5. Mens En Maatschappij.

192 7 1
                                    

Pov: Raoul

Het is ondertussen 7 uur en we hebben lekker gegeten. We lopen nu weer naar de auto om naar huis te gaan. Maaike kruipt zo waarschijnlijk weg op haar kamer maar toch gaan Lieke en ik even proberen om met haar te praten. We zeggen gedag tegen iedereen en dan rijden we naar huis. Eenmaal aangekomen lopen we naar binnen. Ik zie Maaike alweer naar haar kamer lopen maar Lieke grijpt in. "Blijf maar heel even beneden Maaike." zegt ze. Maaike gaat op de bank zitten. Lieke en ik gaan bij haar zitten. "We moeten het even over iets hebben." zegt Lieke terwijl ze Maaike aankijkt. "Over wat dan?" vraagt Maaike. "Je zit altijd op je kamer, en je praat niet zoveel meer met ons." zegt Lieke. Maaike zucht en kijkt verdrietig voor zich uit.

Pov: Maaike

Ik zucht. "HET IS OOK NOOIT GOED HE! ALS IK MIJN HUISWERK NIET AF HEB IS HET NIET GOED, EN ALS IK TEVEEL BEZIG BEN MET HUISWERK OP MIJN KAMER IS HET OOK NIET GOED! WAT WILLEN JULLIE DAN?" schreeuw ik. Godverdomme zeg. T is ook nooit goed. Als ik bijvoorbeeld n 7 ofzo haal dan is het gelijk 'kan beter' of 'waarom niet hoger' t is gwn nooit goed genoeg. Nooit. De volgende ochtend word ik wakker. Ik heb gisteravond de hele avond met papa en mama lopen ruziën maar nog vonden ze dat ze zelf gelijk hadden. Ik word hier zo verschrikkelijk moe van. Het is vandaag woensdag normaal zou ik vandaag paardrijden hebben. Maar nee hoor, de manege is dicht. Er heeft een paard droes en nu mogen ze de stal niet uit. Echt kut want tijdens paardrijden word ik altijd even rustig in mijn hoofd. Even alleen op het paard letten en aan niks anders denken. Maar goed t gaat niet door dus voorlopig nog geen rust. Ik doe mijn kleren aan, mijn haar in een clip, make up op en ik pak nog even snel mijn tas in. Ik eet snel een broodje en daarna stap ik op de fiets. Naar school. Ik heb sinds gisteravond niks meer tegen papa en mama gezegd en ik ben ook niet van plan om tegen ze te praten. Ik red me wel.

Pov: Rosan

Ik stap op de fiets en fiets naar de brug waar ik, Maaike en Kelsey hebben afgesproken. Zodra ze er allebei zijn fietsen we naar school. Eigenlijk zegt niemand wat behalve Kelsey. Ik heb geen zin om te praten. Ik heb gisteravond ruzie gehad met papa en mama. Ik doe volgens hun 'te druk' en ik doe 'niet mijn best voor school' maar ze hebben niet door hoevaak ik in die 4 weken al jankend boven mijn lesboek heb gezeten. Gewoon puur omdat het niet wil lukken, ik weet ook niet waarom maar het wil niet. Mama wil mij van de week laten testen op adhd omdat ik zo druk ben, en dan moet ik waarschijnlijk pillen. En we moeten nog nadenken welk liedje Maaike, Kelsey en ik zaterdag avond gaan zingen. Kelsey praat ondertussen vrolijk door maar Maaike lijkt t ook een beetje te negeren. Zou zij ook gezeur hebben met haar ouders? Maar ze haalt altijd 7, 8 en 9's dus ik snap niet waarom Raoul en Lieke daar moeilijk over zouden doen. eigenlijk is het best oneerlijk. Maaike en ik doen altijd ons best en hebben dan gezeur thuis, terwijl Kelsey al 4 onvoldoendes heeft en MIlo en Chartlotte zeggen gewoon 'kan gebeuren'. Hoe dan? Maar goed. Daar ga ik me niet druk over maken, eerst focussen op mijn eigen school. Zodra we op school aankomen zetten we onze fietsen in de stalling en lopen naar binnen. We gaan naar onze kluisjes en daarna gaan we naar de les. "Bah mens en maatschappij, wat heb ik daar een schijt hekel aan zeg." zegt Maaike. Ik denk dat ze ongesteld is, want dan zeurt ze altijd wat meer dan normaal. We gaan zitten en al snel komt de docent binnen. Ik zit achterin de klas met Maaike en Kelsey zit met Lynn, een ander meisje uit onze klas, voor ons. Mevrouw begint te praten over grieken en romeinen maar dat boeit ons niet zoveel dus ik pak mijn haar borstel uit mijn tas. "Maaike mag ik je haar doen?" fluister ik zacht, hopend dat mevrouw ons niet hoort. Maaike lacht en zegt, "Als jij daar gelukkig van word, doe je best." en ik begin haar haar te borstelen. Maaike en ik zitten grapjes te maken maar na 5 minuten heeft mevrouw ons door. "DAMES MIJN LES IS GEEN GEZELLIGE KAPSALON" schreeuwt ze. Ze heeft een hele rare piep stem en is heel klein dus Maaike en ik schieten in de lach. Mevrouw komt voor ons staan en zegt, "Willen jullie d'r in of d'r uit!" Maaike en ik lachen nog harder. Mevrouw word helemaal rood en er komt nog net geen stoom uit haar oren. "D'R UIT!" schreeuwt ze en we lopen met z'n tweeën lachend het lokaal uit.

|| Weer n nieuw hoofdstukje. Deze is best wel saai maar de volgende word wel weer iets leuker. Rosan en ik zaten vandaag tijdens Nask te klieren en toen ging die vrouw helemaal roepen dat we stil moesten zijn dus dat was wel grappig. Ik probeer zo vaak mogelijk een nieuw deeltje te plaatsen maar ik weet niet of het gaat lukken want ik moet 2 suprises maken voor sinterklaas, leren voor 4 proefwerken, mijn normale huiswerk en mijn konijntje is een paar dagen geleden ziek geworden dus die heeft iets meer aandacht nodig dan normaal. Maar dat was het weer! Tot het volgende hoofdstuk!! ||

One Person Can Change EverythingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu