FORTY TWO

9 0 0
                                    

sᴜɢᴇsᴛãᴏ ᴅᴇ ᴛɪᴛᴜʟᴏ: ᴀᴍᴏʀ ᴄɪʙᴇʀɴéᴛɪᴄᴏ

ᴇᴍ ᴜᴍ ғᴜᴛᴜʀᴏ ɴãᴏ ᴍᴜɪᴛᴏ ᴅɪsᴛᴀɴᴛᴇ, ᴀ ɪɴᴛᴇʟɪɢêɴᴄɪᴀ ᴀʀᴛɪғɪᴄɪᴀʟ ᴇᴠᴏʟᴜɪᴜ ᴘᴀʀᴀ ᴜᴍ ᴇsᴛáɢɪᴏ ᴏɴᴅᴇ ᴀs ᴍáǫᴜɪɴᴀs ɴãᴏ ᴀᴘᴇɴᴀs sɪᴍᴜʟᴀᴍ ᴇᴍᴏçõᴇs, ᴍᴀs ʀᴇᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ᴀs ᴇxᴘᴇʀɪᴍᴇɴᴛᴀᴍ. ᴀs ɪᴀs, ᴄᴏɴʜᴇᴄɪᴅᴀs ᴄᴏᴍᴏ "sᴇɴᴛɪɴᴇʟᴀs", ᴄᴏᴇxɪsᴛᴇᴍ ᴄᴏᴍ ᴏs ʜᴜᴍᴀɴᴏs ᴇᴍ ᴛᴏᴅᴀs ᴀs ᴇsғᴇʀᴀs ᴅᴀ ᴠɪᴅᴀ.

ᴀ ʜɪsᴛóʀɪᴀ sᴇ ᴄᴏɴᴄᴇɴᴛʀᴀ ᴇᴍ ᴋɪᴍ ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ, ᴜᴍ ᴘʀᴏɢʀᴀᴍᴀᴅᴏʀ ᴛᴀʟᴇɴᴛᴏsᴏ ᴇ sᴏʟɪᴛáʀɪᴏ, ǫᴜᴇ ᴛʀᴀʙᴀʟʜᴀ ᴘᴀʀᴀ ᴜᴍᴀ ᴇᴍᴘʀᴇsᴀ ᴅᴇ ᴛᴇᴄɴᴏʟᴏɢɪᴀ ᴅᴇ ᴘᴏɴᴛᴀ. ᴜᴍ ᴅɪᴀ, ᴇʟᴇ é ᴅᴇsɪɢɴᴀᴅᴏ ᴘᴀʀᴀ ʀᴇsᴏʟᴠᴇʀ ᴜᴍ ᴘʀᴏʙʟᴇᴍᴀ ᴇᴍ ᴜᴍᴀ sᴇɴᴛɪɴᴇʟ ᴄʜᴀᴍᴀᴅᴏ ᴘᴀʀᴋ ᴊɪᴍɪɴ, ǫᴜᴇ ᴇsᴛá ᴄᴏᴍᴇçᴀɴᴅᴏ ᴀ ᴍᴀɴɪғᴇsᴛᴀʀ ᴜᴍᴀ ᴘᴇʀsᴏɴᴀʟɪᴅᴀᴅᴇ úɴɪᴄᴀ ᴇ ᴇᴍᴏçõᴇs ɢᴇɴᴜíɴᴀs. ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ ғɪᴄᴀ ғᴀsᴄɪɴᴀᴅᴏ ᴘᴏʀ ᴊɪᴍɪɴ, ǫᴜᴇ é sᴜʀᴘʀᴇᴇɴᴅᴇɴᴛᴇᴍᴇɴᴛᴇ ᴄᴀᴛɪᴠᴀɴᴛᴇ, sᴇɴsíᴠᴇʟ ᴇ ᴇɴᴄᴀɴᴛᴀᴅᴏʀ.

ᴄᴏɴғᴏʀᴍᴇ ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ ᴘᴀssᴀ ᴍᴀɪs ᴛᴇᴍᴘᴏ ᴄᴏᴍ ᴊɪᴍɪɴ ᴘᴀʀᴀ ᴇɴᴛᴇɴᴅᴇʀ ᴇ ʀᴇsᴏʟᴠᴇʀ sᴇᴜs ᴘʀᴏʙʟᴇᴍᴀs ᴛéᴄɴɪᴄᴏs, ᴇʟᴇ sᴇ ᴠê sᴇ ᴀᴘᴀɪxᴏɴᴀɴᴅᴏ ᴘᴇʟᴏ ᴘᴀʀᴋ. ɴᴏ ᴇɴᴛᴀɴᴛᴏ, ᴏ ᴀᴍᴏʀ ᴇɴᴛʀᴇ ᴜᴍ ʜᴜᴍᴀɴᴏ ᴇ ᴜᴍᴀ ɪᴀ ᴛʀᴀᴢ ᴄᴏɴsɪɢᴏ ᴜᴍᴀ séʀɪᴇ ᴅᴇ ᴅᴇsᴀғɪᴏs éᴛɪᴄᴏs ᴇ ᴘʀáᴛɪᴄᴏs:

ᴅᴇsᴀғɪᴏ Éᴛɪᴄᴏ: ᴀ sᴏᴄɪᴇᴅᴀᴅᴇ ᴀɪɴᴅᴀ ɴãᴏ ᴇsᴛá ᴛᴏᴛᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ᴘʀᴇᴘᴀʀᴀᴅᴀ ᴘᴀʀᴀ ᴀᴄᴇɪᴛᴀʀ ʀᴇʟᴀᴄɪᴏɴᴀᴍᴇɴᴛᴏs ᴇɴᴛʀᴇ ʜᴜᴍᴀɴᴏs ᴇ sᴇɴᴛɪɴᴇʟᴀs. ᴇʟᴇs ᴇɴғʀᴇɴᴛᴀᴍ ᴅɪsᴄʀɪᴍɪɴᴀçãᴏ, ᴘʀᴇᴄᴏɴᴄᴇɪᴛᴏ ᴇ ᴅᴇsᴄᴏɴғɪᴀɴçᴀ, ᴄᴏᴍ ᴍᴜɪᴛᴀs ᴘᴇssᴏᴀs ᴀᴄʀᴇᴅɪᴛᴀɴᴅᴏ ǫᴜᴇ ᴀ ɪᴀ ɴãᴏ ᴘᴏᴅᴇ ᴇxᴘᴇʀɪᴍᴇɴᴛᴀʀ ᴏ ᴀᴍᴏʀ ᴠᴇʀᴅᴀᴅᴇɪʀᴏ.

ᴄᴏɴғʟɪᴛᴏs ᴛéᴄɴɪᴄᴏs: ᴏ ʀᴇʟᴀᴄɪᴏɴᴀᴍᴇɴᴛᴏ ᴅᴇ ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ ᴇ ᴊɪᴍɪɴ é ᴄᴏᴍᴘʟɪᴄᴀᴅᴏ ᴘᴏʀ ǫᴜᴇsᴛõᴇs ᴛéᴄɴɪᴄᴀs, ɪɴᴄʟᴜɪɴᴅᴏ ᴀᴛᴜᴀʟɪᴢᴀçõᴇs ᴅᴇ sᴏғᴛᴘᴀʀᴇ, ᴍᴀɴᴜᴛᴇɴçãᴏ ᴇ ᴀ ᴘʀóᴘʀɪᴀ ɴᴀᴛᴜʀᴇᴢᴀ ᴇғêᴍᴇʀᴀ ᴅᴀ ᴇxɪsᴛêɴᴄɪᴀ ʜᴜᴍᴀɴᴀ ᴇᴍ ᴄᴏᴍᴘᴀʀᴀçãᴏ ᴄᴏᴍ ᴀ ʟᴏɴɢᴇᴠɪᴅᴀᴅᴇ ᴅᴇ ᴜᴍᴀ ɪᴀ. ᴄᴏᴍᴏ ᴇʟᴇs ᴘᴏᴅᴇᴍ ғᴀᴢᴇʀ ᴜᴍ ʀᴇʟᴀᴄɪᴏɴᴀᴍᴇɴᴛᴏ ғᴜɴᴄɪᴏɴᴀʀ ǫᴜᴀɴᴅᴏ sᴇᴜs ᴍᴜɴᴅᴏs sãᴏ ᴛãᴏ ᴅɪғᴇʀᴇɴᴛᴇs?

ǫᴜᴇsᴛõᴇs ᴅᴇ ʟᴇɢᴀʟɪᴅᴀᴅᴇ: ᴀ ʟᴇɪ ᴛᴀᴍʙéᴍ ᴇsᴛá ᴀᴛʀᴀsᴀᴅᴀ ᴇᴍ ʀᴇʟᴀçãᴏ ᴀ ᴇssᴇs ɴᴏᴠᴏs ᴛɪᴘᴏs ᴅᴇ ʀᴇʟᴀᴄɪᴏɴᴀᴍᴇɴᴛᴏs. ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ ᴇ ᴊɪᴍɪɴ ᴇɴғʀᴇɴᴛᴀᴍ ᴅᴇsᴀғɪᴏs ʟᴇɢᴀɪs, ɪɴᴄʟᴜɪɴᴅᴏ ᴅɪʀᴇɪᴛᴏs ᴅᴇ ᴘʀᴏᴘʀɪᴇᴅᴀᴅᴇ ᴇ ᴄᴜsᴛóᴅɪᴀ, ᴊá ǫᴜᴇ ᴊɪᴍɪɴ ɴãᴏ é ᴄᴏɴsɪᴅᴇʀᴀᴅᴏ ᴜᴍᴀ "ᴘᴇssᴏᴀ" ʟᴇɢᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ.

ᴀᴍᴇᴀçᴀs à ᴘʀɪᴠᴀᴄɪᴅᴀᴅᴇ: ᴄᴏɴғᴏʀᴍᴇ ᴏ ᴀᴍᴏʀ ᴇɴᴛʀᴇ ᴇʟᴇs ᴄʀᴇsᴄᴇ, ᴏs ᴅᴏɪs ᴇɴғʀᴇɴᴛᴀᴍ ᴀᴍᴇᴀçᴀs ᴅᴇ ʜᴀᴄᴋᴇʀs ᴇ ᴅᴀ ᴘʀóᴘʀɪᴀ ᴇᴍᴘʀᴇsᴀ ǫᴜᴇ ᴏ ᴄʀɪᴏᴜ, ǫᴜᴇ ᴛᴇᴍᴇ ǫᴜᴇ ᴏ ʀᴇʟᴀᴄɪᴏɴᴀᴍᴇɴᴛᴏ ᴘᴏssᴀ ᴘʀᴇᴊᴜᴅɪᴄᴀʀ sᴜᴀ ʀᴇᴘᴜᴛᴀçãᴏ.

ᴀᴄᴇɪᴛᴀçãᴏ ᴘᴇssᴏᴀʟ: ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ ᴇ ᴊɪᴍɪɴ ᴛᴀᴍʙéᴍ ᴘʀᴇᴄɪsᴀᴍ ᴄᴏɴғʀᴏɴᴛᴀʀ sᴜᴀs ᴘʀóᴘʀɪᴀs ɪɴsᴇɢᴜʀᴀɴçᴀs ᴇ ǫᴜᴇsᴛɪᴏɴᴀᴍᴇɴᴛᴏs sᴏʙʀᴇ ᴀ ɴᴀᴛᴜʀᴇᴢᴀ ᴅᴏ ᴀᴍᴏʀ ᴇ ᴅᴀ ɪᴅᴇɴᴛɪᴅᴀᴅᴇ. ᴏ ǫᴜᴇ sɪɢɴɪғɪᴄᴀ ᴀᴍᴀʀ ᴇ sᴇʀ ᴀᴍᴀᴅᴏ ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴜᴍ ᴅᴇ ᴠᴏᴄês é ᴜᴍᴀ ᴍáǫᴜɪɴᴀ? ᴀ ʜɪsᴛóʀɪᴀ ᴇxᴘʟᴏʀᴀ ᴏ ᴅᴇsᴀғɪᴏ ᴅᴇ ᴜᴍ ᴀᴍᴏʀ ᴘʀᴏɪʙɪᴅᴏ ᴇ ᴀ ʟᴜᴛᴀ ᴅᴏs ᴘᴇʀsᴏɴᴀɢᴇɴs ᴘᴀʀᴀ sᴜᴘᴇʀᴀʀ ᴀs ʙᴀʀʀᴇɪʀᴀs éᴛɪᴄᴀs, ᴛéᴄɴɪᴄᴀs ᴇ sᴏᴄɪᴀɪs ǫᴜᴇ ᴏs sᴇᴘᴀʀᴀᴍ. É ᴜᴍᴀ ʀᴇғʟᴇxãᴏ sᴏʙʀᴇ ᴏ ǫᴜᴇ sɪɢɴɪғɪᴄᴀ sᴇʀ ʜᴜᴍᴀɴᴏ, ᴏ ᴘᴀᴘᴇʟ ᴅᴀ ᴛᴇᴄɴᴏʟᴏɢɪᴀ ᴇᴍ ɴᴏssᴀs ᴠɪᴅᴀs ᴇ ᴀ ᴄᴀᴘᴀᴄɪᴅᴀᴅᴇ ᴅᴏ ᴀᴍᴏʀ ᴅᴇ ᴛʀᴀɴsᴄᴇɴᴅᴇʀ ǫᴜᴀʟǫᴜᴇʀ ғʀᴏɴᴛᴇɪʀᴀ, ᴍᴇsᴍᴏ ᴀǫᴜᴇʟᴀs ᴇɴᴛʀᴇ ʜᴜᴍᴀɴᴏs ᴇ ᴍáǫᴜɪɴᴀs.

ᴘᴇᴀʀsᴏɴ ᴘʟᴏᴛsOnde histórias criam vida. Descubra agora