part 1

2.1K 53 5
                                    

"fia bangun!" kata puan cahaya chiara sambil menggongcang tubuh cahaya luffia.

"5 minit lah maa" kata cahaya luffia pula sambil menarik selimutnya kembali.

"takde 5 minit lagi dah fiakan kerja harini pergi mandi cepat mama dh siapkan makanan dekat bawah" sambil menggeleng kepalanya menengok anak dara seorang ni.

"dah pukul berapa ma?" kata cahaya luffia dalam mamai.

"nak dekat pukul 9 dah fia baik bangun cepat kara..." kata-kata puan cahaya chiara tergantung apabila cahaya luffia bangun secara mengejut itu sambil berlari pergi ke bilik air.

lalu puan cahaya chiara pun berlalu ke bilik fia kerana mahu membekalkan anaknya itu.

"Aduh aku dah lambat dah ni nak masuk kerja.Baju pulak tak ada" kata cahaya luffia sambil memilih baju yang sesuai untuk dipakai.

maklumlah perempuankan kata baju tak ada padahal ada je.

"Baju ni ke ni eh?bantai jelah asalkan baju" cahaya luffia mengerling ke jam yang menunjukkan pukul 8:20pagi.

"Wehh?!aku dah lambat nii!!" kata cahaya luffia sambil memakai jam tangan.

~~~~~~~
"Jangan gelojoh sangat fia" pening kepalanya melihat cahaya luffia yang gelojoh sangat makan.

'Tulah sape suruh bangun lambat mama dah kejut tu bangun lah ini tak' kata puan cahaya chiara dalam hati.

"fia pergi dulu ya ma" cahaya luffia bangun dan menyalam puan cahaya chiara dan berlalu pergi.

sampai sahaja tempat kerjanya cahaya luffia berlari untuk menyepatkan langkahnya sebelum dia di pegang oleh seseorang.

"lambatnya kau fia" kata Nelly selepas merungkaikan pegangan.

"eh mak kau" telatah cahaya luffia apabila di pegang oleh Nelly.

"kau ni pagi-pagi dah telatah apalah" sambil kepalanya terteleng kekiri dan kekanan.

"hehe sorry,kau nak pergi mana?" kata cahaya luffia apabila melihat temannya seorang itu ingin keluar dari pejabat.

"aku nak keluar sekejap kenapa?nak ikut?" sambil mengangkat sebelah kening.

"memang lah nak keluar tapi nak pergi mana?" tanya cahaya luffia balik.

"aku nak pergi kedai cafe"

"aku nak ikut boleh?" sambil menggongcang tangan Nelly.

"ha jom"

~~~~~~~~

sampai sahaja di cafe mereka terus  mengambil tempat duduk dan mengambil pesanan.

"kau nak apa" kata Nelly sambil tengok menu yang di sediakan.

"nak white mocha satu"

"makan?" kata pelayan lelaki itu.

"nak spaghetti bolognese satu dengan croffle nutella satu croffle almond glaze satu.Semua croffle tu bungkus ya" kata cahaya luffia dengan muka selamba.

Nelly ternganga kecil apabila mendengar cahaya  luffia order sebanyak itu.

"fia sape nak makan banyak banyak tu?" Nelly berbisik sahaja dengan cahaya luffia.

"eh kan  pakai duit kau orang kata rezeki jangan ditolak" cahaya luffi memberi kiss kepada Nelly yang tersentap itu.

"saya pulak nak air dirty matcha satu dengan croffle classic satu"

"itu sahaja?"

"ya itu sahaja" kata Nelly sebelum pelayan  itu beredar dari situ.

"fia kau gila ke?!" kata Nelly sambil menahan geram dengan cahaya luffia yang order banyak makanan itu.

"apa yang gilanya kau ni?" cahaya  luffia buat buat tidak tahu apa yang terjadi tadi.

"kau order dahlah banyak pastu pakai duit  ak..." cahaya luffia memotong cepat.

"aku gurau jelah tapi lek ah pakai duit aku yang croffle tu hekeleh berkira lah kau dengan aku" Nelly memberi jelingan tajam kepada cahaya luffia.

"eh fia aku rasa ada orang tengah pandang kita lah kata tepat dia pandang kau cuba kau tengok belakang" seram sejuk Nelly apabila terasa ada orang memandang mereka berdua.

"hah?oh kejap" cahaya luffia mengintai sedikit untuk menengok  orang yang Nelly katakan dan.

TUP TUP TUP

mata cahaya luffia bertembung dengan seorang lelaki yang memandangnya tajam.

"I'll get you too one day" kata lelaki itu tanpa bersuara.

THE REDFLAG MAFIAWhere stories live. Discover now