Sabah yine her zamanki parkta buluşup okula gidiyorduk. İlk defa denile bilecek kadar normal saatimizde okul için buluşmuştuk. Sanırım erken yattığımız içindi. Sessizlik oldu bir an ama fazla sürmeden Ayça, " Haftaya sınavlar başlıyacak, ne yapacağız? "
"Biz öğrenciyiz. Tabiki öğrenci hayatımız boyunca olduğu gibi yine son gün çalışacağız. " diye tam da beklenen bir cevap verdi Kaan. Ama haklıydı. Hangimiz bir hafta önceden sınava çalışırdı ki?
"Aynen." Diye onayladım konuya dahilmiş gibi ama gözüm sokağın başından beri önümüzde giden ve sürekli arkasına bakan; gri saçlı değişik bir havası olan o kızdaydı, ee tabii aklımda onda. ' yeni mi acaba? Daha önce hiç görmedim.. ' diye içimden geçirdim fakat dışarıdan da belli etmiş olacağım ki Berk, " kanka iki gün önce Fatma teyzelerin ayrıldığı daireye taşınmışlar. Annemin eski bir arkadaşının kızıymış buda. " dedi.
"Bizim okulda olmasın n'olur.. "
"Duruma bakılırsa bizim okulda. "
"Ya Berk.."
"Neden buna takıldın ki? " diye sormuş büşra tabii ben duymadım. İkinci soruşunda duydum ve
"Sürekli buraya bakıyor. " dedim ve Buğra 'nın yanına geçtim. "Bana mı yoksa sana mı bakıyor? " dedim.
"Bence her ikimize. " dedi ve güldü. Komik olan neydi şimdi?
***
Sınıfın kapısından tam içeri girecektim ki O kız.. Olamaz yan sınıfta.. İşte şimdi başlıyoruz..Ders Matematik olduğu için Ayça yanıma oturmuştu ve bendeki gerginliği anladığından hemen, "Bu okula belki her ay bir sürü yeni kişi geliyor. Neden o kıza takıldın?" Diye sordu.
"Bilmiyorum. Sürekli Buğra 'ya baktı farkındamısın? Sonra bana baktı. Ne şimdi bu? "
"Ayy salak, kıskandın mı? "
Ayça, benim her sırrımı bilen ve her zaman ruh halimi, düşüncelerimi tam anlamıyla anlayan tek insandı.
"Yok be, ne kıskanması? " dedim hiçte inandırıcı olmayan bir ses tonuyla. Ayça ise 'sikerim yalanını ha.. söyle işte! ' bakışı attı. Saklıyamayıp,
"kıskanmak değil de.. "
"De?? "
"Ne bileyim değişik geldi ya sürekli bize bakması falan şimdi de yan sınıftaymış. " dedim ağlamaklı bir ses tonuyla .
***
Tenefüste kantinde oturmuş tostlarımızı yiyorduk ve masnın üzerine bir gölge düştü başımızı kaldırıp baktığımızda ise o kız.. O kız gelmişti."Merhaba," diyerek elini kaldırdı.
Berk ve Kaan hemen "merhaba. " diye atladılar. Ben kıza pis pis bakarken Buğra ve Ayça anlamış olacak ki kız yokmuş gibi davranmaya çalıştılar. Büşra ise gülmesedi merhaba der gibi. "Yeniyim ve sizinle tanışmak isterim, ben Açelya. " diyerek elini uzattı bana. Elini iterek ayağa kalktım, " peki, acaba biz seninle tanışmak istiyormuyuz güzelim? "
"Şey... dedi surat asarak.Berk ' de ardından kalkıp " sen ona bakma, tersinden kalktı bu-" lafını bitirmeden Ayça Berk 'i yerine otutturup ayağa kalktı. Ben sinir olduğum için oda kıza sert çıkıştı biraz. '' Sadece sizle tanışmak istemiştim.. ''
'' Bak kızım,'' dedim köşeye çekerek, '' Bizden uzak dur. Hele Buğra'dan tamamen uzak dur! bakışlarını gördüm. O gözlerini çıkartıp götün sokmamı mı istiyorsun yavrum?'' o ırada omuzumda bir el hissettim. Sağa dönüp baktığımda Ayça yanımdaydı ve bizi dinliyordu.
Açelya, '' öncelikle düzgün konuş. Hem Buğra senin neyin?! Sevgilin mi? Niye bu kadar ilgilendiriyor seni?!''
'' Birincisi nasıl konuşup konuşmayacağıma ben karar veririm gülüm. ikincisi Buğra sevgilim falan değil ama o benim! Diğerleri de benim! Onlar Benimkiler ! Ve kimse bizimle biz istemeden tanışamaz. kimse bizim aramıza girmez! Anlata biliyor muyum?!''
'' Bak kızım Açelya mısın her ne boksan bizden uzak dur. Ben öyle cicili bicili konuşmam. Uyarmam da direk dalarım. Bu kızın senin yüzünden üzüldüğünü görürsem seni elimden kimse alamaz anlata biliyor muyum?!''
Kız tuhaf tuhaf bakıp homurdanarak bulunduğumuz yeri terk ederken masaya dönüp yerimize oturduk. Derin bir nefes aldım, hepsi bana bakarken gülümseyip tostuma devam ettim. Kaan 'da konuyu değiştirip ortamı yumuşatmak için "eee, Gamze ' nin doğum gününü konuşalım.. " dedi.
Berk, Kaan 'ın omzuna hafif bir yumruk atarak, " Her şey hazır zaten.. Değil mi Buğra? "
"Aynen, " diyerek cevap verdi Buğra.
Büşra bir yere odaklanmış bir şekilde, '' oha! Bunlar kesin sevgili..'' diye mırıldandı.
''Ha?'' dedim bir bok anlamadığım için. Büşra ise bana baktı '' şeyy,''
'' Sanırım sesli düşündü bu mal.'' Diyerek güldü Buğra daha sonra hepimiz... Gülmek belkide en çok onlarla birlikteyken güzel..
Sohbetimize doyum olur mu? Tabii ki olmaz da işte ah bu ders zili... Hep en güzel yerinde çalıyor...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bazı Bi'şeyler
Fiksi RemajaBiri yada birileri size gülmeyi öğretiyorsa sadece o yada o kişilerin yanında çok güzel gülersiniz.. Onlar Benimkiler... Onlar mutluluk kaynağı... Bazı Bi'şeyler olmazsa olmaz...