SEORANG lelaki melangkah longlai ke ruangan pelawat. Dia bernafas tercungap-cungap. Wajahnya juga penuh luka ketika ini. Dia panggung kepala apabila ada seseorang ingin bertemu dengannya.Shafiq berdecit. Dia menghampiri kerusi lalu duduk dikerusi tersebut. Tangan ditongkat ke meja menahan rasa sakit. Sudah lama dia di penjara. Dan dia sering dipukul banduan lain.
Dia melawan tapi jika hari-hari dipukul begini, penat juga baginya.. rasa menyesal pula libatkan diri dalam kes jenayah begini.
"Shafiq.." panggil suara lembut itu. Shafiq mendengus. Dia mencerlung tajam wajah gadis dihadapannya ini.
"Kenapa you datang sini? Tak pernah-pernah pun tunjuk muka depan i selepas i masuk penjara. Sekarang sibuk nak tunjuk muka kenapa?"
Melissa gelak sinis. Dia hanya perhatikan sahaja wajah Shafiq yang penuh dengan luka ketika ini. "You okay?"
Shafiq menolak isian pipinya dengan lidah apabila pertanyaan Melissa seumpama soalan sinis baginya. "I dah nak mampus dah ni. Celah mana okaynya?"
Melissa mendengus. "Sama la. I hampir mati sebab you!" Jerit Melissa seraya mata mencerlung tajam kearah Shafiq. Berkerut dahi Shafiq.
"Apa benda you ni? You nak mati, pergi jelah mati. Yang you sibuk libatkan i dah kenapa?"
Melissa mengetap bibir. Tangan yang menutup perutnya dialihkan. Mata Shafiq tertancap ke perut Melissa. Terbeliak matanya melihat perut Melissa yang membukit.
"Terkejut? Huh?! Perlu ke terkejut macam tu?!" Jerit Melissa dengan dada berombak kasar. Shafiq gelak sinis.
"You pregnant? Anak jantan mana?" Tanya Shafiq. Melissa mencerlung tajam. "Why bother ask? Takkan i kena jawab juga pertanyaan you tu bahawa anak dalam kandungan ni adalah anak you!"
Shafiq melepas segugus keluhan mendengar itu. "Listen Melissa, dah banyak kali you buat seks bebas dengan lelaki lain selain i. Kenapa you cari i? I takde apa-apa sekarang tau? Harta? Pangkat? Bebas? Semua takda! I terperuk dalam neraka la sekarang!"
Terpejam kejap mata Melissa mendengar jeritan Shafiq. Diusap perutnya yang amat jelas membukit.
"But i'm pretty sure it's you! Sebab you je yang pancut dalam! Lelaki lain semuanya pakai protection dan pancut luar! Hanya you sahaja Shafiq!"
Marah Melissa membuak-buak. Dia sangat yakin bahawa anak dalam kandungannya itu adalah anak Shafiq. Kerana lelaki lain memakai protection. Kecuali Shafiq.
Shafiq mengetap rahang. Tangan dikepal kuat. "Yang you bodoh sangat tak makan pil perancang kenapa?! Sekarang nak marah i pulak?!"
"I tak makan sebab hormon i akan terganggu! Period i tak teratur jika i makan pil tu! Dan badan i akan makin lesu! Badan i adalah aset i. Kenapa i nak rosakkan badan i semata-mata untuk makan pil tu demi you?!"
Shafiq meraup kasar wajahnya. "Pandai-pandai la you hidup. Nak gugurkan pun i tak kisah. Sebab i taknak anak tu. Dan jangan sesekali you beritahu orang lain bahawa itu adalah anak i. I takkan anggap dia anak! Dasar anak haram!"
Marah Shafiq lalu bangun dari duduknya. Melissa mendengus.
"You dare Shafiq? I ada banyak bukti. I ada video seks kita. You nak i viralkan sehingga video itu sampai kepada mak ayah you yang menetap di Denmark ke? Nak?" Tanya Melissa sinis.
Dia kenal Shafiq. Ibubapa Shafiq menetap di Denmark. Hanya Shafiq sahaja menetap di Malaysia kini.
Shafiq memusingkan tubuh kearah Melissa selari mencerlung tajam. Melissa gelak sinis.
"Sama ada you nak bertanggungjawab atau nak i malukan you. Choose."
Shafiq mengetap bibir. Dia kembali duduk dikerusi berhadapan Melissa. Ditarik nafas dan hembus perlahan. Dia masih berfikir cara untuk keluar dari masalah ini.
Kahwin? No! Shafiq taknak berkahwin apatah lagi dengan perempuan seperti Melissa yang sudah diratah oleh ramai lelaki di luar sana. Sejahat-jahat lelaki seperti Shafiq, dia tetap juga inginkan perempuan yang jaga maruah. Walaupun dia sendiri tiada maruah.
Shafiq memandang Melissa. Dipandang pula perut Melissa yang sudah membukit.
"You.. pernah tidur tak dengan... Fawwaz?" Berkerut dahi Melissa. "Pardon? Kenapa tiba-tiba tanya soalan macam tu?"
Shafiq berdecit. "Jawab je la.. Fawwaz Naufal. You pernah tidur tak dengan dia?" Melissa mengerdip mata lambat. Dianggukkan kepalanya. Dia pernah ditemani tidur oleh Fawwaz.
Shafiq senyum senget. "You ada bergambar dengan dia tak waktu tidur?" Melissa mengangguk lagi. "Of course. I bergambar dengan semua lelaki yang pernah tidur dengan i. Why?"
Shafiq mengangguk. Namun ada senyuman kemenangan dibibirnya. "Fawwaz orang kaya. Apa kata you suruh dia bertanggungjawab dengan kandungan you tu? You juga dapat kelebihan sebab berkahwin dengan orang kaya.."
Berkerut dahi Melissa. Dia gelak sinis mendengar itu. "You gila ke Shafiq?! Bodohlah i kalau i buat macam tu! Sebab i dengan dia tak pernah buat seks! Dia tu jual mahal. I goda la banyak mana pun, dia tetap juga taknak sentuh i. Dia cuma teman i tidur sahaja. Seks? Tch. Never."
Shafiq mendengus kasar. Dia lupa bahawa Fawwaz tidak pernah melakukan hubungan intim bersama perempuan lain.
Melissa mengeluh. "Lagi pula Fawwaz tu garang. I takut dengan dia. Dia tu baran. Kalau dia tampar i macam mana? Kalau dia sumbat i dalam penjara macam mana? You nak tanggung ke Shafiq?"
Shafiq meraup kasar wajahnya. Dia diam sejenak. Akal memikirkan sesuatu agar rancangannya berjaya. Shafiq senyum senget.
"Nanti i bagi nombor telefon isteri dia pada you. Dan i nak you hantar gambar you tidur bersama Fawwaz pada isteri dia. Hantar sekali gambar perut you tu. Beritahu dia bahawa Fawwaz telah mengandungkan you."
Berkerut dahi Melissa. "His wife? Dia ada wife already?" Shafiq mengangguk. Melissa mengeluh. "Patutlah langsung tak nampak dia dekat kelab.."
Shafiq mengangguk. "Isteri dia tu lembab. Terlalu naif dan polos. I yakin mereka akan bergaduh besar nanti. Selepas itu i yakin Fawwaz akan stress. Bila dia stress, dia akan datang ke kelab dan minum arak. Masa tu la i nak you goda dia dan buat seks dengan dia. Deal?"
Melissa mengeluh perlahan. Diangguk kepalanya. "Kalau rancangan failed macam mana?" Shafiq senyum.
"Not my business. I hanya beri cadangan. Kalau tak berjaya, pandai-pandai la you hidup."
Melissa mendengus kasar. Dia menyebak rambut ikal mayangnya ke belakang. Dia senyum sinis.
"Fawwaz.. you pun boleh tahan juga.. hensem.. kaya.. apa kata kalau i kacau isteri you sikit?" Bisik Melissa perlahan.
TBC🤍
Dia mari dua ekor cetan sobat.VOTE AND COMMENT❤️
YOU ARE READING
FAWWAZ : MAGICAL OF LOVE [C]
RomanceApabila Angel bertemu Devil, keadaan berubah serta merta. Fawwaz Naufal, seorang anak lelaki beragama Islam yang kuat agamanya ketika masih kanak-kanak namun dia berubah 100% selepas dia berpindah ke luar negara. Arak.. kelab.. bercumbu.. berpeluk...