Pagi hari. Dalam ruang legar kat dalam Akademi.
Nampak beberapa mentor dari berbagai teras berdiri kat hadapan para Ejen Muda.
"Disebabkan insiden yang baru - baru ni berlaku. Saya pasti kamu semua dah tau, bahwa takde diantara kamu yang diperkenankan tuk jalankan misi kat luar Akademi" Ucap Ejen Leon ngan tegas.
Berapa Ejen menurut ngan pasrah, yang lain pon mengeluh kesal.
"Dan khusus untuk satu bulan ni. Ejen Kombat tak diperbolehkan tuk ikut latihan ngan kamu semua" Tambah Ejen Leon. Satu inci pon tak berubah dari posisit tegak dia.
Berapa Ejen mula berbisik.
"Ini ke denda mereka sebab dah hancurkan bilik kombat?"
"Uish, tak main - main denda dia!"
"Aih, kesian pulak ngan diorang tu"
"Buat apa pulak? Diorang yang berbuat, dah sampai ikut terjerat pulak kita yang dari teras berlainan"
Ejen Karya mula membersihkan tenggorokan dia, guna tuk menarik perhatian diorang.
"Harap tenang Ejen Muda semua. Saya harap kamu semua boleh ambik insiden ni sebagai satu pembelajaran tuk diri masing - masing"
Ejen Karya melepas cermin mata dia, menatap lepas kat arah Ejen Muda.
"Jangan sampai, bende macam ni terulang lagi tuk kali kedua" Katanya ngan nada yang tajam.
Berapa Ejen Muda mula menelan ludah ngan kasar. Ngeri betul Ejen Karya ni bila marah.
PLOK
Satu tangan ditepuk sekali. Ejen Geetha nampak nak membagi pengarahan selanjutnya.
"Disebabkan ketiadaan dari teras kombat tuk satu bulan ni. Korang semua akan diberi banyak pembelajaran kelasan, tuk lagi memperdalam teras masing - masing agar hal semacam ni takkan berlaku lagi"
Berapa keluhan mula keluar, nampak banyak Ejen Muda yang tak setuju ngan keputusan tu.
"Tapi. Hal tu tak bermakna kamu semua takkan ada latihan kat lapangan. Untuk sebulan ni, kamu akan masuk kat dalam Mata Olimpik"
Lagi. Bisikan dari berapa Ejen Muda mula keluar. Berapa soalan pon mula keluar.
"Tapi macam mana nak jalankan Mata Olimpik? Bukan Ejen Kombat tengah kena denda?"
"Kalau Mata Olimpik dah jadi kesibukan kita. Buat apa ada kelas tuk perdalam teras masing - masing, Ejen Geetha?"
Banyak riuh keluar dari para Ejen Muda, sampai akhirnya kembali tenang lepas kemunculan suara Ejen Leon.
"Harap betenang semua. Simpan segala soalan kat akhir, sebab kami belum selesai membagi penjelasan!" Ucap Ejen Leon ngan tegas.
Ejen Geetha mula kembali mengambil perhatian semua Ejen. menampakkan hologram tentang kegunaan Mata Olimpik.
"Mata Olimpik merupakan satu program baru yang dikembangkan MATA. Untuk melatih setiap Ejen Muda dalam mengenal lagi dalam fasal teras diorang. Guna menambah kekompakan yang akan tumbuh dalam satu pasukan"
Ejen Tekno bercermin mata, Jenny. Mula melanjutkan penjelasan Ejen Geetha.
"Mata Olimpik boleh dikata seiras dengan pelatihan kamu semua selama satu tahun. Tapi bezanya, kali ni. Kamu semua kena bersatu dan andalkan rekan satu tim kamu dalam berbagai situasi. Sebab tu kamu kena kenal lagi dalam dengan teras sendiri. Jadi, kamu akan lagi kenal jugak dengan kegunaan diri kamu dalam jalankan misi berpasukan"
KAMU SEDANG MEMBACA
ORPHIC
أدب الهواةOrphic. Or some people know it as 'puzzels' Itulah yang tengah dilakukan Nuryman Hanum Zaidan. Dia datang kat tempat ni tu pecahkan teka teki sebab kenapa abang dia boleh mati kene bunuh. "I'm goin to missed ya kiddo, see you again" ucap Azam sembar...