Robbie's perspectief.
Lauren staat boven aan de half pipe en snel zeg ik het tegen de andere jongens. We staan allemaal snel op en gaan bij de andere mensen staan die allemaal staan te kijlen naar Lauren. Ze gaat van de halve ding af en komt aan de andere kant terecht. Alles gaat goed en ze komt met haar skateboard naar ons gerent. Ze komt tussen ons in staan en we geven haar een knuffel. Eigenlijk een soort groeps knuffel. Alle mensen die stonden te kijken klappen en Lauren krijgt een klein glimlach je op haar gezichtje. 'Wil je nog even skaten?' vraagt Koen. Ze knikt en wij knikken ook als teken dat ze mag gaan. Gelijk skated ze weg en gaan wij weer op het bankje zitten. We zeggen nog tegen elkaar dat we het super gaaf vonden wat ze deed en dan is het al een half uurtje later en gaan we naar huis. Lauren skate voor ons uit en wij lopen kletsend achter haar aan. Als we thuis komen gaan we naar binnen en rent Lauren naar boven om haar spullen daar te leggen. Wij gaan allemaal op de bank zitten, en uiteindelijk gaan we toch een video opnemen. Omdat Lauren boven is gebleven kunnen we gewoon een video opnemen. We nemen een video op en daarna is het al 2 uur later dus gaat Roel aan het eten. De rest praat over het kantoor en we bespreken wanneer we het kantoor in willen. We kunnen er volgende week in, dus zijn we dan van plan om er ook heen te gaan. Lauren komt naar beneden gelopen en gaat op de bank liggen. Haar oogjes staan dof en ze ziet een beetje wit. 'Gaat het?' vraag ik aan haar. Ze schudt haar hoofdje lichtjes. 'Wat is er?' vraag ik. 'Ik voel me niet zo lekker, mijn hoofd doet pijn, mijn buik en mijn keel.' zegt ze schor. Ik voel aan haar hoofd en ze is gloeiend heet. Ik pak een deken als ze begint te rillen en leg die over haar heen. Ze kijkt me dankbaar aan en ik loop naar de rest in de keuken. 'Wat is er met Lauren?' vraagt Matthy meteen. 'Ze wordt ziek.' zeg ik. 'Oh, wat heeft ze dan?' vraagt Raoul meteen bezorgt. 'Ze is gloeiend heet, en ze zegt dat haar, hoofd, buik en keel pijn doet.' zucht ik. 'Oh, ik denk dat ze inderdaad ziek wordt.' zegt Koen. 'Ja.' zucht ik. Ze kijken één voor één om het hoekje en zien dan Lauren liggen. Ze zuchten allemaal. 'Hoe kan dat nou? Wat hebben we gedaan?' vraagt Milo. 'Ik weet t niet?' zeg ik. En de rest knikt. Lauren is in slaap gevallen en Raoul is klaar met het eten. Matthy is Lauren rustig aan t wakker maken en wij zitten vast aan tafel. Ze komt weer op mijn schoot zitten en laat haar dan achter over op mij borst vallen. 'Ik ben moe.' mompelt ze. Ik knik. 'Je moet even wat eten en dan mag je weer op de bank gaan slapen, goed?' vraag ik. Ze knikt licht en eet een paar happen. Ze schuift t bord aan de kant en klimt dan van mijn schoot af. Wij eten rustig door, omdat we weten dat ze zichzelf wel redt. Ze wankelt een beetje naar de bank en gaat er dan op liggen. Ze legt de deken over haar heen en valt dan al snel in slaap. Wij eten ons eten op en ruimen dan de tafel af. We zetten de tv zacht aan en schuiven de stoelen wat meer naar de tv, zodat we Lauren niet wakker maken. We kijken voetbal, PSV-Feyenoord. (Oke waarom typ ik Feyenoord😭). Ik hoop dat PSV wint. Feyenoord is echt een tyfus club vind ik, maar Matthy en Koen denken daar anders over. Maar ja, iedereen heeft z'n andere stijl. Net zoals kleding een beetje. We kijken de wedstrijd af en dan wordt Lauren wakker. 'Ik wil naar boven.' mompelt ze zacht. Ik knik en til haar op. Ik loop met haar in mijn armen. Ze valt bijna in slaap. Ze heeft t goed te pakken al. Ik trek haar pyjama aan, poets haar tanden en borstel door haar haar. Ik leg haar in bed en geef haar nog een kusje. 'Lekker slapen.' zeg ik zacht. Ze knikt zacht en valt dan in slaap.
2e deeltje van vandaag.
Oke ik moet morgen voetballen en alsnog zit ik beneden met harde muziek aan. Who cares?
En ik ben home alone.
Trwns luister allemaal ff Cardigan dat liedje is gwn pure perfectie.
Doei.
JE LEEST
Een nieuw thuis? • Bankzitters •
FanfictionLauren is een meisje van net 6. Haar ouders zijn overleden toen ze 2 was, en nu zit zij dus in een weeshuis midden in Utrecht. Haar geboorte stad. Ze heeft geen vrienden en wordt mishandeld door de directrice. Volgens haar is ze een mormel een mislu...