Sambil memakan panekuk yang di beri Ayahnya, Peter pun menjelaskan hal yang di bicarakannya bersama Abel.
"So, I wanna talk about starting a parfume business, I think that I can do it Dad." Seru Peter.
Ayah Peter pun merasa heran dengan apa yang Peter katakan.
"What ?" Seru Ayah Peter.
"Yes Dad, I've been thinkin bout it a lot lately." Seru Peter.
"What made you suddenly wanna do that ?" Tanya Ayah Peter.
"Cuz i saw an opportunity, and I already have a plan for it." Seru Peter.
"Nice Son, tell me about your plan." Seru Ayah Peter.
"Wait Dad, I wanna take a shower first." Seru Peter.
Peter pun berdiri dari duduknya dan bergegas untuk menuju ke kamar mandinya. Peter membuka pakaiannya dan menyalakan shower nya. Dengan gemercik air hangat, dia berdiri sambil membasuh sekujur tubuhnya dengan sabun mandi hingga bersih.
Waktu pun berlalu, Peter pun sudah memakai pakaiannya kembali. Dan dia pun bergegas untuk menuju ke halaman depan rumahnya.
"Hai dad." Seru Peter.
"Hai Pete, so what about your plan ?" Tanya Ayah Peter.
"So.. Here's the plan." Seru Peter.
Peter pun menjelaskan plan yang sudah dia susun sendiri.
"But.. before that, I wanna be honest with You. I already have a band dad. And I want to run the busines with my bandmate. So, everytime we drop a song, we drop new variant of the parfume." Seru Peter.
"What ? You've had a band all this time ?" Tanya Ayah Peter.
"Yes recently." Seru Peter.
"You know i don't agree with You in music, I think about Your future son." Seru Ayah Peter.
"But I like to." Seru Peter.
Percakapan mereka pun semakin intens.
"Are u serious right now ?" Tanya Ayah Peter.
"Yes Dad." Seru Peter.
"Once again, Are you serious ?" Tanya Ayah Peter sambil mengerutkan alisnya.
"Yes Dad, and we're working on our first song." Seru Peter.
"No! Leave your fckn band right now." Seru Ayah Peter sambil berdiri dan berjalan masuk kedalam rumah.
"Come on dad..I'm not a child anymore, I have decide my own way." Seru peter sambil berdiri dan berjalan menyusul Ayah nya.
Ayah Peter pun berhenti dan membalikan badannya ke arah Peter.
"How dare you. I have built some of my business so far only to be passed on by my son. And You casually say that You have chosen your own path ?" Seru Ayah Peter.
"Dad, I have to choosen to run your business too." Seru Peter.
"But not with your band !" Seru Ayah Peter sambil menunjuk kearah Peter.
"What's wrong with it ? I can run it both." Seru Peter.
"No son." Seru Ayah Peter sambil berjalan menuju kamarnya.
"Ahh come on Dad, just don't be selfish." Seru Peter.
Ayah peter pun berhenti sejenak dan berbalik kembali ke arah Peter.
"Okay here's the deal, If this parfume business doesn't work. I don't wanna know, leave your band and focus on your college and your business." Seru Ayah Peter