Part 12

454 26 2
                                    

Cahaya tengah sedap-sedap makan-makanan yang dibelinya tadi tiba-tiba ada orang menelefonnya.

'Tunang❤️'

Aih nak apalah adrian ni?orang tengah makan tahu tak?eh macam mana adrian tahu aku tengah makan?.

"Hello?"

"Aku demam" serak suara adrian.Aih lah adrian ku,kalau demam makan lah ubat.

"Hah?!baru tunang semalam,harini dah demam pula?" pelik?.

"Datang lah sini,tengok a..."

PAP

"hello?adrian,awak ok tak?!" risau cahaya sebaik sahaja dengar bunyi itu.Adrian diam.

Cahaya terus mematikan penggilan telefonnya dan terus mengambil kunci kereta.

~~~~~~~~~
Sampai sahaja dirumah adrian,Cahaya terus mengetuk pintu rumahnya,tetapi tiada siapa yang membuka pintu rumah itu.

Cahaya kebelakang sedikit dan terus rempuh pintu rumah adrian,terbuka.Cahaya berlari ke arah bilik adrian dan...

"Ad...adrian!" cahaya berlari kearah adrian yang sudah terbaring di atas karpet.Cahaya menggoncang tubuh adrian,tetapi adrian tidak bangun.Cahaya sudah cemas.e

"Adrian.Bangun!" cahaya menepuk-nepuk muka adrian banyak kali tapi tetap sama.

"Adrian!bangun lah!" cahaya tidak putus asa.Setitis demi setitis air matanya jatuh.Cahaya memeluk tubuh adrian,erat.

Cahaya mengeluarkan iphonenya dan terus call theodore.

~~~~~~~~~
"Macam mana doctor?" tanya cahaya sebaik sahaja doctor itu keluar.

"Encik adrian ok sahaja,cuma dia demam panas yang sangat tinggi,Jadi encik Adrian terpaksa tinggal di hospital beberapa hari.Kalau tiada apa-apa lagi saya pergi dulu" cahaya angguk sedikit kemudian menghela nafas lega.

"Fia apa yang terjadi ini?" Tanya puan Bella dengan cemas,dibelakangnya ada Anne yang juga cemas.

"Adrian call fia,lepastu dia kata dia demam,tak ada pula kata demam panas and tiba-tiba fia dengar bunyi pap. Cahaya terus datang rumah Adrian,tengok-tengok Adrian dah pengsan" panjang lebar Cahaya memberi tahu mummy adrian.Puan Bella hanya angguk.

"My masuk lah tengok adrian,Fia nak keluar kejap" Puan Bella angguk dan Cahaya terus berlalu pergi.

~~~~~~~~
Sampai sahaja kedai makan cahaya terus meminta ayam sambal merah dua ketul dan juga nasi.Habis sahaja Cahaya membayar dia terus ke DIY untuk membeli barang sedikit.Habis membeli barang di DIY,Cahaya melangkah masuk ke mall.

Tengah cuci mata tiba-tiba cahaya ternampak mesin Hotwheels.Cahaya pergi kesitu dan menengoknya.Haritu Adrian kata dia teringin nak Hotwheels,so beli jela.

"Wahh!ada versi Suki Honda S2000 series 3.Cantik!" kata Cahaya seorang diri.Itu sahaja RM60 tauu

"Kalau Adrian,apa eh?tak ada yang menarik" jadi Cahaya hanya beli Honda S2000 sahaja.Sekejap lagi dia pergi lah speedmart tengok,mana tahu ada GTR ke.Kan.

Cahaya masuk ke pasar raya pula untuk membeli makanan apa yang dia suka.

Cahaya pergi ke counter untuk membayar.

"Semuanya RM97 puan" Cahaya mengeluarkan duitnya dan memberi kepada pekerja itu.

Cahaya melangkah ke arah keretanya dan meletak barang-barang dibelinya sebentar tadi.

"Ok sekarang pergi speedmart pula!"

Sampai sahaja di speedmart,mata Cahaya melilau mencari dimana Hotwheels.Ok dah jumpa.

"Boek lah!ada pun satu set Hotwheels Fast&Furious"
Tak tunggu lama cahaya terus mengambil 3set itu.Dalam satu set itu mempunyai 10buah kereta.

Cahaya membawa ke counter.

"Semuanya RM260" cahaya membayar pakai cardnya.

~~~~~~~~~
"Abang Adrian cari akak Cahaya" cahaya angguk sedikit dan terus masuk sambil membawa barang yang dibelinya tadi.

"Kau pergi mana?lama aku tunggu tau"

"beli barang kejap tadi"

"Nak makan tak?saya beli makanan kegemaran awak ini" sambung Cahaya lagi.Cahaya menuang ayam sambal merah itu ke dalam mangkuk yang sudah di sediakan.

"Awak kena duduk sini beberapa hari"

"Kau teman" Laju kepala Cahaya memandang adrian yang sedang makan makanan dituangnya tadi.Eh!dia ingat dah nikah ke?baru je tunang nak suruh aku teman dia tidur sekali dekat hospital ni.

"Mana boleh!awak suruh lah anne temankan" taknak lah dia.Nanti Nelly terkejut kalau aku bagitahu,temankan Adrian tidur dekat sini,maunya Nelly datang sekarang juga.

"Aku nak!ha hampir terlupa,aku dah tukar tarikh nikah kita,mungkin 2minggu lagi"

"Hah?!awak jangan main-main Adrian,saya sepak jubo awak kejap lagi karang.Apa pun tak dapat" rasa macam nak tampar sahaja muka Adrian ini.Tak sabar-sabar nak kahwin dengan aku,kut ye pun bincang lah dengan dia dulu,ini tidak selamba je!.

GERAMM!!

Cahaya mengeluarkan dua box Hotwheels yang dibelinya tadi,Cahaya hulurkan kepada Adrian yang masih blur itu.

"Oh,taknak eh?kalau taknak tak apa saya ambil balik" Cahaya menarik balik tapi sempat Adrian merampas.

"Wahh!terima kasih sayang!" tersenyum lebar Adrian memandang dua box Hotwheels itu.Siapa je tak gembira tunang beri Hotwheels dua box pulak tu.

"Hm.Ini makan ni!membazir nanti" dah dapat lepastu lupa nak habiskan makanan,tampar karang.

"iye iye,aku makan lah ini!" Adrian menjeling kearah Cahaya.

Cahaya menarik telinga Adrian dengan kuat.Adrian mengaduh kesakitan.

"Ok ok sorry.Aku mintak maaf sebab jeling kau" Adrian mengusap tangan Cahaya yang masih lagi menarik telinganya.

"mata tu cacat ke?,jeling-jeling orang?!" Geram sahaja Cahaya dengan Adrian ini.

Rasa macam bosankan?sumpah tak ada idea😭
btw jgn lupa vote sampai 200🤍

ig: _shalv0
first acc tt: _shalv
untuk promote this story acc tt: _shalvy0

THE REDFLAG MAFIAWhere stories live. Discover now