"pergi mana?" terkejut cahaya nasib tak berpeluk dengan adrian.
"memang tak reti bagi salam ke?" perli cahaya.Adrian pandang di tangan cahaya yang ada barang-barang jenama DIOR dan LV.
"nah.Ni untuk awak" cahaya menghulurkan kotak DIOR itu ke adrian.Adrian mengambil dan membukanya.
"untuk aku?" adrian menunjuk kan barang yang dibeli cahaya
"ada orang lain ke dekat sini?" cukup untuk membuat adrian sentap .
"kau tak jawap lagi soalan aku"
"apa?" cahaya ingin bangun tapi dihalang adrian. 'dah kenapa mamat ni?' cakap cahaya dari hati.
"kau pergi mana tadi"
"eh penyapu buruk.Saya bagi DIOR tu apa bende otak tu dah terbalik ke cik adrian?" geram saja cahaya.
"kau kata aku penyapu buruk Cahaya Luffia?!" tegas adrian berkata.Adrian ni lalu mana-mana pun mesti ada yang nak tangkap gambar.
"eh tak lah orang tua" selamba cahaya berkata.Sakit pulak hatinya duduk lama dekat situ.Cahaya bangun dan...
BUK
"AWAK NI KENAPA ADRIAN SAKIT TAHU TAKK?!!" cahaya bangun dan melompat dekat adrian.Cahaya cekik leher adrian.
"UHUK UHUKK CHER TU..TURUN AKU TAK DAPAT BERNAFAS NI" lagi kuat cahaya mencekik adrian sampai muka memerah.
"TENGKU CYRA ARABELLA!KENAPA BUAT ADRIAN MACAM TU?!" puan cahaya chiara datang ke cahaya dan menarik telinganya.Cahaya mengaduh sakit.
"aduh sakit ma" puan cahaya chiara melepaskan.
"kamu kenapa buat adrian macam tu?!" tegas puan chiara.Puan chiara memandang adrian yang sedang tercungap-cungap mengambil nafas.
"adrian ni tolak fia tadi sampai jat..."
"sapa suruh kau melawan cakap aku tadi" adrian berdiri sebelah cahaya.
"dah-dah pergi naik atas mandi solat lepastu tidur.Esok kamu fia nak pergi jumpa parents adrian kan?"
"haah" sepatah sahaja cahaya berkata.Cahaya berlalu pergi dan terus naik atas.
"adrian naik dulu ya ma" puan chiara angguk dan adrian pun pergi naik ke atas.
-----------------
"kau ni diam je" adrian memecahkan sunyi didalam kereta.cahaya masih lagi diam.
"cher,kau ok tak?" (sayang) cahaya memandang sisi adrian yang sedang memandu.
"nanti lepas jumpa parents awak.Saya ada hal" terpaksa lah cahaya bercakap nanti apa pulak adrian kata.
"hal apa?" adrian memandang cahaya yang terdiam sebentar.
'cane nak bagi jawapan ni eh?tak kan aku nak tipu adrian?.Mamat ni pantang orang tipu.Bantai jelah'
cakap cahaya sebelum takut-takut cahaya memandang adrian.Adrian yang sedang memandang tajam ke arah cahaya."hal la..lah" tergagap cahaya.Adrian menaik kan kening sebelahnya.
"yelah hal apa?"
belum sempat cahaya ingin jawap iphonenya berbunyi.
"Hello fia,kau kat mana?misi kita ni kejap lagi aku takut musuh datang sebelum kau datang" nelly tidak tahu yang cahaya ingin berjumpa parents adrian.
cahaya pandang adrian yang sudah bertukar muka menjadi dingin.
"nanti aku datang"
"nanti tu bila fia,misi kali ni kau nak lawan dengan musuh ketat kedua kau tu"
"aku tahu"
"diorang bawak anak buah ke?"
"ofc lah bawak musuh kau tu mana boleh solo" bangga nelly berkata.Nanti waktu lawan takut pulak dia.
"berapa?"
"5 orang" cahaya memandang lagi adrian yang sedang membawa makanan.
"ok.Nanti kau call balik" cahaya endcall.
-------------
cahaya keluar dari kereta bersama adrian yang membawa makanan."assalammualaikum" terbuka terus pintu rumah itu.Cahaya senyum ke arah mama adrian.
"bakal menantu mama" terus sahaja puan bella memeluk cahaya.
"jom masuk cahaya" puan bella menarik tangan cahaya.
"anne bakal kakak ipar kamu dah sampai!" teruja anne dibuatnya.
"akak cahayaa!" erat anne memeluk cahaya.Cahaya membalas.
"jom akak fia,anne nak bagi sesuatu" anne menarik tangan cahaya hampir saja cahaya jatuh.
anne mengambil satu kotak dan memberi cahaya.Cahaya mengambil kotak itu.
"tq little anne" anne tersenyum manis.
"cahaya sini lah" cahaya duduk di sebelah adrian.
"adrian.Kamu dah tahu nak letak tarikh bila?" soal puan bella kepada adrian.
"24/8" cahaya pandang adrian tidak percaya.'seriously lagi 1 bulan' kata cahaya dalam hati.
"macam awal sangat je ad" bukan cahaya ingin cepat sangat tunang itu tapi dengan kerjanya lagi.
"bagus lah tu awal.Nanti tak ada orang bolleh ambik kau dari aku" cahaya senyum sedikit.
iphone milik cahaya tiba-tiba berbunyi.Terpapar nama nelly disitu.
"ma kejap eh fia nak angkat call." puan bella angguk dan cahaya bagun untuk pergi ke tempat tiada orang.
".....""ha.Kejap lagi aku datang"
"......."
"aku kena kata dekat adrian dulu"
"......"
"ha okk bye"
"sapa tu?" hampir gugur jantung cahaya dibuatnya.Aih adrian oi tolong lah jangan buat macam tu lagi.
"Nelly" sepatah sahaja cahaya berkata.Cahaya masuk kembali kedalam rumah dan menghampiri puan bella.
"ma,fia nak mintak izin balik dulu ada hal"
"lah,fia baru je datang" sedikit kecewa puan bella kerana sekajap sahaja cahaya datang.
"fia mintak maaf ma,fia ada hal sikit"
"hm yelah" cahaya salam tangan puan bella dan terus berlalu.
"ad" cahaya menghampiri adrian pula.
"saya ada hal.Saya kena balik dulu" sedikit memerah muka adrian kerana dia sudah tahu cahaya tidak balik melainkan pergi membuat kerja itu.
"aku ikut" cahaya tidak tahu ingin cakap apa lagi.Cahaya menarik tangan adrian dan masuk kedalam porsche GT3RS itu.
------------
cahaya keluar dari porsche itu sambil membawa satu pedang yang jarang orang dapat."awak belum tahu kerja kedua saya kan?harini awak akan tahu" Cahaya berjalan bersama adrian yang diam sejak tadi.
"fia" jerit nelly dari jauh.Nelly memandang sebelah cahaya yang sangat ia kenali iaitu tengku adrian alexandra.'Ketua Mafia'.
"kau bawak ad?" tanya nelly heran selama ini tiada pun cahaya ingin membawa adrian.
"dia yang nak ikut.Ni kau bawak tak pedang semua tu"
"ofc bawak.Anak buah kita kata minah tak sedar diri tu kejap lagi datang" cahaya tersenyum misteri.Cahaya mengangguk dan memandang adrian sebelum cahaya mengeluarkan satu pistol dan mengluhurkan kepada adrian.
"disebabkan awak ikut,awak kena ambil ni.Pandai guna tak?" saja sahaja cahaya bertanya cahaya sudah lama tahu pekerjaan adrian apa.
"aku tak bodoh lagi" kasar adrian berkata kerana waktu cahaya berlawan nanti dia hanya menengok.Akhir-akhir itu baru dia akan join.
"dah jom lah" ajak nelly dan ketiga manusia itu berlalu pergi,bersiap sedia untuk berlawan sebentar lagi.
YOU ARE READING
THE REDFLAG MAFIA
FanficCharacter: Tengku Adrian Alexandra & Cahaya Luffia Tengku Adrian Alexandra dikenali sebagai seorang mafia..dan dia sangat mencintai dan obsessed kepada seorang perempuan as...