23.☾ Žádná koula

75 2 0
                                    

Po třídě lítala papírová vlaštovička. Díky kouzlu se sama pohybovala a mávala křídly. Crabbe se jí snažil trefit prakem, ale nepovedlo se mu to. Vlaštovička letěla dál až do té doby, než ve vzduchu neshořela.

„Dobré ráno, děti." přivítala nás profesorka Umbridgeová s vřelým úsměvem. „Zkoušky náležité kouzelnické úrovně." mávala hůlkou a na tabuly se objevoval velký nápis. „N - K - U. Budeme jim říkat touto zkratkou. Anoo?" rozhlédla se po třídě a její úsměv už mě zase začal děsit. „Pilně studujte, a za to vás čeká odměna. V opačném případě mohou být důsledky velmi vážné." znovu mávla hůlkou a každému přiletěla učebnice obrany proti černé magii. „Dosavadní výuka tohoto předmětu byla znepokojivě nevyrovnaná." podívala jsem se na učebnici, na které bylo napsáno: Obrana proti černé magii pro začátečníky. Trochu jsem se zamračila. „Z tohoto důvodu se ode dneška budete řídit pečlivě strukturovaným studijním plánem schváleným Ministerstvem. Ano?" řekla, když Hermiona zvedla ruku.

„A co používání obranných kouzel?" zeptala se Hermiona, která seděla vedle mě.

„Používání obranných kouzel?" zasmála se. „Při mých hodinách nepotřebujete používat kouzla." řekla a já jsem se zamračila.

„Nebudeme vůbec kouzlit?" zeptal se Ron se zamračeným výrazem.

„Budete se učit o obranných kouzlech, ale bezpečně a bez rizika." řekla.

„A k čemu nám to bude?" zeptala jsem se a listovala jsem novou učebnicí.

„Když nás někdo napadne, je v tom riziko." řekl hned Harry.

„Studenti v mých hodinách se přihlásí, než promluví!" zvolala profesorka Umbridgeová. „Ministerstvo je toho názoru, že stačí teoretická znalost, aby jste složili náležitou kouzelnickou zkoušku, což je koneckonců cílem školní docházky."

„A jak nás teorie připraví na to, co nás čeká venku?" zeptal se Harry.

„Tam vás nic nečeká, můj milý. Kdopak by chtěl napadnout děti jako jste vy?" zeptala se s přeslazeným úsměvem.

„No, já nevím. Třeba lord Voldemort." vyslovil Harry to jméno a polovina lidí se podívala do stolu. V místnosti se rozlehlo ticho.

„Sdělím vám nyní jednu věc." zašeptala Umbridgeová. „Bylo vám řečeno, že jistý černokněžník se opět pohybuje mezi námi. Ale to je veliká lež." snažila se to zamluvit. Znechuceně jsem se na ní podívala. Strašně mě štve, že se to Ministerstvo snaží utajit. Pokud se lord Voldemort vrátil, a já věřím že vrátil, musí se to vědět. Musí se s tím začít něco dělat.

„Není to lež! Viděl jsem ho a bojoval jsem s ním!" protestoval Harry.

„Budete po škole, pane Pottere!" vybuchla Umbridgeová.

„Podle vás Cedrik Diggory zemřel jen sám od sebe?" zeptal se Harry s frustrací v hlase.

„Jeho smrt byla pouze tragickou nehodou." řekla.

„Byla to vražda! Zabil ho Voldemort a vy to víte!" vybuchl Harry.

„Tak dost!" rozlehl se po místnosti rozzuřený hlas profesorky Umbridgeové. „Dost." řekla, ale tentokrát klidněji. „Po vyučování, pane Pottere, v mém kabinetu." narodila zase ten svůj

Moony's heiress | Draco MalfoyKde žijí příběhy. Začni objevovat