4. Uit eten.

199 8 0
                                    

Pov: Matthy

Ik zit samen met de rest van de bankzitters, Lieke, Jamie, Charlotte en Kelsey te wachten op de bank in de woonkamer van Raoul. We zitten te wachten op Maaike en Rosan. Ik weet wel dat t nog even gaat duren want toen we in Casa Del Huts woonden met z'n allen schoten Maaike en Rosan ook nooit op. Opeens gaat de deur open en klapt hij tegen de muur. "Pas is op man straks zit er een gat in die muur!" roept Raoul boos naar Maaike. "Nou sorry hoor ik wist niet dat je piemel aan het bloeden is." zegt Maaike lachend. "Hoe bedoel je?" vraagt Raoul boos. "Als je zo praat lijk je net ongesteld jezus man." zegt Maaike terwijl ze naar haar kamer loopt. Rosan en Kelsey lopen achter haar aan. Ik kan mijn lach niet inhouden en Koen ook niet. Roel lacht ook n beetje. "Ze heeft wel gelijk maar ze moet echt minder met die deur gaan gooien." zegt Raoul. Lieke loopt naar boven en na 5 minuten komt ze weer met de dames naar beneden. "Gaan we?" vraagt Milo. "Waar gaan we überhaupt heen?" vraagt Maaike. "Bistro bientje." zegt Rob. "OMG MAAIKE DAAR WERKT CHARLES IEEEEEEEEEEEEE!!!'' gilt Rosan terwijl ze om Maaike heen staat te springen. "Maar t is daar wel echt kaulo heet dus als ik jullie was zou k even n t-shirt aandoen." zegt Koen. "Ja maar wij hebben toch geen t-shirt bij ons!" roepen Rosan en Kelsey tegelijk. "Jullie mogen wel een shirt van mij aan, kom maar mee naar boven." zegt Maaike terwijl ze de trap oploopt.

Pov: Maaike

Ik loop naar boven en Rosan en Kelsey lopen achter mij aan. "Wat willen jullie aan?" vraag ik terwijl ik mijn kast open. "Mag k n croptop aan?" vraagt Rosan. Ik knik en geef haar een croptop. "Jij dan Kelsey?" vraag ik. "Mag k je witte Nike shirt aan?" vraagt ze. Ik knik en geef haar het shirt. Dan doe ik de kast weer dicht. "Moet jij geen t-shirt aan?" vraagt Kelsey. "Oh vergeten." lieg ik terwijl ik mijn kast weer opendoe. Ik was t niet vergeten, ik wil geen shirt aan want dan kun je m'n littekens beter zien. Ik pak een wit Nike shirt uit mijn kast en doe die aan. Mijn vestje ligt op mijn bed dus die doe ik ook snel aan. Daarna lopen we weer met z'n 3en naar beneden. De rest staat al klaar om te vertrekken. Matthy en Koen zitten bij mekaar in de auto, ik bij papa en mama, Rosan zit bij Robbie en Jamie en Kelsey bij Milo en Charlotte. Na 20 minuten rijden komen we aan en stappen we uit. Het is ondertussen alweer kwart voor 5. We stappen uit en lopen het restaurant binnen, Rosan ziet dat Charles er vandaag niet werkt en is chagrijnig. We krijgen een tafel aangewezen door een ober. We schuiven even met wat stoelen en dan gaan we rustig zitten. We bestellen allemaal wat te drinken en dan begint Robbie opeens uit het niets te praten. "Rosan? Kelsey? Maaike?" vraagt hij. We knikken alle 3 terwijl we afwachten wat Robbie gaat zeggen. "Wij hebben met bankzitters zaterdag avond een optreden, dat wten jullie toch?" vraagt hij. Weer knikken we alle 3. "Dat optreden is in Zeeland (de provincie) dus dat is best ver. Maar nu hadden wij het idee dat we dan vrijdag en zaterdag nacht in een hotel slapen. Is dat goed?" vraagt Robbie. "Ja is goed." zegt Kelsey. Rosan en ik knikken. Robbie wil nog wat zeggen maar Matthy onderbreekt hem en zegt, "Je hebt ze de helft nog niet verteld Rob." Alle 3 kijken we Matthy vragend aan. "Bij het optreden lijkt het ons leuk als jullie met z'n 3en een liedje gaan zingen." zegt hij. "MOGEN WE DAN EEN SEKSLIEDJE ZINGEN?" schreeuwt Rosan keihard. Kelsey slaat haar hand voor Rosan haar mond. "Doe normaal man mogool we zitten in n restaurant en jij gaat lopen schreeuwen!" zegt ze. Zodra Rosan weer rustig is zeg ik, "Maar wij kunnen helemaal niet zingen! En wat gaan we dan zingen? We houden alle 3 van andere muziek!" "Het is nog maar dinsdag dus jullie hebben lang genoeg om dat uit te vinden." zegt Milo en ondertussen word ons drinken gebracht.

|| Ff n iets korter deel maar t is wel iets. Dit deel is geschreven tijdens ICT en Rosan is ondertussen een heel vies verhaal over Charles Leclerc aan het lezen. En nu wil Rosan even wat zeggen: HALLOOOOOOO, Volg ff @charles_leclerc.editss op tiktok. Dat was Rosan en nu gaat ze over natte kutjes lezen BAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA ||

One Person Can Change EverythingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu