Part 13

360 14 0
                                    

Aku dapat satu surat dari Adrian dan aku baca surat itu.

Kau nak tahu tak?kehilangan kau,membunuh separuh dari hidup aku.Aku susah nak ikhlas bila sayangkan orang but if aku dah betul-betul sayangkan orang,betul-betul ikhlas.That mean aku memang ikhlas sayangkan kau.Aku pun terkadang tertanya juga,macam mana aku boleh sayang kau sedalam ini.

  To:Cahaya Luffia
From:T.Adrian Alexandra

Aku baca surat itu dan aku senyum manis saat membaca surat yang Adrian berikan kepada ku...

Aku tak perasan yang Adrian berada di situ dan memandang ku dengan senyuman manisnya...untuk pengetahuan kamu semua!yang Adrian dah keluar dari ward ye..dekat hospital tu,jangan salah faham pula.

Aku simpan surat itu di dalam bilik ku.Aku pergi ke dapur dan potong buah.Aku cairkan coklat.Siap sahaja aku potong buah dan cairkan coklat aku letak buah itu ke dalam mangkuk dan aku tuang coklat atasnya.Aku buah air matcha latte.

Aku bukak lampu LED di ruang tamu dan nampak sangat cantik.Aku bukak TV lagu Maafkan Aku.

"Maafkan aku bila aku melukai hati mu...mungkin juga kita yang terlupa siapa kah diri ini!" aku menyanyi dan tanpa aku perasan Adrian dengar dan Adrian senyum memandang ku.

"Ohh...ohhh!Maafkan aku bila aku melukai hati mu.. mungkin juga kita..terlupa siapa kah diri..." aku nyanyi sambil makan buah ku.

Adrian fokus memandang ku sambil senyum manis ke arah ku...aku rasa macam ada orang,Aku abaikan sahaja.

Ramai yang chat ku.Aku baca chat itu dan aku abaikan.Aku habiskan buah ku dan aku basuh mangkuk ku.

Aku tiba-tiba rasa down..rasa give up tapi nak buat macam mana?dunia..biasa lah..Allah beri ujian kepada ku kerana Allah tahu aku kuat..tapi di sebaliknya aku lemah...

Aku tukar baju dan seluar ku.Aku ingin berlatih main ice skating,kerana aku top number 2 dalam olympics ice skating.Aku bagi tahu Adrian dahulu.

Aku masuk ke kereta porsche ku dan aku pergi ke tempat ice skating.Sampai sahaja di sana,aku memakai kasut ice skating ku yang jenama EDEA jenis piano..cantik kasut ice skating ku.

Aku berlatih main ice skating seorang diri.Mata ku berair kerana aku betul-betul rasa down sekarang ni.

"Argh!" Air mata ku jatuh dengan sedikit lebat..aku hanya biarkan dan berlatih.Adrian berada di situ dan tengok ku berlatih tapi aku tidak perasan yang adrian tengok ku dengan muka dinginnya.

Gaya rambut ku sangat cantik.Muka ku jangan cakap lah!memang cantik,lagi lagi mata ku yang berwarna hazel.Aku minum air dahulu di tumbler ku dan aku sambung berlatih.

Aku spin dan fly.Skill itu sedikit susah kerana kena spin dahulu dan terus kena fly...aku terus buat skill ku.Semua skill aku buat.

Aku terpandang Adrian yang sedang memandang ku dengan muka dingin.Aku habis berlatih dan aku bukak kasut ice skating ku.Aku kemas barang ku dan aku tengok jam di iphone ku sudah menunjukkan pukul 4:45 petang.

Adrian pergi ke aku dan ambil bag ku.Aku terkejut dan aku berkata.

"bagi lah Adrian!saya nak terus balik ni"

"biar aku yang bawak bag kau.Bukan berat pun.Angkat kau pun aku boleh tau" terus muka ku memerah dengar jawapan Adrian.Aku pasrah sahaja.Aku berjalan di sebelah Adrian yang tinggi lampai itu.Tinggi ku hanya 150cm dan tinggi Adrian 189cm.

"Awak!" panggil ku dekat Adrian dan Adrian pandang ku,bagi aku habis cakap.

"bagi lah bag saya!saya tengah lapar ni!saya sepak awak karang!" muka ku masam dan Adrian tahan senyum.

"Comel lah kau ni.." aku tersentap dan muka ku merah.Aku rampas bag ku dan aku berlalu pergi.Adrian dukung ku secara tiba-tiba dan aku terkejut.Muka ku lagi memerah dan Adrian memandang ku.

"turunkan saya!" marah ku sambil meronta ronta untuk di turunkan.Adrian kepit hidung ku dengan kuat sampai merah.

"kalau aku tak nak?" aku tarik rambut Adrian dan Adrian suruh lepaskan rambutnya.

"Garang!" muka aku jangan cakap lah..merah teruk terus!

"awak ni kenapa?!" marah ku pada Adrian dan Adrian senyum mengejek ke aku.

Aku berlalu pergi dari situ.Adrian halang ku dan aku menarik kolar baju Adrian.

"Awak jangan macam-macam Adrian..silap hari bulan tak jadi kahwin sebab awak masuk ICU jangan tanya pulak!" marah ku dan Adrian tergelak.Aku jeling Adrian dan aku masuk ke kereta porsche ku.

"alololo!sorry lah sayang!ok ok..aku janji tak kacau kau dah..jangan lah merajuk sayang!" Adrian pujuk ku dan aku abaikan sahaja.

Adrian menarik ku dan memandang ku dengan senyumannya yang tidak manis bagi ku hehe!!

"jangan lah Adrian!" mata ku berair dan Adrian lap air mata ku.Aku ni nak kata cengeng iya jugak..

"comel lah bakal isteri kita ni!cengeng!" muka ku masam dengar Adrian kata aku macam tu.

"diam lah!" Adrian masih lagi mengusik ku dan aku geram.Aku tumbuk perut Adrian kuat-kuat sampai Adrian jatuh.

"sampai hati kau sayang!" kata Adrian dan aku duduk di sebelah Adrian yang jatuh itu.Aku tolong Adrian bangun.Aku balik ke rumah.

~~~~~~~~~~~
Adrian banyak kali call ku dan aku hanya abaikan.Aku ingin tidur.Baru sahaja aku ingin terlelap Adrian call aku.Aku jawap call dan aku cakap.

"awak jangan sampai saya pijak-pijak kepala awak!saya nak tidur pun susah tahu?!" Adrian dengar dan tergelak.Sakit pulak hati aku dengan Adrian ni.

"lah!nak tidur dah angel kita ni?awalnya kau tidur sayang!baru nak ngorat!"

"bising lah mamat ni!awak nak apa?"

"rindu nak dengar suara kau..bila kau marah nampak comel!kau tak rindu aku ke sayang?" aku terdiam.

"tak!tak rindu pun!dah lah bye!" aku terus end call dan tidur.

ig: _shalv0
first acc tt: _shalv
untuk promote this story acc tt: _shalvy0

THE REDFLAG MAFIAWhere stories live. Discover now