"aku dah jumpa dia" tajam mata adrian memerhati cahaya luffia.
"kau jumpa siapa?" kata theodero kepada adrian yang sejak dari tadi memandang wanita,yang dikatakan adrian.
"cahaya luffia" dua patah perkataan sahaja adrian berkata.
mata theodero membulat apabila mendengar nama yang dikatakan oleh adrian.Theodero turut berpaling kebelakang untuk melihat wanita yang bernama cahaya luffia itu.
"we fia aku rasa dorang pandang lagi lah" Nelly sudah meremang bulu romanya apabila ada dua orang lelaki memerhatikan mereka sejak tadi.
"ke..kenapa dorang pandang aku macamtu" tergagap gagap cahaya luffia berkata kerana dia merasa takut campur tidak selesa.
"aku nak pergi pejab..." kata cahaya luffia terhenti apabila tepat pada masa makanan mereka sampai.
"ini makanan puan ye dengan air" sambil meletakkan makanan dan air yang dipesan oleh mereka berdua.
"terima kasih" serentak cahaya luffia dengan nelly berkata sebelum menjamu selera.
"we fia dah siap belum makan"
"kejap lah,sikit je lagi ni.Ok dah siap jom bayar" cahaya luffia dan nelly terus bangun dan pergi ke kaunter untuk bayar.
"berapa ya encik?" nelly berkata sambil mangambil duit.
laju sahaja cahaya luffia memotong nelly untuk cepat.
"yang croffle tu saya bayar"
"oh yang croffle tu semua rm25"
cahaya luffia mengeluarkan cash dan memberi kepada owner kedai itu sebelum cahaya luffia menunggu nelly untuk membayar pula.
"berapa makanan tadi?" tanya nelly semula sebelum dia memberi jelingan tajam kepada cahaya luffia yang sedang bermain fon.
"rm40" kata owner kedai itu.
nelly mengeluarkan beberapa cash sebelum nelly kembali ke cahaya luffia untuk mengajaknya pergi ke pejabat.
~~~~~~~~~
"kau dah plan apa-apa ke ad?" caiden dan theodero serentak menanyakan kepada adrian yang sedang bermain telefon."dah" sepatah sahaja adrian berkata sebelum mamandang tajam ke arah telefon.
"kau plan apa?" tanya theodero yang sedang memandang tajam ke arah adrian.
"malam ini kita pergi rumah dia,tepat pukul 12 kita dah sampai rumah dia"
12:00
tepat sahaja pukul 12:00 adrian terus masuk ke dalam rumah cahaya luffia secara senyap.
cahaya luffia yang sedang leka menonton tv itu di padang.Adrian tersenyum kecil sebelum perlahan-lahan adrian menapak ke cahaya luffia.
cahaya luffia merasa seperti ada seseorang di dalam rumahnya itu."si...siapa tu?" dalam tergagap-gagap cahaya luffia berkata tapi tetap jugak ingin menengok ke dapur takut ada orang asing.
"kau keluar dengan jantan mana tadi?" terlompat cahaya luffia sebelum memandang belakang.Cahaya luffia mendongak dan matanya membulat,perlahan-lahan cahaya luffia mengundur.
"awak siapa sebenarnya?!" cahaya luffia meninggikan suaranya.
"aku tanya,kau keluar dengan jantan mana tadi?!" tengking adrian.Adrian menapak dengan mata yang tajam memerhati cahaya luffia,yang ingin mengambil pisau itu.
"tak sekarang ni awak siapa?!dan macam mana awak masuk rumah saya?!" cahaya luffia menghalakan pisau itu ke adrian yang memandangnya tajam.
adrian menapak sekali lagi.
"jangan dekat!" tegas cahaya luffia.Cahaya luffia mengundur adrian menapak lagi ke depan.
"saya kata jangan dekatt?!!"
adrian menutup mulut cahaya luffia sebelum perlahan-lahan mata cahaya luffia tertutup.
"i love you cahaya luffia" adrian menutup semua lampu dan mengambil telefon cahaya luffia dan adrian menapak keluar dari rumah itu.
"cantik" sepatah sahaja theodero berkata sebelum adrian memberi jelingan tajam kepada theodero.
"aku tak pergi markas" adrian memandang lama muka cahaya luffia yg sedang lena itu.
"habis?kau nak kema..."
"rumah aku" potong adrian sebelum bergerak ke kereta dan meletak cahaya luffia perlahan-lahan di sit belakang.
YOU ARE READING
THE REDFLAG MAFIA
FanficCharacter: Tengku Adrian Alexandra & Cahaya Luffia Tengku Adrian Alexandra dikenali sebagai seorang mafia..dan dia sangat mencintai dan obsessed kepada seorang perempuan as...