12. Alleen thuis

185 8 6
                                    

Pov: Rosan

Na een lange dag op school, die voornamelijk over stage ging kom ik thuis en zet ik m'n fiets in de fietsenstalling. Zodra ik dat gedaan heb stap ik in de lift, want het appartement waar ik woon met papa en mama is een paar vloeren omhoog. Zodra ik binnenkom zie ik papa zitten met zijn telefoon in zijn hand, hij is aan het bellen volgens mij. Na een poosje hangt hij op. "Jullie stage is geregeld, 's morgens gaan jullie met ons mee om te filmen en 's middags gaan jullie editten met Anton." zegt hij terwijl hij zijn telefoon wegstopt. "Wanneer dan?" vraag ik. "Morgen, ik neem jou gewoon mee naar kantoor en Milo en Raoul doen dat ook met Maaike en Kelsey. Ik knik en pak daarna mijn telefoon. Ik ga naar whatsapp en klik op de groep 'kleine jumpcutters', die zo heet omdat de groep van onze vaders jumpcutters heet. Ik vertel Maaike en Kelsey wat papa mij zojuist heeft verteld.

Pov: Maaike

Ik zit net op de bank wanneer mijn telefoon afgaat. Zodra ik hem open zie ik dat het Rosan is.

Kleine Jumpcutters

Rosan: Blijkbaar gaan we morgen al stage lopen, 's morgens gaan we mee met filmen enz en 's middags gaan we editten.

Kelsey: Ja klopt, vertelde papa net ook al. Tot morgennnn!!!

Maaike: (reageert op Rosan) Oh dat wist ik nog niet, ben alleen thuis dus hebben papa en mama nog niet verteld.

Daarna ga ik weer offline, ik begin te denken. K ben alleen thuis, wat betekend dat papa en mama mij niet kunnen tegenhouden. Om wat dan ook. Voordat ik het doorheb zit ik weer in trance. Ik zie het mesje weer liggen en ik kan het niet laten om wat nieuwe sneeën te maken. Niet zo diep dat ik doodbloed, maar wel zodat ik eventjes weg ben. En voordat ik het doorheb word alles weer zwart...

Pov: Lieke

Ik kom thuis met de gedachte in mijn hoofd dat ik zo even lekker ga koken, maar die gedachte is al snel weer weg als ik Maaike, op de keukenvloer in een plasje bloed zie liggen. Gelukkig zie ik wel dat ze nog ademt maar ik zie ook de nieuwe sneeën. Ik besluit Raoul te bellen, want ik weet niet wat ik moet doen. "Met Raoul." hoor ik aan de andere kant van de lijn. "Hey Raoul, met mij. Ik kom net thuis en Maaike ligt in de keuken, ik denk dat ze is flauwgevallen want ze ademt nog wel. Wat moet ik doen?" Vraag ik wanhopig.

|| Ff een klein deeltje maar moest toch iets plaatsen, mijn ideeën zijn wel n beetje weg dus als iemand ideeën heeft stuur ze ff door want anders ga k langzaam richting het einde werken. K heb net trouwens het dealertjemilo shirt besteld dus mn dag kan ni meer stuk. En over 4 dagen al afas en fleur zien 🤍🥹 ||

One Person Can Change EverythingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu