İnsan hayatı boyunca birşeylere bağlı ve bağımlı yaşar. Şöyleki; toplumun size dayattığının dışında bir hayaliniz vardır. Bu dayatmadan kurtulurken, aynı zamanda topluma olan bağlılık ve bağımlılığınızdan kurtulursunuz. Hayallerinize ulaşınca, bağlılık ve bağımlılıklarınızdan kurtulduğunuzu zannedersiniz. Ancak fark etmeden hayallere bağımlı yaşamaya başlarsınız. Doğal olarak şuanki durumda hayalleri yaşamak için başka şeylere bağımlı olursunuz. Kitap için paraya, para için işe, iş için torpil veya diplomaya , torpil veya diploma için geniş çevreye veya çalışmaya gibi... Hayaller sonsuz bağımlılıktır. Yani bu 1 ve 2 arasındaki rakamlar gibidir. Burdan yola çıkarsak ve bjnu bir matematiksel işleme dökersek...
Bir hayal = 1 bağımlılık
Hayal = 1 olsun
Hayali oluşturmak için yapılması gerekli olan şeyler sonsuz olur. Sonsuz toplamı bu işlme göre 1 olacaktır. Sonsuz = 1 matematiksel olarak imkansızdır. Yani yoktur. Eğer durum buysa 0= sonsuz = 1 olur.Burada ya soru ya değerler ya da matematik hatalıdır. Eğer hata yoksa, hayal ve matematik birbiriyle ynı kaderi yaşarlar, ikiside aslında hiçlik olur. Eğer durum bu da değilse sonsuzluk yoktur.
Konu üzerinde devam edersem, tek hayalimiz bile bizi sonsuz eyleme bağımlı kılar. Bağımsızlık imkansız gibi. Ancak, bir ütopyada yaşarsak durum biraz değişebilir.
Hayallerini; bedava yaşanan bir dünyada ancak bağımsız bir şekilde gerçekleştirebilirsin. Ama bu sefer herkes çalışmak zorunda kalır. Arada çalışmak istemeyen çıkarsa buna izin verilmez. Bu kişi hayallerini bağımsız bir şekilde yaşamamış olur. Bu durjm mümkün değildir. Bağımlılık sadece... Hayat, bağımlılık, hayal eşleşmesinde süregelmiş ve muhtemelende böyle devam edecektir.
Peki zamanın sonsuzluğu nedir ? Zaman soyut bir kavramdır. Başlangıcı ve sonu hakkında sadece bireysellik vardır. Birey zaman konusunda bağımsızdır. Çünkü zaman bir birey için bireyin yaşadığı anlar kadardır. O halde zaman bireyin herşeyden bağımsız olduğu tek alansa ve bu geçirdiği anlar içerisinde hayalleri ve diğer unsurlar bulunduğuna göre bizler şuanda bağımsızlığı bağımlı halde yaşıyoruz. Ancak az önce kanıtladığım gibi, bağı sızlık imkansızsa zaman yalan, doğru olmayan bir kavramdır. Zaman yoktur. Sadece bir birimden ibarettir. Zaman ve matematik kendi çapında takılan iki birimden mi ibaret ?
Hayır. Bunları insanlar, bizler yarattık. Sonrada üstünde düşünmeye başladık. Bunları fizik ve kimyanın belirli ksımları takip etti. Kurmacaları temel alıp bilim yaptık. Bilimle evler, arabalar, bilgisayarlar, cep telefonları yaptık. Peki gerçek nedir ?
Bizleri bu noktaya getiren tek ve yegane şey aklımızdı. Aklımızın var olmadığı zamanlar sadece bir bilinmezlik, yokluk, hiçlik, kurmacadır. Çünkü o zamanlar ancak bu saydığım bilim dalları sayesinde çözülebilir. Bu bilimler yalan ve hiçlikse, kurmacaysa, o dönemler de bu bilimlerle aynı kadere mahkumdur.