Pov: Maaike
Ik word wakker van Rosan die zich aan het omkleden is. Heel even ben ik in de war maar dan komt alles van wat er gister gebeurd is, al snel weer bij me binnen. Kutzooi. T is echt gebeurd. Veel ga ik vandaag niet doen behalve met Matthy naar de dierentuin en volgens mij wou die Koen ook meenemen. Zodra we allemaal aangekleed zijn nemen we nog wat op voor onze video en daarna app ik even met papa en mama over hoe het gaat. Zodra Kelsey en Rosan naar school zijn komt Matthy naast me zitten aan de keukentafel. "Koen gaat vandaag ook mee naar de dierentuin, als je dat niet erg vind tenminste." zegt hij. "Nee hoor dat vind k wel gezellig. Naar welke dierentuin gaan we?" vraag ik aan Matthy.
"Wildlands, in Emmen ligt dat, weet je nog? Waar we laatst ook die foodtruck video hebben opgenomen." verteld Matthy. Ik knik. Daar ben ik al een keer eerder geweest en t is echt een leuke dierentuin! "Dus Koen komt zo deze kant op en dan gaan we in 1 auto naar de dierentuin. Ohja en Koen wou nog een video opnemen in de dierentuin." praat Matthy verder. Al voor dat ik de kans heb om te antwoorden gaat de deur bel en loopt Matthy er naar toe en niet veel later komt hij samen terug met Koen.
Pov: Koen
Ik loop de woonkamer van Matt binnen en ik zie Maaike aan de keukentafel zitten. Roel heeft ons gister allemaal vertelt wat er is gebeurd en ik ben best geschrokken. En kort daarna vertelde Rob dat Rosan daar ook problemen mee heeft. Normaal maken we met zijn alleen veel grapjes over elkaar, voornamelijk ik. Maar ik weet t niet. Ik heb geen idee wat ik moet zeggen. Het is alsof alles wat ik nu zeg, t breekpunt kan zijn. Het is een ijskoude stilte totdat Matt begint te praten. "Komen jullie?" Maaike staat op en loopt achter ons aan naar de auto van Matt.
Aangekomen in de dierentuin zet ik mijn camera aan en begin op de parkeerplaats een intro te filmen. Ik zie dat Matt en Maaike ook meedoen dus ik ga niet moeilijk doen. De fans zullen zich waarschijnlijk afvragen waarom wij onder schooltijd met Maaike in de dierentuin lopen maar daar gaan we gewoon geen antwoord op geven.
We lopen richting de poortjes als ik een idee krijg. "Misshien kunnen we gratis naar binnen als ik wat 'beautyshots' van de dierentuin maak." Zeg ik serieus. "Geldwolf." Zegt Matthy terwijl hij samen met Maaike in de lach schiet. Ik lach maar dat stopt al gauw als we bij de poortjes staan. Er staat een groep met kinderen.
Pov: Maaike
"Godverdomme hier heb ik toch geen tijd voor." moppert Koen terwijl hij zich door het groepje jongeren heen duwt. Weer lachen Matthy en ik terwijl we zelf ook door de poortjes lopen. We lopen de dierentuin door en filmen wat en dan is het alweer tijd om te gaan, want Kelsey en Rosan komen zo terug van school en dan gaan we allemaal weer naar ons eigen huis.
~ Volgende dag~
Ik word wakker, deze keer wel in mijn eigen bed. Het was gister best leuk maar toch ben ik blij dat ik weer thuis ben. Morgen ga ik weer naar school en dan krijgen we iets te horen over stage, want bij ons moet je in de 1e klas al stage lopen.
De hele dag klets ik een beetje met mama en papa en dan ga ik weer naar bed. Zodra ik wakker word is t de volgende dag, woensdag. Wat betekend dat ik vandaag weer naar school ga en uitleg krijg over stage. Ik loop naar beneden om te ontbijten waar ik papa en mama aantref, die al aan de keukentafel zitten. Een uurtje later zit ik alweer op de fiets samen met Rosan.
Pov: Rosan
Ik fiets met Maaike naar school want Kelsey is vandaag ziek. T is best wel stil, omdat we beide wel wat anders aan ons hoofd hebben. Maar toch word ik gek van de stilte en verbreek ik hem. "Heb jij al n idee waar je stage wil gaan lopen?" Ik zie Maaike lacht en begint dan te praten. "Weet je nog dat Carlos Sainz fan account dat ik had? Die heeft papa gevonden. En hij zei dat k misschien wel met Anton mee kon om te helpen met editten." Lacht Maaike. Ik lach ook. "Mijn ouders hadden laatst ook mijn Charles Leclerc account gevonden."
"This vlog is my roman empire." Zegt Maaike lachend en op n sarcastisch toontje. Ik lach. Ik heb dar zinnetje ooit gebruikt als caption voor een edit, day was ongeveer een half jaar geleden maar Maaike gaat er nogsteeds stuk om. Samen lachen we naar zodra we op school aankomen is fat al wel gauw klaar.
We hebben bijde geen zin. We hebben 3 uur studiementoruur achter elkaar om huiswerk te maken en te kletsen over stage. We zetten onze fietsen neer en dan lopen we naar b003, het lokaal waar we vandaag de hele dag zitten. Omdat nog niet iedereen er is beginnen Maaike en ik gezellig te kletsen. "Jij moet eigenlijk n Sam fanaccount hebben." Plaag ik Maaike. Sam is de jongen van de supermarkt die ze leuk vind. "Anders begin jij n Charles fan account. Maar dan niet Leclerc, maar de vriend van Sam." Lacht Maaike. Ja je hoort t goed, mijn celeb crush en normale crush hebben de zelfde voornaam. Ik wil dr op in gaan maar dan opeens horen we: "Oke, allemaal. Mond dicht. We gaan het hebben over stage lopen." En dat is het begin van een hele saaie dag...
|| 952 woorden. Ja met dit deel ben k ongeveer 4 dagen bezig geweest en ik vind het niet eens zo heel goed. Ik ga zo kerst vieren met mn familie en ik heb er zooooo geen zin in. Dus wie weet komt er nog n deeltje aan. ||
JE LEEST
One Person Can Change Everything
FanfictionHallo ik ben Maaike de Graaf. Ik ben 12 en zit nu in de eerste. Ik woon sinds 2 jaar met mijn ouders (Raoul de Graaf en Lieke Scheurs) in ons huis in Bussum daarvoor woonde ik met De rest van de bankzitters en hun vriendinnen (charlotte en jamie) en...