6.☾ „Buclatá dám zmizela!"

157 4 0
                                    

„Cukrárna Medovej ráj je senzační, ale Taškářovy žertovní předměty jsou ještě lepší." informuje nás Ron. Teď trochu lituji, že jsem nešla s nimi. „Ani jsme neměli čas jít se podívat na Chroptící chýši. To je ten-" Ron to ani nestihl doříct.

„Nejstrašidelnější dům v Británii. To vím.." Přeruší ho Harry. Asi je trochu smutný, ale zároveň i naštvaný z toho, že do Prasinek nemohl jít taky. Právě jsme na pohyblivém schodišti. „Co se to děje?" zeptal se najednou Harry. Svůj zrak jsem přemístila směrem na obraz Fortuna Major. Ani jsem na něj neviděla, protože tam bylo hodně lidí.

„Neville nejspíš zase zapomněl heslo." řekl Ron s pohrdavým tónem v hlase. Proč to zase svádí na Nevilla?

„Hele!" zakřičel za námi Neville. Hrozně jsem se lekla.

„Je, ty jsi tady." řekl překvapeně Ron.

„Nechte mě projít, prosím." ozvalo se odněkud. Za námi to ale nebylo. „Dovolte, já jsem primus!" ozve se znova. Percy Weasley. Ronův bratr. Z ostatních obrazů se ozývaly vyděšené výkřiky. „Ustupte! Nikdo do věže nesmí, dokud ji důkladně neprohledáme." Oznámil nám Percy. Z davu se někde před námi vynořila Ginny Weasleyová. Ty Weasleyové jsou všude!

„Buclatá dám zmizela!" vyhrkla Ginny. Dav se rozestoupil a my jsme konečně měli možnost prohlédnout na  obraz. Bylo na něm několik obřích šrámů. Fortuna Major nikde. Tohle není dobré znamení.

„To je dobře. Stejně příšerně zpívala." řekl svůj názor Ron.

„To není vtipný, Rone." řekla mu Hermiona. Pozorovala jsem panikařící obrazy. Paní s miminem, které řvalo, až po muže na létajícím koberci.

„Ustupte! Ticho. Ustupte!" slyšela jsem někde za námi ředitele. Rychle jsem se uhnula na stranu.

„Ředitel prochází." informoval nás zase Percy. „Neslyšíte, ustupte." kolem mě prošel Percy, ředitel a školních Filch. Když došel Brumbál k obrazu, pořádně si ho prohlédnul. Filch se začal rozhlížet po místnosti.

„Pane Filchi, sežeňte duchy." Poručil Brumbál školníkovi. „Ať hledají po celém hradě Buclatou dámu." řvaní toho mimina ještě zesílilo a já v tu chvíli myslela, že mi praskne hlava.

„Duchy nepotřebujeme, profesore." Řekl Filch. Podívala jsem se na Hermionu. Vyměnili jsme si udivené pohledy. Filch zvedl ruku s nataženým prstem. „Buclatá dáma je támhle." všichni vydali jakýsi udivený zvuk. Najednou se rozběhli tím směrem, jakým Filch ukázal. Nestihla jsem se ani pohnout a táhli mě sebou.

„Dávejte pozor! Pomalu!" okřikl nás Percy. Všichni ho ale ignorovali. „Poslouchejte! Já jsem primus!" jeho výkřik se pronesl místností, ale nikdo neposlouchal. „Vraťte se!" Šla jsem za Harrym a Hermionou. Jestli byl předtím v místnosti hluk, tak teď asi vážně ohluchnu.

„Drahá dámo, kdo vám to udělal?" zeptal se Brumbál obrazu, když k němu došel. Za hrochem se objevila Fortuna Major. Začala hrozně řvát.

„Oči má jako ďábel. A duši stejně černou jako jméno. Je to on, pane řediteli. Co o něm všichni mluví. Je tady, na hradě! Sirius Black!" znava zařvala a znovu se schovala za hrocha. Podívala jsem se na Harryho. Měl vystrašený výraz. Chtěla jsem ho obejmout a říct mu, že bude všechno dobrý. Ale právě tím jsem si nebyla jistá.

„Zajistěte hrad, pane Filchi. Všichni ostatní do velkého sálu." dával nám rozkazy Brumbál. Znovu jsem se podívala na Harryho jeho pohled byl pořád vysel na obrazu s hrochem. Tentokrát už ale nebyl vystrašený, ale odhodlaný.

☾☾☾☾☽☽☽☽

Tu noc jsme všichni nebelvírští studenti spali ve Velké síni. Nemohla jsem usnout, takže jsem celou dobu koukala do stropu. Přemýšlela jsem jak je Sirius Black velká hrozba pro Harryho. Prý to byl zastánce Pána zla. Tu noc na halloween Sirius Jamese a Lily zradil a řekl Pánovi zla, kde se nachází. Co je na tom ale pravdy? Nikdo neví, jak přesně to bylo. Jen sám Pán zla. Kdyby Sirius Harryho našel, tak ho přinese Voldemortovi a ten ho zabije. Vypukne kvůli tomu válka? Co se stane potom? Z mého přemýšlení mě vytrhl zvuk otevírajících se dveří. Rychle jsem zavřela oči.

„Prohledal jsem astronomickou věž i sovinec, pane. Nic tam ale není." slyšela jsem Filche. Určitě tam s ním je i ředitel. Zajímalo by mě, kde je táta. Od jeho hodiny jsem ho neviděla.

„Děkuji." poděkoval Brumbál. Nevím, jestli to patřilo školníkovi nebo tomu faktu, že v tam nikoho nenašli.

„Ve třetím patře také nikdo není." oznamoval profesor Filius Kratiknot. Učí předmět kouzelné formule. Je to také ředitel havraspárské koleje.

„Výborně." v Brumbálově hlasu byla slyšet úleva.

„A já jsem prohledal sklepení." oznámil řediteli Severus Snape. Učitel lektvarů  ředitel zmijozelské koleje. „Ani stopa po Blackovi a jinde také ne." dodal ještě.

„Ani jsem nečekal, že by se tu zdržel." zamumlal si jen tak pro sebe Brumbál. Chvíli bylo ticho. Slyšela jsem jen klepání bot.

„Pozoruhodný výkon, co říkáte?" zeptal se Snape. Z jeho hlasu mi začal lézt mráz po zádech. „Úplně sám a nepozorován proniknout do Bradavického hradu?" Filch procházel kolem spících studentů, kontroloval, jestli spíme.

„Opravdu pozoruhodné." řekl mu Brumbál.

„Máte nějakou teorii jak to dokázal?" zeptal se Snape. Něco má za lubem.

„Spoustu. Jednu nepravděpodobnější, než druhou."

„Možná si vzpomenete, že počátkem roku jsem vyjádřil jisté obavy ohledně jmenování profesora Lupina?" co má za problém? Můj táta by nikdy nedopustil, aby na hrad pustil někoho, kdo by mohl ohrozit studenty.

„Žádný z profesorů na hradě by Siriusi Blackovi nepomohl dostat se dovnitř. Jsem přesvědčen, že na hradě je bezpečno. A jsem víc než ochoten poslat studenty zpět do jejich kolejí." informoval ho Brumbál.

„A co Potter? Neměli bychom ho varovat?" zeptal se Snape.

„Možná. Zatím ho ale nechte spát. Ve snu se ocitáme ve světě, který je jen náš. Ať plavou v nejhlubším oceánu, anebo se vznášejí na oblacích." podívala jsem se na strop Velké síně. Vyčarovaná magická obloha s hvězdami mě nutila zavírat ztěžklá víčka únavou.

Moony's heiress | Draco MalfoyKde žijí příběhy. Začni objevovat