Bella's 8 ( love or attention)

11 1 0
                                    

2.30 pm

Sesi persekolahan untuk hari sudah tamat.Semua pelajar Francesca Academy berjalan ke pondok yang dikhaskan bagi pelajar berhampiran pondok pengawal bagi menunggu ibu bapa dan penjaga menjemput mereka pulang.Bella dan rakan - rakannya turut berada di sana.Mereka menunggu sambil membincangkan mengenai hal - hal persekolahan seperti jadual tuisyen, aktiviti yang akan dilakukan ketika perkhemahan dan senarai program - program yang melibatkan tingkatan 5.

Ya, SPM sudah hampir tiba.Kebetulan mereka bertiga menggalas jawatan tinggi dalam kokurikulum.Maria merangkap penolong ketua pengawas dan orang kanan Felix. Diharapkan semua pelajar bertabah kerana mendapat ketua pengawas dan penolong ketua pengawas yang garang dan tegas. Elea pula merangkap ketua pembimbing rakan sebaya (PRS).Dia baik dan bersuara lembut sehingga menjentik hati untuk berubah menjadi lebih baik.Dia amat sesuai untuk jawatan ini.Bella merupakan ketua pengawas pusat sumber dan merangkap manager bagi program - program di sekolah.Sibuk itu perkara biasa bagi kami.Pemimpin pelajar yang baik mestilah sibuk.Betul tak?

Namun demikian,pada bulan 12 perkhidmatan kami akan dihentikan.Jawatan kami bukan dilucutkan tetapi perkhidmatan bagi semua pelajat tingkatan 5 dihentikan atas sebab peperiksaan SPM.Jadi,masih ada beberapa bulan lagi sebelum SPM.Perasaan gementar itu ada tetapi perlu pandai mengawal perasaan itu agar tidak memudaratkan diri.

Setelah sekian lama menunggu,kelihatan kereta Bugatti Chiron biru milik Abang Elea iaitu Calix telah tiba di kawasan tempat letak kenderaan .Tak lupa juga diikuti oleh superbike Aprilia RS660 milik Lucas yang diletakkan tepat di belakang Buggati Chiron Calix.

Lucas membuka topi keledar dan membaiki rambut mocha brown miliknya agar kelihatan kemas.Begitu juga dengan Calix yang baru keluar dari keretanya bersama payung di tangan kanan bagi menghalang sinaran matahari daripada terkena kulit adik comelnya .

(gentlenya abang dia.Teringin nak ada abang.)

Oleh yang demikian kerana Calix dan Lucas pernah menjadi pelajar terbaik di sekolah ini dan the most duo handsome guys in this school in three years ago and still be.Jadi,semestinya jeritan gadis - gadis iaitu peminat mereka akan kedengaran dengan kuat dan nyaring.Terus hilang rasa penat dan lelah mereka.Bukan setakat itu,anak tekak juga boleh hilang rasanya.

"ABANG CALIX!!!"

"ABANG LUCAS!!!!"

"ABANG CALIX!!!! ABANG LUCAS!!! PLEASE NOTICE ME!!"

"I LOVE YOU BOTH!!! ABANG CALIX!!! ABANG LUCAS!!!"

"ABANG LUCAS NAMPAK HENSEM LAH!!! ABANG JANGAN HENSEM SANGAT NANTI SAYA CAIR!!!"

"ABANG CALIX!!! PLEASE PAYUNGKAN SAYA!!! SAYA DAH CAIR SETELAH MELIHAT KETAMPANAN ABANG!!!"

"CALIX!!! BERITAHU AKU RAHSIA KETAMPANANMU!!!"

"Aku rasa telinga aku nak tercabut." kata Bella sambil menutup kedua - dua belah telinganya menggunakan tangan.

"Mereka semua ni tak reti penat ke?Terjerit - jerit.Bengit telinga aku" ujar Maria sambil menutup telinga menggunakan airpods.

Elea sudah bersiap sedia lebih awal sebelum serangan bunyi itu bermula.Dia sudah memakai headphone telinga kucing pink dia terlebih dahulu setelah melihat kereta abangnya.
Bak kata peribahasa,"Sediakan paying sebelum hujan."Memandangkan sudah kerap berlaku ketika dia bersama abang dan rakan - rakannya.Jadi,dia sudah terbiasa seperti peribahasa,"Jadi air mandi." Apa nasib dia mendapat abang yang terlebih popular ini.Dah habis sekolah pun popular lagi.

Bella's LuvWhere stories live. Discover now