Szabadság

5 0 0
                                    

–Mennyi az idő?
–Nem tudom. –Felelte mosolyogva.
–De hová megyünk?
–Valahova.
–Ne már! Mi van veled?! Te nem ilyen szoktál lenni! Sokkal szervezettebb, összeszedettebb és-
–Tudom. –Felelte.

A két barát csendben tovább baktatott. Felértek egy dombra.
–De szép a tenger!
–Szép, szép, de még csak tavasz van. Szerintem nem elég meleg még a víz a fürdéshez, nincs nálunk fürdőruha sem, ráadásul-
A másik barát nevetni kezdett. Csak nevetett, majd nekifutásból, ruhástól leugrott a dombról, bele a tengerbe.
–SZABADSÁG! –Nevetett.
–HOGY FOGSZ ONNAN KIJÖNNI?!
–CSAK GYERE! NAGYON JÓ A VÍZ!
–DE NEM TUDOK ÚSZNI!
–GYERE MÁR!
Végül a dombtetőn álló barát is beleugrott a vízbe.

Pár perc múlva a szél feltámadt, majd nagy hullámok keletkeztek.
–Ki kéne mennünk szerintem, mielőtt valami bajunk esik!
–Te mehetsz. Én maradok. –Felelte mosolyogva.
–Nem foglak itt hagyni! Bár....apa mérges lesz, ha ezt megtudja....
–Akkor menj! –Mondta szelíden.
–De nem érdekel! Nem hagylak itt! Nem akarom, hogy bajod-
Hirtelen egy nagy hullám egy sziklához vágta őt. Fejéből csordogálni kezdett a vér.
–NE! –Kiáltott fel kétségbeesetten barátja.
Kivitte őt a partra, majd lefektette a homokba.
–Nagyon sajnálom! Én....én hívtalak be a vízbe....ha nem hívlak be....nem történik ez....
–Semmi baj. –Mosolygott könnyes szemekkel.
–Miattam kell sírnod....
–Ezek örömkönnyek.
–Örömkönnyek?! Ne beszélj butaságokat.... –Mondta ijedten, hisz azt hitte, hogy barátja rossz állapota miatt össze-vissza beszél.
–Sosem voltam még ilyen szabad.
–Ezt....hogy érted?
–Apa sosem engedte, hogy fürödjek a tengerben. Most először próbálhattam ki. Jó volt. –Mosolygott.
–De....
–Féltem a szabadságtól. Féltem attól, hogy rendszer és szabályok nélkül elveszek. De....nagyon örülök, hogy bíztattál. Mostmár teljesen értem, hogy mit éreztél, és miért tetted mindezt. Köszönöm!
–Szívesen....De hogy fogunk így hazamenni?
–Nem tudom. –Mondta mosolyogva.

Mindketten nevetni kezdtek. Vidám nevetésük illedelmesen törte meg a hullámok zaját. Csillogó szemükben a szabadság hívogató reménye látszott.

NovelláimWhere stories live. Discover now