part 7

436 29 0
                                    

"semua dah siap sedia?" tanya cahaya sambil menengok ke  arah satu senjata yang dah lama tidak dipakai kerana terlalu bahaya.

"Dah!" serentak mereka berkata dan mengambil senjata masing-masing.

"semua dah boleh pergi tempat yang aku tetapkan tadi" semua berlalu pergi kecuali adrian dan nelly.

"fia kau yakin ke nak lawan nanti kau guna pedang je?" nelly dari tadi pandang pedang cahaya yang tergantung elok sahaja di rak senjata itu.

"aku nak dia percayakan yang aku lawan guna pedang je bukan dengan pistol" adrian diam dari tadi sambil memandang tajam ke arah cahaya yang turut memandang  dia.

adrian sebenarnya tidak membenarkan cahaya membuat kerja-kerja begini kerana terlalu bahaya.

cahaya pergi ke rak senjata dan mengambil pisau,pedang serta pistol.Pistol itu dibagikan ke nelly.

"aku dah ada fia" heran nelly.Takkan lah si cahaya ni nak bagi dia guna dua-dua pistol.

"satu ni aku punya kau pengang,nanti waktu last-last tu kau bagi aku" nelly menyambut pistol itu.

"diorang dah sampai" cahaya angguk dan menarik tangan adrian untuk berlalu.

"awak kenapa diam je?hm?" cahaya memandang adrian yang diam sejak tadi.

"aku risaukan kau" cahaya tersenyum kecil.

"saya ok je lah,lagipun dah terbiasa buat kerja macam ni" cahaya terus kan berjalan dan sampai sahaja ditemoat untuk berlawan itu cahaya memandang sekeliling.

"fia belakang kau!" cahaya memandang sedikit kebelakang,cahaya menarik sedikit adrian kerana hampir kena dengan puluru pistol.

"wahh dah ada boyfriend ke cyra?" tajam mata cahaya memandang perempuan yang tidak cukup kain itu bersama pistol di tangannya.

"awak pergi sana dulu" bisik cahaya ditelinga adrian.Adrian geleng kerana tidak mahu cahaya berlawan seorang diri.

"pergi ad" tegas cahaya.

"hensem jugak boyfriend kau cyra.Aku rasa lagi bagus kau bagi aku" perempuan yang tidak cukup kain itu ialah 'jenna' dia musuh ketat kedua cahaya.

"menempah maut betul jenna ni" tergeleng-geleng kepala nelly.

cahaya menolak adrian ketepi.Cahaya keluarkan pedangnya itu dan berlari ke arah jenna sambil membuat code ke arah nelly.Nelly angguk dan nelly juga berlari ke arah jenna bersama senjatanya.

Cahaya tersenyum misteri ke arah jenna yang sudah cuak itu.

"berhenti" cahaya masih lagi berlari ke arah jenna yang duduk dibelakang anak buah nya itu.

"tembak!" nelly tembak kearah anak-anak buah jenna.Kini tinggal jenna seorang sahaja.

cahaya berhenti betul-betul dihadapan jenna.

"kau nak sangat an mamat tu.Pergi lah dekat dia" sinis cahaya.Perlahan-lahan jenna dekati adrian sampai sahaja di hadapan adrian.

ZAP

jenna terbaring kaku di atas jalan itu.Cahaya tersenyum bangga sama juga dengan nelly.Adrian kaku kerana darah tersembur ke arah mukanya.

"jenna down" kata cahaya.Anak buah cahaya heret jenna ke markas.

cahaya mengelap muka adrian dan tersenyum sedikit.

"it's ok dah mati dah pun dia.Jangan risau ok?" cahaya berlalu pergi tinggalkan nelly dan adrian disitu.

"hebatkan bakal tunang kau.Itu baru sikit dia tunjuk depan kau,kalau betul-betul kau nak tengok dia jadi cyra yang sebenar oneday nanti" sinis nelly dan pergi meninggalkan adrian seorang diri.

"dejá vu" adrian juga meninggalkan tempat itu dan masuk ke markas milik cahaya.Adrian mencari cahaya dan adrian terpandang satu rak yang penuh dengan pedang limited.

adrian ingin sentuh.

"awak nak balik ke?kalau nak balik saya hantarkan" nasib adrian belum sempat sentuh pedang itu kalau tidak dah melayang.

"hah?oh ya aku tunggu kau" cahaya mendekati rak yang penuh dengan pedang miliknya. Cahaya mengambil satu pedang yang dibeli dari italy itu satu set. Cahaya hulurkan pedang itu kearah adrian.

"ambil lah ni hadiah dari saya.Saya tahu pedang ini dari dulu awak nak kan?so ambil" adrian ambil pedang itu dan mengeluarkan isi pedang itu.

Cantik.

"tq cher"(sayang) adrian tersenyum manis cahaya juga membalas senyuman manis kearah adrian.

"jom lah" cahaya dan adrian bangun untuk berlalu pergi. Cahaya menaiki porsche GT3Rs miliknya bersama adrian.Keretanya meluncur laju diatas jalan.

vote 40 next part hehe😉

THE REDFLAG MAFIAWhere stories live. Discover now