Bella's 3 (stay over)

13 2 0
                                    

Setelah selesai sesi pujuk memujuk serta mengimbas kembali masa lalu yang pahit,Bella berlalu ke bilik mandi untuk membersihkan badan manakala daddy pula turun ke ruang tamu di bawah bagi menyelesaikan urusan yang tergendala kerana tindakan Bella sebentar tadi.

Skip

Bella sudah bersiap - siap untuk turun makan malam.Aku hanya memakai pijama tidurku yang bercorak beruang dan rambut diikat dua.Bella berjalan turun dari tangga dan berlari kecil menuju ke dapur tanpa menghiraukan kelibat seseorang yang berada di ruang tamu yang memerhatikan dia.

"Cute"kata kelibat tersebut di dalam hati sambil tersenyum kecil.

(Siapakah kelibat itu? Hihihihi)

Ini ialah pijama yang dipakai oleh Bella

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ini ialah pijama yang dipakai oleh Bella.Comel kan?

"Daddy!!! What kind of cuisine does it be to cook for dinner,daddy?"tanya Bella

"Yes,my little princess.Hmm..Can you guess it?"

"Hmm.......I think is it... Pollo al ajillo?"

"Así es!!(That's right!!)Kita akan memasak Pollo al ajillo dan your favourite dishes,Gambas al ajillo!!!"

"Really?!Yeay!!! I love you daddy!!! I love you sooooo.....much" kata Bella sambil memeluk daddynya.

"Anything for my princess.I love you too, sweetheart"

Bella dan daddynya memasak hidangan - hidangan untuk makan malam.Walaupun menjawat jawatan CEO yang sibuk tetapi daddynya amat suka menghabiskan masa bersama anak dan isterinya yang tercinta.Namun,kini hanya anak perempuan kesayangannya yang ceria ini sahaja tinggal yang menjadi peneman hidup dia yang sunyi.Itu lah salah satu sebab kenapa dia mahu yang terbaik untuk mataharinya.

"Bella,daddy naik atas dahulu,ya?Boleh Bella tolong hidangkan hidangan - hidangan di atas meja?"

"Boleh,daddy."kata Bella sambil tersenyum.

Bella's POV

"Okay.Makanan dah siap dihidang.Pinggan dan gelas sudah disusun.Tinggal minuman sahaja.Hmm....Nak buat air apa?Ha!!Kita buat air laici lah.Rasanya buah laici masih ada lagi dalam peti sejuk."gumam aku kecil sambil berjalan ke dapur.

Aku menyediakan bahan - bahan untuk membuat air laici.Firstly,aku mengambil buah laici.Kalau tidak ada buah laici,tidak jadi air ini.Sejujurnya,menjadi sahaja air ini cuma tiada seri kalau tiada laici.Seterusnya,kita memerlukan jug air.

Dimanakah daddy letak jug air,ya?Adakah anda melihat jug air? Dimana?Di atas?Ha!! Jug air berada di almari atas dapur.Jom kita ambil.

(Sorry..Tiba - tiba Bella jadi Dora and the explorer)

"Kenapa daddy letak jug air di atas sana? Orang dah lah pendek,mestilah tak sampai...Macam mana ini?Hmmm...Kita ambil kerusi,kita panjat dan ambil jug itu.Okay,jug awak tunggu situ.Jangan bergerak,okay?"gumam aku lagi

Bella's LuvWhere stories live. Discover now