part 10

344 12 0
                                    

"fia,tunggu lah!" adrian mengejar langkah cahaya.Cahaya semakin melajukan langkahnya.

adrian hampir sahaja dengan cahaya,terus dia menarik tangan cahaya dengan lembut.Cahaya mengeraskan badannya.

"pandang aku" kata adrian dengan lembut.Melainkan cahaya memandang tepat ke pintu rumahnya.Kut nak marah pun masuk lah dulu,tak kan nak marah kat tengah-tengah jalan ni.

Cahaya menolak sedikit tangan adrian untuk melepaskan tangannya,akhirnya adrian melepaskan juga kemudian cahaya berjalan masuk ke rumahnya.

Cahaya memandang adrian sebaik sahaja dia berada tepat di pintu rumahnya.

"masuk" cukup dingin cahaya berkata,tak tunggu lama adrian terus masuk ke dalam rumah.

"apa yang kau tengok tu ta..."

"apa?tak betul?heh saya tak bodoh lagi tau,awak ingat saya ni budak umur 5 tahun,untuk digula-gulakan?" laju cahaya memotong apa yang adrian kata.Rahang adrian terketap rapat kerana cahaya tidak percayanya dari tadi.

"tak,bagi aku jelaskan dulu..." cahaya duduk di sebelah adrian kemudian kakinya disilangkan.

"jelaskan sekarang" tajam mata cahaya memandang adrian yang sedikit menunduk.

Habis sahaja adrian jelaskan,muka cahaya jangan cakap lah pucat terus mukanya sebaik sahaja adrian habis cerita.

"kau percayakan aku kan?" cahaya masih diam dan fikir.'Percaya atau tak?5 hari lagi nak tunang dah.Argh!serabutnya!' kata cahaya dalam hati.

"sikit" nak tak nak je cahaya kata.

"fia...."

"ok fine,saya percayakan awak.Puas?" melebar senyuman adrian.

"dah boleh berambus kut dari sini" sambung cahaya.Mati terus senyuman adrian.Adrian memebuat muka sedihnya.

~~~~~~~
"akak cahaya!" anne memeluk erat badan cahaya.Adrian memandang menyampah kearah adik perempuannya.

"akak tengok tu pelamin nak hampir siap dah!" teruja anne dibuatnya.

'Wahh!cantiknya!' kata cahaya didalam hati.

"fia dah cari baju tunang?" tanya puan bella sambil menghampiri cahaya.Cahaya menyamlam tangan puan bella.

"belum lagi" cahaya tersengih seperti kerang busuk.

"adrian?" puan bella memandang adrian yang perhatikan cahaya dari tadi.

"amboi!my tanya ni,adrian dah beli baju ke belum.Duk pandang fia tidak lepas itu dah kenapa?" kata puan bella sambil menggeleng kepalanya menengok anak sulung lelakinya seorang ini.

"oh!belum hehe" adrian mengusap tengkuk belakangnya perlahan-lahan.Malu!

"ya allah budak ni!pergi beli sekarang!" kera puan bella sambil memulas telinga adrian.Adrian mengaduh sakit.

Cahaya memandang adrian sambil tersenyum mengejek.Haha padan muka wekk!.

"anne nak ikut!" tiba-tiba sahaja little anne ini mahu ikut,aihh tak apa lah.

"jom little anne!" anne tersenyum lebar kearah cahaya dan kedua-duanya melangkah ke kereta BMW milik cahaya.

"ei tunggu lah!" adrian berlari ke arah mereka.

~~~~~~~
sampai sahaja di tempat itu,mereka bertiga masuk dan menengok baju mna yang sesuai kecuali anne lah.

"ya puan nk cari baju apa?" tanya pekerja disitu sambil tersenyum manis ke arah anne dan cahaya.Adrian entah mana hilangnya.

"saya nak cari baju tunang ada?" kata cahaya sambil melilau ke arah baju-baju yang sudah siap digantung.

"oh ada!,mari ikut saya" cahaya dan anne mengikuti pekerja itu.Sampai sahaja pekerja ikut menunjukkan baju-baju yang begitu cantik!.

"ini puan.Sila pilih" cahaya mengangguk dan bersedia untuk memilih mana yang cantik.

Cahaya terpandang satu baju kurung.Cantik!

"saya nak yang ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"saya nak yang ini.Cantik!" cahaya tersenyum lebar memandang baju kurung itu.

"baik puan" pekerja itu mengambil dan meletakkan di atas meja counter.

"sis,i nak baju ini,nampak sedikit simple tapi cantik!" anne menunjukkan satu baju kurung yang nampak sedikit classic.

"sis,i nak baju ini,nampak sedikit simple tapi cantik!" anne menunjukkan satu baju kurung yang nampak sedikit classic

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"berapa harga baju ini?" tanya anne sambil membelek-belek baju itu.

"RM260.Puan" wahh murahnya.Boleh lah ni.

pekerja itu meletakkan baju anne pula ke meja counter.

"mana adrian?" mata cahaya malilau di sekitar situ tapi satu pun tak nampak batang hidung adrian.

"cari aku ke sayang?" terkejut cahaya dibuatnya.Terasa seperti mukanya sudah bertukar warna ke warna merah ye.Haha.

"ciee.Sayang-sayang lak!" anne mamandang adrian dengan muka tak puas hati.Sapa suruh single!

"err...ha haah cari awak!awak pergi mana tadi?dah dapat baju belum?" kata cahaya yang sedang menahan malu.

"tak.Aku pakai baju kemeja putih je.Ada dekat rumah my" cahaya angguk sedikit kemudian pergi ke counter untuk bayar.

"puan tak nak cuba dulu ke?" tanya pekerja itu sebaik sahaja cahaya dan anne berada di depannya.

"tak apa,dekat rumah nanti saya cuba" pekerja itu mengangguk sedikit kemudian dia mengira berapa harga baju itu.

"i punya asing ye" kata anne,pekerja itu angguk sedikit kemudian memasukkan baju cahaya terlebih dahulu kedalam bag.

"ini puan punya RM390 dan ini puan punya pula RM260 ye" cahaya memberikan card nya terlebih dahulu kemudian baru anne memberikan cardnya pula.

Habis sahaja mereka membeli cahaya suruh anne dan adrian pergi dahulu,ia mahu mencari tudung untuk pakai waktu tunang nanti.

ig: _shalv0
first acc tt: _shalv
untuk promote this story acc tt: _shalvy0

THE REDFLAG MAFIAWhere stories live. Discover now