Pov: Maaike
Het is nu maandagmiddag. Mijn 4e week op de middelbare alweer. Ik lig boven op bed met m'n koptelefoon muziek te luisteren. Ik heb maar tegen papa en mama gezegd dat k huiswerk ging maken, dan valt t niet zoveel op dat k boven ben. Opeens gaat de deur van mijn kamer open. Het is papa. "Ik dacht dat jij huiswerk aan het maken was?" Vraagt hij bezorgd. "Ja ben al klaar." Lieg ik. Ik ben niet klaar. Ik heb 't niet gemaakt en ik ga het niet maken ook. T interesseert me niet dat ik in de problemen kom over een poosje is dit toch allemaal voorbij als je begrijpt wat ik bedoel.
"We gaan vanavond naar Robbie, Jamie en Rosan dus dan weet je dat we iets vroeger eten." Zegt papa. "Is goed ik kom er zo aan." Zeg ik emotieloos. Begrijp me niet verkeerd ik vind Rosan, Robbie en Jamie echt wel leuk ofz maar ik wil gewoon de hele dag ik bed liggen met m'n koptelefoon op. Meer niet. Papa knikt en loopt m'n kamer weer uit. 5 minuten later ga ik aan de eettafel zitten. Papa en mama zitten er al. "Hoe was t op school?" Vraagt mama. "Goed." Zeg ik zonder op te kijken. Papa kijkt mama heel even aan maar daarna gaan ze zelf ook verder eten. Na het eten pak ik m'n telefoon van de oplader. "Kom je? We gaan." Zegt papa terwijl hij naar de auto wijst. Ik knik en loop naar de auto. 10 minuten later zetten we de auto op de dam bij Rosan.
Ik zie d'r al aan komen lopen en voor ik het weet word mijn deur al open getrokken. "Heyyyy." Roept Rosan enthousiast. "Hey." Zeg ik. En we lopen met z'n allen naar binnen. Zodra we binnenlopen staan Robbie en Jamie op en begroeten iedereen. Rosan en ik gaan op de bank zitten terwijl de rest aan tafel gaan zitten. "We hebben overmorgen weer gym." Zeg ik. "Urgh ik heb daar zoooo oprecht geen zin in." Zegt Rosan. "Ik heb gehoord van Lynn dat we morgen piepjestest hebben." Zucht ik. "Ik ga nog liever dood dan dat k dat doe." Zegt Rosan. "Dat sowieso." Mompel ik zacht hopend dat niemand t gehoord heeft. Maar nee papa kijkt weer bezorgd mijn kant op. Ik negeer t maar gewoon en praat weer verder met Rosan. Papa zal er vanavond in de auto wel naar vragen.Pov: Raoul
Ik en Lieke zijn bij Robbie en Jamie, we zitten aan de keukentafel en n paar meter verderop zitten Rosan en Maaike. Robbie verteld iets maar ik probeer iets mee te krijgen van het gesprek tussen Rosan en Maaike. Ik maak me een beetje zorgen om Maaike. Ze is altijd boven en nooit meer echt vrolijk. "Ik ga nog liever dood." Hoor ik Rosan zeggen. "Dat sowieso." Hoor ik Maaike zacht mompelen. Ik kijk haar bezorgd aan, het zal toch niet? Maaike kijkt mij 1 seconde aan maar kijkt gelijk weer weg. Ik heb het er vanavond eerst wel even over met Lieke en dan praten we er binnenkort wel over met Maaike. 1,5 uur later zitten we weer in de auto onderweg naar huis. Maaike zit op haar telefoon en Lieke en ik zijn gewoon naar de radio aan het luisteren. Zodra we thuiskomen pakt Maaike Socatres en Victor op en loopt naar haar kamer. "Slaaplekker!" Roepen ik en Lieke. "Slaaplekker." Zegt Maaike zacht. Zodra ik zeker weet dat ze ons niet meer hoort begin ik tegen Lieke te praten. "Lieke ik maak me n beetje zorgen over Maaike." Lieke kijkt op. "Ja ze is wel erg stil en rustig de laatste tijd." Zegt Lieke. "Moeten we het er morgen niet even met haar praten?" Vraag ik. "Ja is goed. Ik stuur even een mailtje naar haar mentor om te vragen hoe ze in de klas is." Zegt Lieke. "Ja das wel slim om te doen." Zeg ik. Nadat Lieke het mailtje gestuurd heeft vraagt ze, "Zullen we naar bed gaan?" Ik knik. Zodra ik langs Maaike haar kamer loop hoor ik dat ze muziek aan het luisteren is. Ik laat d'r maar even we hebben t er morgen wel over. Ik ga in bed liggen terwijl Lieke naast me komt liggen. En we vallen in slaap.
Pov: Maaike
Ik lig op bed muziek te luisteren terwijl Socatres en Victor op de grond liggen te slapen. Dan opeens hoor ik papa en mama naar boven lopen, er staat 1 iemand stil voor mijn deur. Maar gelukkig loopt diegene al snel weer weg. T zal allemaal wel. En zonder dat ik het doorheb van ik met m'n koptelefoon op in slaap.
|| Dat was t eerste hoofdstuk, als jullie tips of ideeën hebben hoor ik het graag. Maar dit was het voor nu en dan komt er van de week weer n nieuw hoofdstuk aan. Op mijn tiktok @stapel.op.bankzitters kun je de trailer bekijken en daar kondig ik het ook aan als er n nieuw boek of n nieuw hoofdstuk komt. Nou dat was t weer, bedankt voor t lezen en tot het volgende hoofdstuk! ||
JE LEEST
One Person Can Change Everything
FanfictionHallo ik ben Maaike de Graaf. Ik ben 12 en zit nu in de eerste. Ik woon sinds 2 jaar met mijn ouders (Raoul de Graaf en Lieke Scheurs) in ons huis in Bussum daarvoor woonde ik met De rest van de bankzitters en hun vriendinnen (charlotte en jamie) en...