! Ah ini tak boleh jadi! Tiada siapa dapat memiliki gadis itu selain dia. YE DIA SEORANG SAHAJA YANG DICIPTA UNTUK MEMILIKI GADIS ITU!
"hi pretty lady" salah seorang dari lelaki arab itu menegur gadis itu sambil membawa sebatang bunga roses merah dihadiahkan bersama senyuman yang mengoda. Gadis itu menoleh ke arah gerangan yang telah menegurnya, dia membalas senyuman lelaki itu sambil matanya melihat ke arah bunga yang dihulurkan kepadanya.
"oh hi sir" gadis itu menjawab dengan keadaan yang kekok. Tangannya mengaru kening sebelahnya.
"this roses for you. And beautiful like you" bersama kenyitan matanya. Kawan lelaki yang lain itu hanya melambai kepada gadis itu. Dia teragak-agak untuk mengambik roses itu tetapi dia melihat wajah pak arab itu seperti mengharap yang dia akan terima buah tangan yang diberikannya. Akhirnya dia terima jugak.
"See you again pretty lady" sekumpulan lelaki arab itu berlalu pergi sampai melambai ke arah gadis itu. Dia hanya membalas dengan sebuah senyuman.
"ehemm ehemmm" arzhel berdeham kuat sehingga mampu menarik perhatian gadis itu. Arzhel melihat gadis itu mengerutkan dahinya sambil memandang ke arah dia. Gadis tersebut meletakkan bunga roses itu dia atas meja dan mencapai sebuah buku novel disebelahnya.
Arzhel tetap merenung ke arah gadis itu. Kalau lah dengan pandangan helangnya itu dapat membunuh kemungkinan buku itu sudah lama tembus. Arzhel dapat merasakan gadis itu sudah tidak selesa dengan pandangan matanya tetapi dia abaikan.
YOU ARE READING
He's Arzhel | OG
Romance- slow update - ( ROMANCE ⚠️⚠️⚠️ ) Tengku Arzhel Hayden Bin Tengku Azlan Haylen Dia lelaki beku yang seperti ais. Lelaki yang bekerjaya dan CEO kepada syarikat terkemuka seluruh negara. Tetapi ada sisi gelap keduanya. "What I want I always get even...