RUTIN BIASA

20 0 1
                                    

3 JUN 2021
10 : 30 PAGI

Alana kembali melakukan rutinya seperti biasa.  Dia mula menghantar resume untuk mencari perkerjaan sementara menunggu keputusan SPM keluar.
"Hmmm... resume aku dah email dah kat semua tempat harap dapatlah kerja nanti." Gumam Alana.

Encik Barry pula sudah keluar berkerja pada 9 : 30 Pagi tadi. Tinggalah Alana seorang di rumah.

"Hmmm bosanlah kita tengok netflix kut ada cerita menarik."Gumam Alana lagi.

POV Bayu

Bayu sedang sibuk menggembur tanah untuk tanaman yang akan ditanam nanti. Dia dan dua orang rakannya gigih berkerja kerana ingin mendapatkan hasil tanaman yang akan ditanam nanti.

"Bayu aku mahu tanya." Kata Wira salah satu rakan Bayu.

Wira sudah mempunyai seorang isteri yang bernama Citra namun mereka masih belum dikurniakan cahaya mata setelah lama berkahwin. Dan Citra kerap pergi ke pasar untuk menjual hasil sayur dan buah yang ditanam oleh  suaminya.

"Ada apa ?" Kata Bayu dengan ringkas tanpa menoleh ke arah Wira.
"Aku dengar orang kampung kata kau ada bawa balik perempuan  yang kau jumpa di hutan dua hari lepas betulkah?" Tanya Wira dengan rasa ingin tahu.
"Ya aku bawa dia ke rumah sebab dia tercedera aku kesian dengan dia."
Tiba-tiba  rakan Bayu bernama Budi mencelah. "Aku dengar dia manusia  betulkah?"

Budi merupakan rakan Bayu sejak kecil mereka boleh dikatakan agak rapat kerana Bayu sering ke rumah Budi ketika  ada waktu lapang. Ibubapa Budi merupakan pawang di kampung tersebut mereka boleh membantu orang yang terkena sihir atau terkena sesuatu  yang tidak dapat difikir dengan akal fikiran.

"Ya dia manusia dan aku rasa dia secara tidak sengaja  tersesat dekat kampung kita.
"Aku dengar orang kampung kata dia dikejar  Langsuir  benarkah? Itulah dia tersesat ke kampung kita kan?" Tanya Budi lagi.
"Hah?! Langsuir?" Kata Wira  terkejut.
"Sudah janganlah kita fikir yang bukan- bukan. Aku jumpa  dia di hutan hujung kampung dia terluka. Aku  bawa dia ke rumah untuk dirawat." Kata Bayu.
"Tapi semalam aku dengar  Pak Budin dikacau oleh Langsuir semalam. Sudah lama kampung kita tidak dimasuki Langsuir  kenapa sekarang?" Jelas Budi lagi.
"Jadi sekarang  apa jadi dengan Pak Budin? Tanya Wira
"Mak Budin kata Pak Budin jatuh sakit selepas kena ganggu Langsuir semalam dia menggigil dan demam keesokan harinya. Kerana malam tu dia nampak Langsuir itu hisap darah ayamnya di reban." Jelas Budi panjang lebar.

Bayu terdiam lalu berfikir "Aku harus mencari cara untuk bunuh Langsuir  itu. Kalau tidak habis haiwan-haiwan di kampung ini dibahamnya. Aku juga harus melindungi Alana  kerana aku pasti Langsuir  itu sedang memburunya. Telah Bayu.

"Ayuh  kita sambung kerja kalau tidak lambatlah kita mendapat hasilnya." Kata Bayu untuk mengingatkan rakan-rakanya.
"Ayuh!!" Kata Wira dan Budi serentak.

END OF PART 8

Sorry guys Lambat  update dan cerita pada kali ini pendek sedikit. Tapi next  chapter memang panjang sikit so stay tuned. BYEEE...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 04 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

LELAKI DARI ALAM MIMPI (SLOW UPDATE )Where stories live. Discover now