Aku seluk kocek beg sekolah. Harapnya surat tu ada lagi. Tangan aku terasa sesuatu. Aku genggam kertas itu lalu tarik ianya keluar dari kocek beg.
Yess!!
Surat tu ada lagi.
"Khyra."
Aku menoleh ke belakang mendengar namaku dipanggil. Nurisya menggerakkan tangan seperti memanggil aku.
"Ada apa?" tanyaku.
"Awak dah siap ke Matematik? Habiskan sampai bab 6.." ujar Nurisya.
"Bab 6? Bukan kita belum habis belajar ke?"
"Taklah. Semalam cikgu ada mesej dekat group kelas suruh tengok contoh dekat buku teks je kalau tak faham."
"Hah? Patutlah, aku tak tengok phone semalam."
Seriuslahlah. Dah la lepas rehat ni subjek Matematik. Tak dapat aku nak jumpa Amira. Kesian dia menunggu surat cinta yang tak kesampaian..
"Nasib awak ingatkan. Thank you tau." Aku berjalan menuju ke meja lalu mengeluarkan buku latihan Matematik.
💎
Amira
Rehat kat mana?Me
Siapkan hw kat kelasAmira
Ouh, ingatkan tak datang tadiMe
Sorry tak sempatAmira
Takpe
Esok datang tau💎
Amira sedang menyiapkan kerja sekolahnya. Kalkulator di tangan ditekan laju. Setelah itu, dia menulis jawapan yang diperoleh ke dalam buku latihannya.
"Amira! Buat homework ke?" tanyaku.
"Eh, taklah. Tengah makan."
"Okey," balasku. Mungkin dia perlukan suasana yang sunyi untuk menyiapkan kerja sekolahnya.
"Nak tau tak pasal surat tu?"
"Nantilah kau kasi. Aku ada banyak lagi tak siap ni," ujar Amira. Suaranya kedengaran cemas.
Nak kata jarang, selalu juga Amira stress macam ni. Kebanyakan guru di kelas dia jenis yang rajin kasi kerja sekolah. Tak macam kelas aku. Sebab tu lah Amira pergi mana-mana je mesti bawa tote bag yang diisi kerja sekolahnya.
"Nak aku tolong tak?" saja aku bertanya mengisi suasana walaupun aku tak berniat sedemikian.
Dia tidak menjawab soalan aku.
"Nak aku tolong tak?" aku bertanya lagi.
"Takpelah, dah nak habis dah pun.." kata Amira. Matanya masih tidak lekang dari menatap buku latihannya itu.
Aku senyap-senyap memasukkan surat yang diberi oleh Nai ke dalam tote bag Amira.
"Dah lah, bye," ucapku.
"Bye!" laung Amira.
Nampaknya aku habiskan waktu rehat dalam kelas sendiri je lah hari ni.
YOU ARE READING
Nice To Meet You
RomanceSetelah tiga minggu, Amira melihat dia dari jauh, sudah tiba masanya untuk Amira membuka langkah pertama. Siapa mangsanya? Aku. Akulah yang kena jadi orang tengah untuk merisik Nai menjadi boyfriend Amira. By the way, kawan Nai tu handsome juga eh...