FORTY EIGHT

16 0 0
                                    

sᴜɢᴇsᴛãᴏ ᴅᴇ ᴛɪᴛᴜʟᴏ: ᴀ ᴅɪsᴘᴜᴛᴀ ᴅᴏs ᴄᴏʀᴀçõᴇs

ɴᴀ ᴘʀᴇsᴛɪɢɪᴏsᴀ ᴇsᴄᴏʟᴀ sᴇᴄᴜɴᴅáʀɪᴀ ʀɪᴅɢᴇᴠɪᴇᴘ, ᴅᴜᴀs ᴀʟғᴀs ᴇxᴛʀᴇᴍᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴘᴏᴘᴜʟᴀʀᴇs, ᴍᴏᴍᴏ, ᴜᴍᴀ ᴇsᴛʀᴇʟᴀ ɴᴏs ᴇsᴘᴏʀᴛᴇs, ᴇ ɴᴀʏᴇᴏɴ, ᴀ ʀᴀɪɴʜᴀ ᴅᴀs ᴍíᴅɪᴀs sᴏᴄɪᴀɪs ᴇ ᴇᴠᴇɴᴛᴏs sᴏᴄɪᴀɪs, ᴇsᴛãᴏ ᴄᴏᴍᴘᴇᴛɪɴᴅᴏ ᴘᴇʟᴏ ᴄᴏʙɪçᴀᴅᴏ ᴛíᴛᴜʟᴏ ᴅᴇ "ᴀʟғᴀ ᴍᴀɪs ᴘᴏᴘᴜʟᴀʀ". sᴜᴀs ʀɪᴠᴀʟɪᴅᴀᴅᴇs sãᴏ ʟᴇɴᴅáʀɪᴀs, ᴍᴀs ᴀ ᴄᴏᴍᴘᴇᴛɪçãᴏ ᴀᴛɪɴɢᴇ ᴜᴍ ɴᴏᴠᴏ ɴíᴠᴇʟ ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴀᴍʙᴀs sᴇ ᴀᴘᴀɪxᴏɴᴀᴍ ᴘᴇʟᴀ ᴍᴇsᴍᴏ Ôᴍᴇɢᴀ, ᴍɪɴᴀ, ᴜᴍᴀ ᴀʀᴛɪsᴛᴀ ᴛᴀʟᴇɴᴛᴏsᴀ ᴇ ᴛʀᴀɴǫᴜɪʟᴀ ǫᴜᴇ sᴇᴍᴘʀᴇ sᴇ ᴍᴀɴᴛᴇᴠᴇ ғᴏʀᴀ ᴅᴏ ʀᴀᴅᴀʀ sᴏᴄɪᴀʟ. ᴀ ᴅɪsᴘᴜᴛᴀ ᴘᴇʟᴏ ᴛíᴛᴜʟᴏ sᴇ ᴛᴏʀɴᴀ ᴜᴍᴀ ʙᴀᴛᴀʟʜᴀ ᴇᴍᴏᴄɪᴏɴᴀʟ ᴇɴǫᴜᴀɴᴛᴏ ᴇʟᴀs ʟᴜᴛᴀᴍ ᴘᴇʟᴏ ᴄᴏʀᴀçãᴏ ᴅᴇ ᴍɪɴᴀ ᴇ ᴇɴғʀᴇɴᴛᴀᴍ ᴀs ᴄᴏɴsᴇǫᴜêɴᴄɪᴀs ᴅᴇ sᴜᴀs ᴇsᴄᴏʟʜᴀs.

ᴍᴏᴍᴏ é ᴜᴍᴀ ᴀʟғᴀ ᴀᴛʟéᴛɪᴄᴀ ᴇ ᴄᴀʀɪsᴍáᴛɪᴄᴀ, ʟíᴅᴇʀ ᴅᴏ ᴛɪᴍᴇ ᴅᴇ ғᴜᴛᴇʙᴏʟ ᴅᴀ ᴇsᴄᴏʟᴀ. ᴇʟᴀ é ᴄᴏɴʜᴇᴄɪᴅᴀ ᴘᴏʀ sᴜᴀ ᴄᴏᴍᴘᴇᴛɪᴛɪᴠɪᴅᴀᴅᴇ ᴇ sᴜᴀ ɴᴇᴄᴇssɪᴅᴀᴅᴇ ᴅᴇ sᴇᴍᴘʀᴇ ᴇsᴛᴀʀ ɴᴏ ᴛᴏᴘᴏ. ɴᴏ ᴇɴᴛᴀɴᴛᴏ, ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴇʟᴀ ᴄᴏɴʜᴇᴄᴇ ᴍɪɴᴀ, ᴇʟᴀ ᴄᴏᴍᴇçᴀ ᴀ ǫᴜᴇsᴛɪᴏɴᴀʀ sᴜᴀs ᴘʀɪᴏʀɪᴅᴀᴅᴇs.

ɴᴀʏᴇᴏɴ é ᴜᴍᴀ ᴀʟғᴀ ᴘᴏᴘᴜʟᴀʀ ɴᴀs ʀᴇᴅᴇs sᴏᴄɪᴀɪs ᴇ ᴏʀɢᴀɴɪᴢᴀᴅᴏʀᴀ ᴅᴇ ᴇᴠᴇɴᴛᴏs sᴏᴄɪᴀɪs. ᴇʟᴀ é ᴄᴀʀɪsᴍáᴛɪᴄᴀ ᴇ ᴀᴅᴏʀᴀ ᴇsᴛᴀʀ ɴᴏ ᴄᴇɴᴛʀᴏ ᴅᴀs ᴀᴛᴇɴçõᴇs. sᴜᴀ ᴘᴀɪxãᴏ ᴘᴏʀ ᴍɪɴᴀ ᴀ ʟᴇᴠᴀ ᴀ ᴜᴍᴀ ᴊᴏʀɴᴀᴅᴀ ᴅᴇ ᴀᴜᴛᴏᴅᴇsᴄᴏʙᴇʀᴛᴀ.

ᴍɪɴᴀ é ᴜᴍᴀ Ôᴍᴇɢᴀ ᴛᴀʟᴇɴᴛᴏsᴀ ɴᴀs ᴀʀᴛᴇs, ǫᴜɪᴇᴛᴀ ᴇ ɪɴᴛʀᴏsᴘᴇᴄᴛɪᴠᴀ. ᴇʟᴀ é ɪɴɪᴄɪᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ᴀʟʜᴇɪᴀ à ᴄᴏᴍᴘᴇᴛɪçãᴏ ǫᴜᴇ ᴇsᴛá sᴇ ғᴏʀᴍᴀɴᴅᴏ ᴀᴏ sᴇᴜ ʀᴇᴅᴏʀ, ᴍᴀs ɢʀᴀᴅᴜᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ᴅᴇsᴄᴏʙʀᴇ sᴇᴜs ᴘʀóᴘʀɪᴏs sᴇɴᴛɪᴍᴇɴᴛᴏs ᴇ ᴅᴇsᴇᴊᴏs.

ᴍᴏᴍᴏ ᴇ ɴᴀʏᴇᴏɴ sᴇᴍᴘʀᴇ ғᴏʀᴀᴍ ʀɪᴠᴀɪs ᴅᴇᴄʟᴀʀᴀᴅᴀs, ᴄᴏᴍᴘᴇᴛɪɴᴅᴏ ᴇᴍ ᴛᴜᴅᴏ, ᴅᴇsᴅᴇ ᴇsᴘᴏʀᴛᴇs ᴀᴛé ᴇᴠᴇɴᴛᴏs sᴏᴄɪᴀɪs. ᴇʟᴀs sãᴏ ᴀᴅᴍɪʀᴀᴅᴀs ᴘᴏʀ ᴅɪғᴇʀᴇɴᴛᴇs ɢʀᴜᴘᴏs ɴᴀ ᴇsᴄᴏʟᴀ ᴇ ᴛêᴍ sᴜᴀs ᴘʀóᴘʀɪᴀs ʟᴇɢɪõᴇs ᴅᴇ sᴇɢᴜɪᴅᴏʀᴇs. ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴍɪɴᴀ, ᴜᴍᴀ Ôᴍᴇɢᴀ ᴅɪsᴄʀᴇᴛᴀ, sᴇ ᴍᴜᴅᴀ ᴘᴀʀᴀ ʀɪᴅɢᴇᴠɪᴇᴘ, ᴇʟᴀ ᴄʜᴀᴍᴀ ᴀ ᴀᴛᴇɴçãᴏ ᴅᴇ ᴀᴍʙᴀs ᴀs ᴀʟғᴀs, ᴍᴀs ɪɴɪᴄɪᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ɴãᴏ ᴇsᴛá ᴄɪᴇɴᴛᴇ ᴅᴀ ᴄᴏᴍᴘᴇᴛɪçãᴏ ǫᴜᴇ ᴇsᴛá ᴘʀᴇsᴛᴇs ᴀ ᴀᴄᴏɴᴛᴇᴄᴇʀ.

ᴄᴏɴғᴏʀᴍᴇ ᴍᴏᴍᴏ ᴇ ɴᴀʏᴇᴏɴ ʟᴜᴛᴀᴍ ᴘᴇʟᴏ ᴛíᴛᴜʟᴏ ᴅᴇ "ᴀʟғᴀ ᴍᴀɪs ᴘᴏᴘᴜʟᴀʀ", ᴇʟᴀs ᴄᴏᴍᴇçᴀᴍ ᴀ ᴘᴇʀᴄᴇʙᴇʀ ǫᴜᴇ ᴀ ᴠᴇʀᴅᴀᴅᴇɪʀᴀ ᴄᴏᴍᴘᴇᴛɪçãᴏ é ᴘᴇʟᴏ ᴄᴏʀᴀçãᴏ ᴅᴇ ᴍɪɴᴀ. ᴀᴍʙᴀs ᴛᴇɴᴛᴀᴍ ɪᴍᴘʀᴇssɪᴏɴá-ʟᴀ ᴅᴇ ᴍᴀɴᴇɪʀᴀs ᴅɪғᴇʀᴇɴᴛᴇs: ᴍᴏᴍᴏ ᴄᴏɴᴠɪᴅᴀ ᴍɪɴᴀ ᴘᴀʀᴀ ᴀssɪsᴛɪʀ ᴀ sᴇᴜs ᴊᴏɢᴏs ᴇ ᴘʀᴀᴛɪᴄᴀ ᴇsᴘᴏʀᴛᴇs ǫᴜᴇ ᴇʟᴀ ɴᴜɴᴄᴀ ʜᴀᴠɪᴀ ᴄᴏɴsɪᴅᴇʀᴀᴅᴏ ᴀɴᴛᴇs, ᴇɴǫᴜᴀɴᴛᴏ ɴᴀʏᴇᴏɴ ᴏʀɢᴀɴɪᴢᴀ ᴇᴠᴇɴᴛᴏs sᴏᴄɪᴀɪs ᴇxᴛʀᴀᴠᴀɢᴀɴᴛᴇs ᴇ ᴄᴏᴍᴘᴀʀᴛɪʟʜᴀ sᴜᴀs ᴘᴀɪxõᴇs ᴀʀᴛísᴛɪᴄᴀs ᴄᴏᴍ ᴍɪɴᴀ.

ᴍɪɴᴀ, ᴘᴏʀ sᴜᴀ ᴠᴇᴢ, ᴄᴏᴍᴇçᴀ ᴀ sᴇ sᴇɴᴛɪʀ ᴀᴛʀᴀíᴅᴀ ᴘᴇʟᴀs ᴅᴜᴀs ᴀʟғᴀs ᴅᴇ ᴍᴀɴᴇɪʀᴀs ᴅɪғᴇʀᴇɴᴛᴇs. ᴇʟᴀ ᴀᴘʀᴇᴄɪᴀ ᴀ ᴄᴏɴғɪᴀɴçᴀ ᴇ ᴏ ᴄᴀʟᴏʀ ᴅᴇ ᴍᴏᴍᴏ, ᴍᴀs ᴛᴀᴍʙéᴍ sᴇ sᴇɴᴛᴇ ᴀᴛʀᴀíᴅᴀ ᴘᴇʟᴀ ᴘᴀɪxãᴏ ᴇ ᴘᴇʟᴏ ᴍᴜɴᴅᴏ ᴄʀɪᴀᴛɪᴠᴏ ᴅᴇ ɴᴀʏᴇᴏɴ. À ᴍᴇᴅɪᴅᴀ ǫᴜᴇ ᴀ ᴄᴏᴍᴘᴇᴛɪçãᴏ sᴇ ɪɴᴛᴇɴsɪғɪᴄᴀ, ᴍɪɴᴀ é ғᴏʀçᴀᴅᴀ ᴀ ᴄᴏɴғʀᴏɴᴛᴀʀ sᴇᴜs ᴘʀóᴘʀɪᴏs sᴇɴᴛɪᴍᴇɴᴛᴏs ᴇ ᴀ ᴛᴏᴍᴀʀ ᴜᴍᴀ ᴅᴇᴄɪsãᴏ ᴅɪғíᴄɪʟ.

ᴀ ᴛᴇɴsãᴏ ᴇɴᴛʀᴇ ᴍᴏᴍᴏ ᴇ ɴᴀʏᴇᴏɴ ᴀᴜᴍᴇɴᴛᴀ à ᴍᴇᴅɪᴅᴀ ǫᴜᴇ ᴇʟᴀs ᴘᴇʀᴄᴇʙᴇᴍ ǫᴜᴇ, ɴᴏ ғɪɴᴀʟ, ɢᴀɴʜᴀʀ ᴏ ᴛíᴛᴜʟᴏ ᴅᴇ "ᴀʟғᴀ ᴍᴀɪs ᴘᴏᴘᴜʟᴀʀ" ɴãᴏ é ᴛãᴏ ɪᴍᴘᴏʀᴛᴀɴᴛᴇ ǫᴜᴀɴᴛᴏ ᴀ ᴘᴇssᴏᴀ ǫᴜᴇ ᴇʟᴀs sãᴏ ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴇsᴛãᴏ ᴄᴏᴍ ᴍɪɴᴀ. ᴀ ʜɪsᴛóʀɪᴀ ᴄᴜʟᴍɪɴᴀ ᴇᴍ ᴜᴍ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ ᴇᴍᴏᴄɪᴏɴᴀʟ ᴇᴍ ǫᴜᴇ ᴀs ᴛʀês ᴘᴇʀsᴏɴᴀɢᴇɴs ᴘʀɪɴᴄɪᴘᴀɪs ᴄᴏɴғʀᴏɴᴛᴀᴍ sᴜᴀs ᴇᴍᴏçõᴇs ᴇ ᴅᴇᴄɪᴅᴇᴍ ᴄᴏᴍᴏ sᴇɢᴜɪʀ ᴇᴍ ғʀᴇɴᴛᴇ, ᴅᴇsᴀғɪᴀɴᴅᴏ ᴀs ᴇxᴘᴇᴄᴛᴀᴛɪᴠᴀs ᴅᴀ ᴇsᴄᴏʟᴀ ᴇ ᴅᴀ sᴏᴄɪᴇᴅᴀᴅᴇ ᴇᴍ ʀᴇʟᴀçãᴏ ᴀᴏs ʀᴇʟᴀᴄɪᴏɴᴀᴍᴇɴᴛᴏs ᴀʙᴏ."ᴅɪsᴘᴜᴛᴀ ᴅᴏs ᴄᴏʀᴀçõᴇs" é ᴜᴍᴀ ʜɪsᴛóʀɪᴀ ǫᴜᴇ ᴇxᴘʟᴏʀᴀ ᴛᴇᴍᴀs ᴅᴇ ʀɪᴠᴀʟɪᴅᴀᴅᴇ, ᴀᴜᴛᴏᴄᴏɴʜᴇᴄɪᴍᴇɴᴛᴏ ᴇ ᴀ ᴄᴏᴍᴘʟᴇxɪᴅᴀᴅᴇ ᴅᴀs ʀᴇʟᴀçõᴇs ᴇᴍ ᴜᴍ ᴍᴜɴᴅᴏ ᴅɪᴠɪᴅɪᴅᴏ ᴘᴏʀ ᴄᴀᴛᴇɢᴏʀɪᴀs ᴀʙᴏ, ᴅᴇᴍᴏɴsᴛʀᴀɴᴅᴏ ǫᴜᴇ ᴏ ᴠᴇʀᴅᴀᴅᴇɪʀᴏ ᴀᴍᴏʀ ɴãᴏ ᴘᴏᴅᴇ sᴇʀ ᴄᴏɴǫᴜɪsᴛᴀᴅᴏ ᴘᴏʀ ᴘᴏᴘᴜʟᴀʀɪᴅᴀᴅᴇ, ᴍᴀs sɪᴍ ᴘᴇʟᴀ sɪɴᴄᴇʀɪᴅᴀᴅᴇ ᴇ ʀᴇsᴘᴇɪᴛᴏ ᴘᴇʟᴏs sᴇɴᴛɪᴍᴇɴᴛᴏs ᴅᴇ ᴄᴀᴅᴀ ᴜᴍ.

ᴘᴇᴀʀsᴏɴ ᴘʟᴏᴛsOnde histórias criam vida. Descubra agora